Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Týden 1: INFORMACE; Psychologie vnímání (T. Malatincová)
INFORMACE K PŘEDMĚTU:
NÁPLŇ: Základy obecné psychologie, psychologie osobnosti, lékařské psychologie, vývojové psychologie a speciální dětské klinické a pedagogické psychologie relevantní pro optometristy
VÝUKA: Přednáška + diskuse na hodinách (zamyšlení, otázky ze života, aplikace)
Interaktivní osnova v IS – materiály, zadání úkolů, odevzdávárny, odkazy
PODMÍNKY UKONČENÍ:
PRO ZÍSKÁNÍ KOLOKVIA – nutno získat alespoň 22 bodů:
Týden 2: Pozornost, procedurální učení (T. Malatincová)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 1:
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 21. 2. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 3: Paměť a efektivní učení (T. Malatincová)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 2:
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 28. 2. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 4: Myšlení a kognitivní schopnosti (T. Malatincová)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 3:
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 7. 3. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 5: Osobnost, dědičnost a prostředí (T. Malatincová)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 4:
Stáhněte si dokument OSOBNOSTNÍ DOTAZNÍK a vyplňte jej. Můžete si ho také vyhodnotit podle dokumentu VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKU. Vyplněný dotazník ani vyhodnocená ale NEODEVZDÁVEJTE, tyto informace jsou pouze pro Vás. V rámci úkolu se místo toho zamyslete nad následujícím:
1. Vyberte v dotazníku dva příklady položek, které vám přišly relativně neutrální (tzn. Vlastnost není ani dobrá, ani špatná), dva příklady položek, které vám přišly obzvlášť silně pozitivní (tzn. vlastnost je podle vás žádoucí) a dva příklady položek, které vám naopak přišly obzvlášť negativní (tzn. vlastnosti, které vám připadají nežádoucí).
U každé z těchto položek si představte si člověka, který by v ní skóroval velmi vysoko, a člověka, který by v ní skóroval velmi nízko. Jaké by podle vás mohly být VÝHODY obou typů osobností? Obzvlášť se pokuste zamyslet nad tím, jaké silné stránky nebo společensky přínosné chování se může spojovat s nízkým skórem u položek, které jste vybrali jako pozitivní, a vysokým skóre položek, které jste vybrali jako negativní. Mohou být tito lidé za určitých okolností ve výhodě? Mohou být v něčem přínosní i pro druhé?
2. Jaký jste osobně měl/a pocit při vyplňování dotazníku? Myslíte, že bylo pro vás u některých položek náročné být vůči sobě upřímná/ý?
3. Co myslíte, za jakými účely se takovýto typ dotazníku používá?
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 14. 3. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 6: Úvod do vývojové psychologie (H. Cacková)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 5:
K čemu by Vám mohly být užitečné vědomosti z vývojové psychologie při výkonu Vašeho povolání?
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 21. 3. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 7: Kognitivní vývoj podle Piageta (H. Cacková)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 6:
Budete-li někdy v budoucnu jako ortoptici pracovat s dětmi, děti v jakém věku byste si nejraději vybrali? A proč?
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 28. 3. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 8: (H. Cacková) Osm věků člověka podle Erika Eriksona
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 7:
Popište nějakou konkrétní situaci z vaší práce ortoptisty s dítětem, kdy by mohlo být ke škodě pacienta, kdyby měl ortoptik příliš nízké sebevědomí a nevěřitl by svému úsudku.
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 4. 4. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 9: Speciální dětská psychogie - mentální postižení (H. Cacková)
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 8:
Čím se podle vás bude lišit ortoptické vyšetření šestiletého dítěte s mentální retardací od vyšetření šestiletého dítěte zdravého?
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 11. 4. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 10: (H. Cacková) Syndrom CAN
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 9:
Zakázali byste tělesné trestání dětí zákonem? Uveďte důvody pro svůj názor.
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 18. 4. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 11: (H. Cacková) Smyslově a tělesně postižené dítě
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 10:
Domníváte se, že je naše společnost dostatečně vstřícná k lidem s úpnou ztrátou zraku?
Domníváte se, že je naše společnost dostatečně vstřícná k lidem s úpnou ztrátou sluchu?
Domníváte se, že je naše společnost dostatečně vstřícná k lidem na vozíku?
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 25. 4. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 12: (H. Cacková) Možnosti rozvoje dítěte s tělesným a smyslovým postižením
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 11:
Uveďte jeden příklad člověka, který se i přes své tělesné nebo smyslové postižení vypracoval, něčeho dosáhnul, rozvinul schopnosti, které mu zbývají. Může se jednat o mediálně známou osobu, ale také o někoho z Vašeho okolí.
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 2. 5. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 13: (H. Cacková) ADHD a deprese v dětském věku
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 12:
Čím se liší projevy deprese u dětí od projevů deprese u dospělých?
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 9. 5. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).
Týden 14: (H. Cacková) Úzkostné poruchy v dětském věku
ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 13:
Jmenujte 4 různé fobie.
Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 16. 5. 2023. Prosíme, neposílejte za žádných okolností úkoly emailem, nebudou započteny!
V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!
Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis).