NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 12 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Johanna Dalsant, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Helena Hradílková
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 23. 2. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 8. 3. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 22. 3. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 12. 4. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 26. 4. 12:00–13:50 učebna 63, Pá 10. 5. 12:00–13:50 učebna 63, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez01: St 18:00–19:50 učebna 59, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez02: Út 14:00–15:50 učebna 11, J. Dalsant, H. Hradílková
Předpoklady
NJ_B101 Jazyková cvičení B1+/1
Für den Einstieg in den Kurs werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+ (nach GER) vorausgesetzt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Hören, Lesen, Sprechen und Schreiben) und führt zum Eineignen der Sprachkompetenz auf dem Niveau B2 (nach GER).
Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence vedoucí k úrovni B2 dle SERR (dovednosti poslech, čtení, mluvení a psaní).
Výstupy z učení
Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein:
- sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind,
- den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen,
- Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren,
- einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.

Na konci kurzu studující by měli být schopni:
- volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“),
- používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu,
- porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov,
- zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
  • Inhalt des Kurses:
  • 1. Thema: Berufe, Vorstellungsgespräch, Small Talk zum Thema Arbeit,
  • Grammatik: Konjunktiv II, Finalsatz
  • 2. Thema: Musik, Rezension, gemeinsames Planen einer Veranstaltung, Blogbeiträge
  • Grammatik: Negationswörter, kausale und konzessive Zusammenhänge
  • 3. Thema: Geld und Einkäufe, Einkaufsverhalten, Online-Shopping
  • Grammatik: Passiv, Wortbildung Nomen: Nachsilben
  • 4. Thema: Lebenslang lernen
  • Gramatik: Genitiv, die Position von nicht, lokale Präpositionen
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
    neurčeno
  • HERING, Axel, Magdalena MATUSSEK a Michaela PERLMANN-BALME. Em Übungsgrammatik : Deutsch als Fremdsprache. 1. Auflage. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2002, 248 stran. ISBN 3190016577. info
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce

praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test), (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.

Písemný test (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška ve zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 2 absence).
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Für eine eventuelle Anerkennung dieses Kurses ist ein internationales Sprachdiplom auf der Niveaustufe B2 erforderlich (ÖSD B2, Goethe B2).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 12 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Johanna Dalsant, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Helena Hradílková
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
NJ_B101 Jazyková cvičení B1+/1
Für den Einstieg in den Kurs werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+ (nach GER) vorausgesetzt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben) und führt zum Eineignen der Sprachkompetenz auf dem Niveau B2 (nach GER).
Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence vedoucí k úrovni B2 dle SERR (dovednosti čtení, mluvení a psaní).
Výstupy z učení
Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein:
- sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind,
- den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen,
- Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren,
- einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.

Na konci kurzu studující by měli být schopni:
- volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“),
- používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu,
- porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov,
- zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
  • Inhalt des Kurses:
  • 1. Thema: Berufe, Vorstellungsgespräch, Small Talk zum Thema Arbeit,
  • Grammatik: Konjunktiv II, Finalsatz
  • 2. Thema: Musik, Rezension, gemeinsames Planen einer Veranstaltung, Blogbeiträge
  • Grammatik: Negationswörter, kausale und konzessive Zusammenhänge
  • 3. Thema: Geld und Einkäufe, Einkaufsverhalten, Online-Shopping
  • Grammatik: Passiv, Wortbildung Nomen: Nachsilben
  • 4. Thema: Lebenslang lernen
  • Gramatik: Genitiv, die Position von nicht, lokale Präpositionen
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce

praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 2 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Für eine eventuelle Anerkennung dieses Kurses ist ein internationales Sprachdiplom auf der Niveaustufe B2 erforderlich (ÖSD B2, Goethe B2).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: každý druhý týden v kombinované formě.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 12 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Johanna Dalsant, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Helena Hradílková
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 17. 2. 12:00–13:50 učebna 55, Pá 3. 3. 12:00–13:50 učebna 55, Pá 17. 3. 12:00–13:50 učebna 55, Pá 31. 3. 12:00–13:50 učebna 55, Pá 21. 4. 12:00–13:50 učebna 55, Pá 5. 5. 12:00–13:50 učebna 55, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez01: St 16:00–17:50 učebna 63, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez02: St 14:00–15:50 učebna 10, J. Dalsant, H. Hradílková
Předpoklady
NJ_B101 Jazyková cvičení B1+/1
Für den Einstieg in den Kurs werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+ (nach GER) vorausgesetzt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben) und führt zum Eineignen der Sprachkompetenz auf dem Niveau B2 (nach GER).
Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence vedoucí k úrovni B2 dle SERR (dovednosti čtení, mluvení a psaní).
Výstupy z učení
Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein:
- sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind,
- den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen,
- Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren,
- einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.

Na konci kurzu studující by měli být schopni:
- volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“),
- používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu,
- porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov,
- zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
  • Inhalt des Kurses:
  • 1. Thema: Berufe, Vorstellungsgespräch, Small Talk zum Thema Arbeit,
  • Grammatik: Konjunktiv II, Finalsatz
  • 2. Thema: Musik, Rezension, gemeinsames Planen einer Veranstaltung, Blogbeiträge
  • Grammatik: Negationswörter, kausale und konzessive Zusammenhänge
  • 3. Thema: Geld und Einkäufe, Einkaufsverhalten, Online-Shopping
  • Grammatik: Passiv, Wortbildung Nomen: Nachsilben
  • 4. Thema: Lebenslang lernen
  • Gramatik: Genitiv, die Position von nicht, lokale Präpositionen
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce

praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 2 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Für eine eventuelle Anerkennung dieses Kurses ist ein internationales Sprachdiplom auf der Niveaustufe B2 erforderlich (ÖSD B2, Goethe B2).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 12 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Johanna Dalsant, M.A. (přednášející)
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Mgr. Jana Veličková, Ph.D. (přednášející)
Martin Bär, M.A. (cvičící), Mgr. Helena Hradílková (zástupce)
Garance
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 18. 2. 11:00–12:50 Virtuální místnost, Pá 4. 3. 11:00–12:50 učebna 63, Pá 18. 3. 13:00–14:50 Virtuální místnost, Pá 1. 4. 11:00–12:50 učebna 63, Pá 22. 4. 11:00–12:50 Virtuální místnost, Pá 6. 5. 15:00–16:50 učebna 54, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez01: Út 14:00–15:50 učebna 65, J. Dalsant, J. Veličková
NJ_B102/Prez02: St 16:00–17:50 učebna 63, J. Dalsant, H. Hradílková
Předpoklady
NJ_B101 Jazyková cvičení B1+/1 && (! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Für den Einstieg in den Kurs werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+ (nach GER) vorausgesetzt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben) und führt zum Eineignen der Sprachkompetenz auf dem Niveau B2 (nach GER).
Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence vedoucí k úrovni B2 dle SERR (dovednosti čtení, mluvení a psaní).
Výstupy z učení
Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein:
- sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind,
- den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen,
- Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren,
- einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.

Na konci kurzu studující by měli být schopni:
- volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“),
- používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu,
- porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov,
- zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
  • Inhalt des Kurses:
  • 1. Thema: Berufe, Vorstellungsgespräch, Small Talk zum Thema Arbeit,
  • Grammatik: Konjunktiv II, Finalsatz
  • 2. Thema: Musik, Rezension, gemeinsames Planen einer Veranstaltung, Blogbeiträge
  • Grammatik: Negationswörter, kausale und konzessive Zusammenhänge
  • 3. Thema: Geld und Einkäufe, Einkaufsverhalten, Online-Shopping
  • Grammatik: Passiv, Wortbildung Nomen: Nachsilben
  • 4. Thema: Lebenslang lernen
  • Gramatik: Genitiv, die Position von nicht, lokale Präpositionen
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce

praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 12 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec (přednášející)
Johanna Dalsant, M.A. (cvičící)
Garance
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 5. 3. 11:00–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 19. 3. 11:00–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 9. 4. 11:00–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 23. 4. 11:00–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 7. 5. 11:00–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 21. 5. 11:00–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez01: Čt 14:00–15:50 učebna 63, J. Dalsant, H. Hradílková, V. Štilec
NJ_B102/Prez02: St 10:00–11:50 učebna 60, J. Dalsant, H. Hradílková
Předpoklady
(! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Für den Einstieg in den Kurs werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+ (nach GER) vorausgesetzt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben) und führt zum Eineignen der Sprachkompetenz auf dem Niveau B2 (nach GER).
Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence vedoucí k úrovni B2 dle SERR (dovednosti čtení, mluvení a psaní).
Výstupy z učení
Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein:
- sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind,
- den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen,
- Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren,
- einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.

Na konci kurzu studující by měli být schopni:
- volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“),
- používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu,
- porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov,
- zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
  • Inhalt des Kurses:
  • 1. Thema: Berufe, Vorstellungsgespräch, Small Talk zum Thema Arbeit,
  • Grammatik: Konjunktiv II, Finalsatz
  • 2. Thema: Musik, Rezension, gemeinsames Planen einer Veranstaltung, Blogbeiträge
  • Grammatik: Negationswörter, kausale und konzessive Zusammenhänge
  • 3. Thema: Geld und Einkäufe, Einkaufsverhalten, Online-Shopping
  • Grammatik: Passiv, Wortbildung Nomen: Nachsilben
  • 4. Thema: Lebenslang lernen
  • Gramatik: Genitiv, die Position von nicht, lokale Präpositionen
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce

praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 24 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec (přednášející)
Johanna Dalsant, M.A. (cvičící)
Mag. Mag. phil. Susanne Fraczek (pomocník)
Garance
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 21. 2. 12:00–13:50 učebna 56, Pá 6. 3. 12:00–13:50 učebna 56, Pá 20. 3. 12:00–13:50 učebna 56, Pá 3. 4. 12:00–13:50 učebna 56, Pá 24. 4. 12:00–13:50 učebna 56, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_B102/Prez01: Čt 9:00–10:50 učebna 65, J. Dalsant, V. Štilec
NJ_B102/Prez02: Út 14:00–15:50 učebna 64, J. Dalsant, H. Hradílková
Předpoklady
(! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Für den Einstieg in den Kurs werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+ (nach GER) vorausgesetzt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben) und führt zum Eineignen der Sprachkompetenz auf dem Niveau B2 (nach GER). Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence vedoucí k úrovni B2 dle SERR (dovednosti čtení, mluvení a psaní).
Výstupy z učení
Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind, - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren. Na konci kurzu studující by měli být schopni: - volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“), - používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu, - porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov, - zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+ Inhalt des Kurses: 1. Thema: Berufe, Vorstellungsgespräch, Small Talk zum Thema Arbeit, Grammatik: Konjunktiv II, Finalsatz 2. Thema: Musik, Rezension, gemeinsames Planen einer Veranstaltung, Blogbeiträge Grammatik: Negationswörter, kausale und konzessive Zusammenhänge 3. Thema: Geld und Einkäufe, Einkaufsverhalten, Online-Shopping Grammatik: Passiv, Wortbildung Nomen: Nachsilben 4. Thema: Lebenslang lernen Gramatik: Genitiv, die Position von nicht, lokale Präpositionen
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 24 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mag. Elisabeth Denner (přednášející)
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 22. 2. 16:00–17:50 učebna 64, Pá 8. 3. 16:00–17:50 učebna 64, Pá 22. 3. 16:00–17:50 učebna 64, Pá 5. 4. 16:00–17:50 učebna 64, Pá 26. 4. 16:00–17:50 učebna 64, Pá 10. 5. 16:00–17:50 učebna 64, E. Denner, H. Hradílková
NJ_B102/Prez01: Čt 12:00–13:50 učebna 67, E. Denner, V. Štilec
NJ_B102/Prez02: Čt 12:00–13:50 učebna 53, E. Denner, V. Štilec
Předpoklady
(! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“), - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren. Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence (dovednosti čtení, mluvení a psaní). Na konci kurzu studující by měli být schopni: - volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“), - používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu, - porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov, - zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Výstupy z učení
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“), - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Es ist nötig, dass alle Hausarbeiten termingemäß abgegeben werden, andernfalls ist am Ende des Semesters eine zusätzliche Hausarbeit abzugeben.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1+/2

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 24 hodin v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mag. Elisabeth Denner (přednášející)
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Mgr. Pavla Petrová (přednášející)
PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/Kombi01: Pá 23. 2. 11:10–12:50 učebna 55, Pá 9. 3. 11:10–12:50 učebna 55, Pá 23. 3. 11:10–12:50 učebna 55, Pá 13. 4. 11:10–12:50 učebna 55, Pá 27. 4. 11:10–12:50 učebna 55, Pá 11. 5. 11:10–12:50 učebna 55, E. Denner, P. Petrová
NJ_B102/Prez01: Čt 12:05–13:45 učebna 65, E. Denner, P. Petrová, V. Štilec
NJ_B102/Prez02: Čt 8:25–10:05 učebna 65, E. Denner, P. Petrová, V. Štilec
Předpoklady
(! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“), - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren. Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence (dovednosti čtení, mluvení a psaní). Na konci kurzu studující by měli být schopni: - volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“), - používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu, - porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov, - zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Es ist nötig, dass alle Hausarbeiten termingemäß abgegeben werden, andernfalls ist am Ende des Semesters eine zusätzliche Hausarbeit abzugeben.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1 - 2

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 24 hodin v kombinované formě. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mag. Elisabeth Denner (přednášející)
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/01: Čt 10:15–11:55 učebna 63, H. Hradílková
NJ_B102/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
NJ_B102/03: Čt 13:55–15:35 učebna 64, E. Denner
NJ_B102/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Hradílková, A. Straková
NJ_B102/05: Pá 24. 2. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 10. 3. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 24. 3. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 7. 4. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 28. 4. 13:00–14:40 učebna 64, Pá 12. 5. 13:00–14:40 učebna 64, H. Hradílková
Předpoklady
(! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“), - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren. Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence (dovednosti čtení, mluvení a psaní). Na konci kurzu by měli být studující schopni: - volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“), - používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu, - porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov, - zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů, resp. vypracování povinných textů v průběhu semestru.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2017/NJ_B102/seminar_01.qwarp
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1 - 2

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 24 hodin v kombinované formě. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
lektor (přednášející)
Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/01: Pá 26. 2. 9:20–11:00 učebna 64, Pá 11. 3. 9:20–11:00 učebna 64, Pá 1. 4. 9:20–11:00 učebna 64, Pá 15. 4. 9:20–11:00 učebna 64, Pá 29. 4. 9:20–11:00 učebna 64, Pá 13. 5. 9:20–11:00 učebna 64, A. Straková
NJ_B102/02: Pá 26. 2. 11:10–12:50 učebna 64, Pá 11. 3. 11:10–12:50 učebna 64, Pá 1. 4. 11:10–12:50 učebna 64, Pá 15. 4. 11:10–12:50 učebna 64, Pá 29. 4. 11:10–12:50 učebna 64, Pá 13. 5. 11:10–12:50 učebna 64, H. Hradílková
NJ_B102/03: Čt 12:05–13:45 učebna 64, H. Hradílková
NJ_B102/04: Čt 13:55–15:35 učebna 64, H. Hradílková
NJ_B102/05: Čt 10:15–11:55 učebna 64, A. Straková
Předpoklady
(! NJ2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BP_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! NJ2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )&&(! N2BK_2JCV Jazyková cvičení 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“), - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren. Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence (dovednosti čtení, mluvení a psaní). Na konci kurzu studující by měli být schopni: - volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“), - používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu, - porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov, - zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch.
Písemný test na konci semestru (úspěšnost min. 60 %);
ústní zkouška v zkouškovém období;
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

NJ_B102 Jazyková cvičení B1 - 2

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. nebo 24 hodin v kombinované formě. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
lektor (přednášející)
Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_B102/01: Pá 20. 2. 11:10–12:50 učebna 63, Pá 6. 3. 11:10–12:50 učebna 63, Pá 20. 3. 11:10–12:50 učebna 63, Pá 3. 4. 11:10–12:50 učebna 63, Pá 17. 4. 11:10–12:50 učebna 63, Pá 15. 5. 11:10–12:50 učebna 63, H. Hradílková
NJ_B102/02: Pá 20. 2. 13:55–15:35 učebna 64, Pá 6. 3. 13:55–15:35 učebna 64, Pá 20. 3. 13:55–15:35 učebna 64, Pá 3. 4. 13:55–15:35 učebna 64, Pá 17. 4. 13:55–15:35 učebna 64, Pá 15. 5. 13:55–15:35 učebna 64, A. Straková
NJ_B102/03: St 13:00–14:40 respirium (5. nadzemní podlaží), H. Hradílková
NJ_B102/04: St 14:50–16:30 respirium (4. nadzemní podlaží), H. Hradílková
NJ_B102/05: St 11:10–12:50 učebna 58, H. Hradílková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Der Kurs zielt ab auf die Unterstützung und Weiterentwicklung der praktischen Sprachkompetenz (Fertigkeiten Lesen, Sprechen und Schreiben). Am Ende des Kurses sollten die Teilnehmer in der Lage sein: - sich frei zu den Themen zu äußern, die Gegenstand der Diskussion im Seminar sind (vgl. „osnova“), - den wichtigsten Wortschatz in den behandelten Themenbereichen (mündlich und schriftlich) zu benutzen, - Texte in den behandelten Themenbereichen zu verstehen und die Hauptgedanken in eigenen Worten neu zu formulieren, - einen eigenen Standpunkt in den behandelten Themenbereichen zu formulieren. Kurz je zaměřený na podporu a další rozvoj praktické jazykové kompetence (dovednosti čtení, mluvení a psaní). Na konci kurzu studující by měli být schopni: - volně se vyjadřovat k tématům, která jsou předmětem diskuse v semináři (srov. „osnova“), - používat nejdůležitější slovní zásobu v probraných tematických okruzích při ústním a písemném projevu, - porozumět textům z probraných tematických okruhů a přeformulovat hlavní myšlenky do vlastních slov, - zformulovat vlastní stanovisko v otázkách týkajících se probraných tematických okruhů.
Osnova
  • Der Kurs orientiert sich an dem Lehrbuch Kursbuch Sicher B1+, Lektionen 5-8, und dem Arbeitsbuch Sicher B1+
Literatura
    povinná literatura
  • Perlmann-Balme, Michaela a Susanne Schwalb. Sicher! B1+: Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch. München: Hueber 2012.
Výukové metody
seminární cvičení a domácí práce praktische Übungen und häusliche Vorbereitungen
Metody hodnocení
Regelmäßige Teilnahme am Seminar und aktive Mitarbeit;
Bestehen einer Klausur (schriftlicher Test) am Semesterende (60 % der Punktzahl erforderlich);
anschließend Prüfungsgespräch in Kleingruppen (das Bestehen der Klausur ist die Voraussetzung für die Zulassung zur mündlichen Prüfung).
Písemný test na konci semestru;
ústní zkouška v zkouškovém období;
zvládnutí písemného testu (60 % počtu bodů) je předpokladem pro přihlášku na zkoušku.
Další předpoklad: pravidelná docházka (ne více než 3 absence) a zpracovávání domácích úkolů.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Es ist nötig, dass alle Hausarbeiten termingemäß abgegeben werden, andernfalls ist am Ende des Semesters eine zusätzliche Hausarbeit abzugeben.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
ex N%_2JCV.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.