ESF:MKH_PMAN Provozní management - Informace o předmětu
MKH_PMAN Provozní management
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 26/0/0. tutorial 12 hodin. 6 kr. Studentům oboru PEM bude navýšení +5 kreditů. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Pá 5. 11. 12:00–15:50 P106, So 27. 11. 16:00–19:50 P101, Pá 10. 12. 12:00–15:50 P101
- Předpoklady
- Předmět předpokládá znalosti na úrovni kurzů - Ekonomika organizací, Podniková ekonomika, Management, Marketing a jejich ekvivalentů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, B-PEM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Kurz rozvíjí poznatky z předmětů Management, Marketing, Podniková ekonomika a dalších, a zaměřuje se na provozní úkoly podniků, které jsou spojeny s řízením procesů tvorby hmotných a nehmotných produktů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- interpretovat význam provozních činností při procesu tvorby hodnoty;
- schopen vysvětlit vazby mezi strategickým, taktickým a operativním řízením podniku - souvisejícím s provozními procesy;
- navrhovat jednoduché produkční procesy a aplikovat základní používané metody;
- schopen zhodnotit vhodnost nastavení produkčních procesů vzhledem ke strategii podniku;
- rozumět moderním konceptům a nástrojům uplatňovaným v provozním managementu v souvislosti s digitalizací (Industry 4.0, Internet of things);
- porovnat různé koncepce řízení kvality uplatňované v podnicích a mechanizmy zabezpečování kvality na národní i mezinárodní úrovni;
- chápat souvislosti mezi provozní činnostmi a různými podnikovými funkcemi;
- umět aplikovat metody a techniky řízení kvality pro výrobní procesy a produkční procesy v podnicích poskytující služby;
- chápat podstatu systému řízení kvality na základě ISO 9000;
- znát ekonomickou stránku managementu kvality a různé modely a metriky nákladů na kvalitu. - Osnova
- Témata přednášek:
- 1. Provozní management a kvalita
- 2. Statistické řízení kvality.
- 3. Navrhování výrobků a služeb. Výrobky a služby v cirkulární ekonomice.
- 4. Procesy, technologie, kapacita a layout v kontextu Industry 4.0
- 5. Předpovědi poptávky - kvantitativní přístupy
- 6. Plánování výroby a služeb, Štíhlá výroba
- 7. Produkt a management kvality, základní pojmy managementu kvality a historický vývoj
- 8. Ekonomické souvislosti managementu kvality
- 9. Systémy managementu kvality; TQM a modely excelence
- 10. Metody a techniky používané v managementu kvality
- 11. Institucionální rámec managementu kvality
- 12.Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČŘ ve světě
- Literatura
- povinná literatura
- NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Vydání 1. Praha: Management Press, 2018, 366 stran. ISBN 9788072615612. info
- REID, R. Dan a Nada R. SANDERS. Operations management : an integrated approach. 4th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010, xxviii, 63. ISBN 9780470524589. info
- RUSSELL, Roberta S. a Bernard TAYLOR. Operations management : creating value along the supply chain. 6th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2009, xxix, 776. ISBN 9780470095157. info
- doporučená literatura
- IVANOV, Dmitry, Alexander TSIPOULANIDIS a Jörn SCHÖNBERGER. Global Supply Chain and Operations Management: A Decision-Oriented Introduction to the Creation of Value. Springer, 2016, 445 s. info
- GOETSCH, D. L. a S. DAVIS. Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality (8th Edition). 8th. Pearson, 2015, 448 s. ISBN 978-0-13-379185-3. info
- FITZSIMMONS, James A., Mona J. FITZSIMMONS a Sanjeev BORDOLOI. Service management : operations, strategy, information technology. 8th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2014, xviii, 524. ISBN 9781259010651. info
- MATEIDES, Alexander. Manažérstvo kvality : história, koncepty, metódy. Bratislava: Epos, 2006, 751 s. ISBN 8080576564. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou tutorialů, které zahrnují výklad diskusní formou, představení hlavních konceptů, metod a nástrojů a ukázky jejich aplikace. V průběhu semestru je zpracovaná 1 seminární práce na vybrané téma ze dvou částí obsahu předmětu - Provozní operace a Management kvality (pokud vyučující na začátku semestru neinformují studenty o změně).
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou zkouškou. Minimální požadovaný počet bodů je 60%. Účast na zkoušce je podmíněna zpracováním seminárních prácí v průběhu semestru.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro studenty oboru PEM bude adekvátně navýšen rozsah výuky (4/2) a garant upřesní její obsah.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2021/MKH_PMAN