PV203 IT Services Management

Fakulta informatiky
jaro 2019
Rozsah
2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Vágner (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací - Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací - Fakulta informatiky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory
předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět představuje vývoj v oblasti "Service Science" jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu. Nastiňuje možnosti, které dává systematický přístup k inovacím v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení uplatňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět posunu od produktové ekonomiky k ekonomice služeb a smyslu service science;
porozumět outsourcingu a službám datových center;
zformulovat service level agreement;
porozumět přístupu SaaS - Software as a Service.
Osnova
  • Pojem service science
  • IS/IT outsourcing
  • Delivery Centre model
  • Customer Support Center
  • Server System Operations & Desktop Client Support
  • Praktické cvičení
  • Network Services Delivery
  • Information Technology Infrastructure Library
  • Outsourcing Infrastructure Services, Customer Support Services
  • Further development of IS/IT outsourcing services
Literatura
  • OSHRI, Ilan. 2015. The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring 3rd edition. ISBN 978-1-137-43744-0
  • Information Resources Management Association (USA). 2014. Cloud Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). ISBN: 978-1-46666-539-2
  • ST. AMANT, Kirk. 2010. IT Outsourcing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). East Carolina University, USA. ISBN 978-1-60566-770-6
  • Internet: IBM https://www-935.ibm.com/services/cz/cs/outsourcing/index.html?lnk=mhse-czcs
  • SPARROW, Elizabeth. 2003. Successful IT Outsourcing. From Choosing a Provider to Managing the Project. ISBN eBook: 978-1-4471-0061-4. ISBN HC: 978-1-85233-610-3
  • Internet: ITSMF Czech Republic http://www.itsmf.cz
  • HURWITZ, Judith. 2009. Service Management for Dummies. ISBN: 978 0 470 44058 2
  • Internet: IT Service Management forum http://www.itsmfi.org
  • THEJENDRA B. S. 2008, 2014. Practical IT Service Management. A concise guide for busy executives. ISBN 1st ed.: 978 1 905356 40 9. ISBN 2nd ed.: 978 1 84928 547 6
  • Internet: AXELOS (ITIL) https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil
  • BERNARD, Pierre. 2014. IT Service Management based on ITIL 2011 Edition. Van Haren Publishing. ISBN HC: 978 94 018 0017 4. ISBN eBook: 978 94 018 0556 8
  • PERSEE, James. 2012. The IT Service Management Process Manual. Van Haren Publishing. ISBN eBook : 978-90-8753-018-1
  • ASHLEY, Ed. 2008. Outsourcing For Dummies. Viley Publishing. ISBN: 978-0-47022-687-2
Výukové metody
lectures, class discussion, presentations by professionals in the domain
Metody hodnocení
Pro úspěšné absolvování kurzu je potřeba odevzdat 2 domácí úkoly ze 3 zadaných. Zkouška je test obsahující 30 otázek. Je požadováno dosáhnout 60% správných odpovědí.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, akreditace jaro.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2019/PV203

Nahoru | Aktuální datum a čas: 12. 12. 2018 06:21, 50. (sudý) týden

Kontakty: istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz, studijní odd., správci práv, is-technici, e-technici, IT podpora | Použití cookies | Více o Informačním systému