Byl jednou jeden žabák jménem Emil, žil si spokojeně ve velkém rybníce, ale neustále měl pocit, že mu ještě do života něco schází. Časem si uvědomil, že všichni žijí v páru, jen jemu schází nevěsta. Vydal se ji tedy hlesat do světa. Sotva odskákal od rybníku, potkal čápa.
Emil se čápa prve bál, myslel, že ho chce sníst, ale ten byl už po svačince. Zeptal se ho tedy, jestli neví o nějaké hezké žabce. Jeho nový kamarád se mu přiznal, že všechny žáby spořádal, poslal ho ale do ZOO, že tam jistě nějakou nevěstu najde. Žabák si pomyslel: „Jejda, to je ale dlouhá cesta, budou mě bolet nožky!“
Emil skákal dlouho. Dny a noci se střídaly, ani je nestačil počítat. Zoologická zahrada byla v nedohlednu. Říkal si, jaký je život žabáka těžký.
V tom spatřil brány zahrady. Konečně se dočkal! Veskákal dovnitř a prvního koho potkal, byl krokodýl.
Emil skákal dál, dokud nenašel jezírko, kde žily žáby. Oči mu údivem přecházely. Ihned si padli do oka krásnou zelenou rosničkou. Našli v sobě zalíbení a zanedlouho společně žili v žabákově jezírku a do roka měli spoustu malých pulečků.
Pulci byli neposední. Celé dny jen dováděli a hráli si, dokud se z nich nestaly dospělé žáby.
Byl jednou jeden žabák jménem Emil, žil si spokojeně ve velkém rybníce, ale neustále měl pocit, že mu ještě do života něco schází. Časem si uvědomil, že všichni žijí v páru, jen jemu schází nevěsta. Vydal se ji tedy hlesat do světa. Sotva odskákal od rybníku, potkal čápa.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, zahřátí |
Pomůcky | barevné vodolepky |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti chodí po bazéně do rytmu říkanky, znázorňují čápa. Na „barvičku měla…“ se děti rozběhnou a hledají vodolepky (které jsou rozházeny po hladině) v barvě, která byla řečena a přilepí je na stěnu bazénu. |
Emil se čápa prve bál, myslel, že ho chce sníst, ale ten byl už po svačince. Zeptal se ho tedy, jestli neví o nějaké hezké žabce. Jeho nový kamarád se mu přiznal, že všechny žáby spořádal, poslal ho ale do ZOO, že tam jistě nějakou nevěstu najde. Žabák si pomyslel: „Jejda, to je ale dlouhá cesta, budou mě bolet nožky!“
Hlavní zaměření | seznámení s vodou, protažení |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti jsou rozmístěny po brouzdališti (sed, leh) a cvičí podle říkanky. |
Emil skákal dlouho. Dny a noci se střídaly, ani je nestačil počítat. Zoologická zahrada byla v nedohlednu. Říkal si, jaký je život žabáka těžký.
Hlavní zaměření | seznámení s vodou |
Pomůcky | žádné |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti skáčou po dobu říkanky jako žába. |
V tom spatřil brány zahrady. Konečně se dočkal! Veskákal dovnitř a prvního koho potkal, byl krokodýl.
Hlavní zaměření | nácvik pro dýchání do vody |
Pomůcky | malé balónky |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Říkanka |
|
Popis hry | Děti se pohybují po rukou, nohy mají volně natažené za sebou (vzpor ležmo na břiše) a foukají balónek po hladině. |
Emil skákal dál, dokud nenašel jezírko, kde žily žáby. Oči mu údivem přecházely. Ihned si padli do oka krásnou zelenou rosničkou. Našli v sobě zalíbení a zanedlouho společně žili v žabákově jezírku a do roka měli spoustu malých pulečků.
Hlavní zaměření | potopení obličeje |
Pomůcky | obruč nebo žížala |
Vodní prostředí | brouzdaliště s hloubkou do 50 cm |
Popis hry | Děti se pohybují po rukou po dně bazénu a nohy mají volně natažené za sebou, při zdolání překážky (podplavání obruče nebo žížaly) se dítě pokusí potopit obličej do vody. |
Pulci byli neposední. Celé dny jen dováděli a hráli si, dokud se z nich nestaly dospělé žáby.
Hlavní zaměření | relaxace |
Pomůcky | libovolné |
Vodní prostředí | bazén s hloubkou do 1 m |
Popis hry | Vhodnou relaxací pro děti je volná hry v bazénku s hračkami a vodními pomůckami. |