LF:aBFMT0151c Metodika těl. výchovy I -cvič. - Informace o předmětu
aBFMT0151c Metodika tělesné výchovy I - cvičení
Lékařská fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 30. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MUDr. Petr Dobšák, CSc. (cvičící)
Mgr. Silvie Zendulková (cvičící) - Garance
- prof. MUDr. Petr Dobšák, CSc.
Katedra fyzioterapie a rehabilitace – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Leona Dunklerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyzioterapie a rehabilitace – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Út 7:00–8:40 Katedra fyzioterapie a RHB
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzioterapie (angl.) (program LF, B-SZ)
- Fyzioterapie (program LF, B-FYZI)
- Fyzioterapie (program LF, B-SZ)
- Physiotherapy (program LF, B-PHYSI)
- Cíle předmětu
- The main aim of this subject – practise, is to familiarize with basic methodology of motor abilities and skills development with the inclusion of testing. Succesful graduate student will be able to use his theoretical knowledge of basic laws of the process of education in practise adequately. He will be able to structure exercise units correctly, to prepare himself for the exercise unit and also to evaluate the results of educational process in an objective way. The student will prove his ability to understand and use adequate terminology of physical exercises in practise.
- Výstupy z učení
- Student will be able to finish the subject:
- to understand the basic concepts of the studied discipline of the methodology of physical education, to explain the relationships and the connections between the observed attributes of the subject
- practically in teaching to adequately use their knowledge about the laws of the process of education and training in the interaction between the teacher, the pupil, the educational and training project and the conditions of teaching
- properly structure the teaching unit of physical education, prepare it properly and evaluate its results objectively
- to verify in practice the ability to understand and adequately use the nomenclature of physical exercises - Osnova
- Introduction to practical education, conditions for credit obtainment, safety instructions for classes of Methodology of physical education. Course for adaptation. The entrance test of motor abilities (Unifit) I, II. Selected methods for development and testing of motor strength I, II. Selected methods for development and testing of motor velocity I, II. Selected methods for development and testing of motor coordination I, II. Selected methods for development and testing of motor flexibility I, II. The terminology of physical exercises. Evaluation of Unifit test results, credit assignment.
- Literatura
- RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2002. 171 s.
- APPELT, K. et al: Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia, 1989. 247 s. (ISBN 80-7033-011-2)
- VILÍMOVÁ, V.: Didaktika tělesné výchovy. Brno: Paido, 2002. 103 s. (ISBN 80-7315-033-6)
- APPELT, K., LIBRA, M.: Gymnastické názvosloví. Praha: Karolinum, 1998. 1. vyd. 88 s. (ISBN 80-7184-714-3)
- HURYCHOVÁ, A., VILÍMOVÁ, V. Didaktika tělesné výchovy. Brno: MU, 1997. 71 s. (ISBN 80-210-1525-X)
- DOVALIL, J. et al. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2005, 2. vyd., 336 stran. (ISBN 80-7033-928-4)
- NOVÁČEK, V., MUŽÍK, V., KOPŘIVOVÁ, J.: Vybrané kapitoly z teorie a didaktiky tělesné výchovy. Brno: Masarykova Univerzita, 2001 (ISBN 80-210-2642-1)
- Výukové metody
- exercise
- Metody hodnocení
- theoretical and practical exam
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2020/aBFMT0151c