CzechIS MU Login

Význam a konkurence vybraných druhů odkazovacích zájmen v kontextu

dust jacket
V předložené práci se snažíme sledovat možné konkurence deiktických zájmen ten, ta, zájmena takový univerzálního odkazovacího zájmena to v koreferenčních funkcích s důrazem na funkci anaforickou. Centrem našeho zájmu jsou především významy zájmena to v jeho základním tvaru (nominativu a akuzativu) jako konkurentu zájmen ten, ta, takový, jako výrazu odkazujícího k infinitivu, k obsahu věty nebo části textu, popř. jako konkurentu výrazů jiných, zejména adverbií a vyjádření s adverbiálním významem či tzv. zevšeobecňujících substantiv. Zvažujeme též možnosti fungování slova to ve funkci konektoru.

Authors
Ivana Kolářová
Contents
  • ISBN 978-80-210-7570-2
  • Number of pages: 257
  • Vazba brožovaná
  • Formát 170 x 240 mm
  • Klíčová slova text, koheze textu, koreference, anafora, odkazovací zájmena, konkurence, navazovací funkce
  • Obor český jazyk a literatura
  • Year of publication: 2014

Total: 155 CZK incl. VAT
 Add to shopping cart
Terms and Conditions