NI05_04B Vyjadřovací a komunikační dovednost IV

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Rozvrh
Út 8:20–9:55 K23
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jedná se o závěrečný seminář cyklu. Na konci tohoto semestru studenti skládají zkoušku "Profiel Academische Taalvaardigheid", která odpovídá úrovni C1 Evropského referenčního rámce. V tomto semestru se pozornost soustředí zejména na zvyšování úrovně psaného projevu.
Osnova
  • Verschillende colleges zullen worden besteed aan de thema's "Over emoties spreken" en "Het hanteren van humor" uit het handboek Hogerop. Daarnaast zullen er een aantal colleges gewijd worden aan thema's die in samenspraak met de studenten worden gekozen. De studenten kunnen een aantal thema's kiezen uit Nederlands voor gevorderde anderstaligen, te weten:
  • toerisme
  • geloof en bijgeloof
  • muziek
  • interculturele communicatie
  • sport
  • politieke instellingen
  • onderwijs
  • gezondheid
  • sociale instellingen
  • criminaliteit
  • milieu
  • wetenschap
  • verkeer
  • oorlog en vrede
  • werk
  • media
  • informatica
  • kunst
  • geld
  • recht
Literatura
  • Baalen, van, Christine, Taal in Zaken. Utrecht: NCB, 2003, ISBN 90 5517 609 5
  • Winnie Geurtsen, Ghislaine Giezenaar en Ada van Deijk, Hogerop! De puntjes op de i. Nederlands voor vergevorderde anderstaligen, Utrecht, 2006.
  • WUYTS, An. Nederlands voor gevorderde anderstaligen. 1. druk. Leuven: Acco, 2003, 256 s. ISBN 9033451506. info
  • WUYTS, An. Nederlands voor gevorderde anderstaligen. 1. druk. Leuven: Acco, 2003, 262 s. ISBN 9033451689. info
  • STEEHOUDER, M. F. Leren communiceren :oefenboek. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1979, 93 s. ISBN 90-01-43239-5. info
  • STEEHOUDER, M. F. Leren communiceren :procedures voor mondelinge en schriftelijke communicatie. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1979, 197 s. ISBN 90-01-43238-7. info
Výukové metody
Intensieve studentgerichte werkcolleges: schrijven, lezen, conversatie, presentaties, prosodie, luisteren en taaloefeningen.
Metody hodnocení
Hodnotí se aktivní účast na hodinách, písemný test na konci semestru.
Vyučovací jazyk
Nizozemština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, podzim 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.