PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2024
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV266/01: St 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio.
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game.
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype;
  • the first presentation of the project;
  • production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
  • testing;
  • post-production phase - debugging, profiling, release;
  • the final presentation of the project.
Výukové metody
teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.

PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2023
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV266/01: Po 13. 2. až Po 15. 5. Po 11:00–11:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: Po 13. 2. až Po 15. 5. Po 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio.
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game.
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype;
  • the first presentation of the project;
  • production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
  • testing;
  • post-production phase - debugging, profiling, release;
  • the final presentation of the project.
Výukové metody
teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024.

PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2022
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV266/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 13:00–13:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: St 16. 2. až St 11. 5. St 16:00–16:50 B311, J. Chmelík, D. Kuťák
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio.
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game.
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype;
  • the first presentation of the project;
  • production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
  • testing;
  • post-production phase - debugging, profiling, release;
  • the final presentation of the project.
Výukové metody
teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024.

PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2021
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV266/01: Út 15:00–15:50 Virtuální místnost, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: Po 16:00–16:50 Virtuální místnost, J. Chmelík, D. Kuťák
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the semester, a student will be able to:
understand and explain a process of digital game development;
design and implement their own digital games;
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
- effectively work in the small team
- be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing)
- design and create their own digital game
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype
  • Milestone 1 (week #3): the first presentation of the project
  • production phase - design and implementation of game mechanics, assets authoring
  • Milestone 2 (week #10): playtesting session
  • post-production phase - testing, debugging, profiling, releasing
  • Milestone 3 (week #16): Release (submission of the final game) and public presentations of the project.
Literatura
    doporučená literatura
  • D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
  • Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
Výukové metody
teamwork on a semester project, consultations at seminars. Presentations, playtesting.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project: there will be three mandatory tasks during the semester (game design document, presentation and playtesting).
Final submission and presentation during the examination period.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2020
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 17. 2. až Pá 15. 5. Po 13:00–13:50 B311
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the semester, a student will be able to:
understand and explain a process of digital game development;
design and implement their own digital games;
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
- effectively work in the small team
- be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing)
- design and create their own digital game
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype
  • the first presentation of the project
  • production phase - design and implementation of game logic, assets creation
  • the second presentation of the project
  • post-production phase - testing, debugging, profiling, releasing
  • the final presentation of the project
Literatura
    doporučená literatura
  • D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
  • Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
Výukové metody
teamwork on semester project, consultations at seminars, mentoring from skilled game developers.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project: there will be two mandatory project presentations during the semester, final submission and presentation during the examination period.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

PV266 Vývoj digitálních her II

Fakulta informatiky
jaro 2019
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 19. 2. až Út 14. 5. Út 14:00–14:50 B311
Předpoklady
PV255 Vývoj digitálních her I
Znalosti z oblasti vývoje digitálních her (v rozsahu předmětu PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit proces vývoje digitálních her;
navrhnout a vytvořit vlastní digitální hry;
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- efektivně pracovat v malém týmu
- zapojit se do všech fází procesu vývoje digitální hry (plánování, návrh, tvorba grafických podkladů, programování, testování, vydání)
- navrhout a realizovat vlastní digitálního hru
Osnova
  • předprodukční fáze - design dokument, hratelný prototyp
  • první prezentace projektu
  • produkční fáze - návrh a implementace herní logiky, tvorba audio-vizuálních elementů hry
  • druhá prezentace projektu
  • post-produkční fáze - testování, ladění, zveřejnění
  • závěrečná prezentace
Literatura
    doporučená literatura
  • D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
  • Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
Výukové metody
týmová práce na semestrálním projektu, konzultace na seminářích, mentoring od zkušenných herních vývojářů.
Metody hodnocení
Hodnocení je založeno na práci na týmovém, semestrálním projektu. Studenti budou projekt prezentovat dvakrát během semestru a potřetí ve zkouškovém období.
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

PV266 Vývoj digitálních her II

Fakulta informatiky
jaro 2018
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 10:00–10:50 B311
Předpoklady
PV255 Vývoj digitálních her I
Znalosti z oblasti vývoje digitálních her (v rozsahu předmětu PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit proces vývoje digitálních her;
navrhnout a vytvořit vlastní digitální hry;
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- efektivně pracovat v malém týmu
- zapojit se do všech fází procesu vývoje digitální hry (plánování, návrh, tvorba grafických podkladů, programování, testování, vydání)
- navrhout a realizovat vlastní digitálního hru
Osnova
  • předprodukční fáze - design dokument, hratelný prototyp
  • první prezentace projektu
  • produkční fáze - návrh a implementace herní logiky, tvorba audio-vizuálních elementů hry
  • druhá prezentace projektu
  • post-produkční fáze - testování, ladění, zveřejnění
  • závěrečná prezentace
Literatura
    doporučená literatura
  • D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
  • Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
Výukové metody
týmová práce na semestrálním projektu, konzultace na seminářích, mentoring od zkušenných herních vývojářů.
Metody hodnocení
Hodnocení je založeno na práci na týmovém, semestrálním projektu. Studenti budou projekt prezentovat dvakrát během semestru a potřetí ve zkouškovém období.
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.