PdF:SP2382 Odborná praxe souvislá 2 – PCh - Informace o předmětu
SP2382 Odborná praxe souvislá 2 – PCh
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 3 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Mgr. Jitka Halešová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- NOW( SP2982 Reflektivní seminář 2 )
SP2381 Odborná praxe souvislá 1 – PCH - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je se seznámení se strukturou žáků, klientů. Studentky a studenti budou posilovat dovednosti v oblasti speciálněpedagogické diagnostiky, vedení rozhovoru a nastavení intervence pod supervizí určeného pracovníka.
- Výstupy z učení
- Prohloubení znalostí o metodách práce s žáky/klienty a v dokumentaci pracoviště.
- Osnova
- Odborná praxe souvislá 2 je zaměřena na asistentské práce na zvoleném pracovišti pod supervizí určeného pracovníka. Činnosti studenta na praxi: • hospitace u určeného speciálního pedagoga – etopeda; • samostatná speciálněpedagogická práce pod vedením suprevizora- volnočasové aktivity, výuka, výchovné skupiny, individuální práce s dítětem; • studium a práce s dokumentací dítěte, dokumentací třídy, skupiny; • edukační/intervenční práce s výchovnou skupinou; účast na případové konferenci; • individuální edukační/intervenční práce; • hodnocení SVP dítěte, nastavení poradenských témat a realizace poradenského rozhovoru, vymezení rámce pro intervenci – cíle, aktivity, metody a její realizace. Bližší informace a upřesnění podmínek a průběhu praxí viz www.ped.muni.cz/specped
- Literatura
- povinná literatura
- Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele : (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Edited by Hana Filová. Brno: Paido, 1998, 74 stran. ISBN 8085931567. info
- doporučená literatura
- ŠMAHELOVÁ, Bohumíra. Pedagogická praxe a didaktika integrovaného vědního základu. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s. r. o., 2008, s. 254-259, 5 s. ISBN 978-80-7392-052-4. info
- STŘELEC, Stanislav. Souvislá pedagogická praxe jako příležitost pro přípravu studentů na výchovné činnosti třídního učitele. In FILOVÁ,H.; HAVEL, J. (eds.) Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, s. 143-145. ISBN 80-86633-67-5. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe. Brno: MSD s.r.o., 2005, 128 s. Empirické studie, svazek 1. ISBN 80-86633-30-6. info
- Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů : sborník z mezinárodního pracovního semináře konaného dne 9. prosince 2005 na Pedagogické fakultě MU v Brně. Edited by Jiří Havel - Tomáš Janík. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 239 s. ISBN 8021038845. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD ROM). Brno: MU, 2004, s. 1-3. ISBN 80-210-3474-2. info
- ŠŤÁVA, Jan. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum. Bratislava, 2004, roč. 2004, 3/4, s. 58-62. ISSN 1335-5589. info
- neurčeno
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- Výukové metody
- Praktické činnosti v terénu dle zvolené specializace.
- Metody hodnocení
- Povinnosti studenta: • vedení deníku praxe; - na jeho základě zpracování zprávy z praxe; • zajištění potvrzení protokolu o praxi; o přijetí studenta na praxi • zpracování případové studie – na základě konzultace se supervizorem; • v návaznosti záznam diagnostiky specifických potřeb dítěte/záznam poradenského rozhovoru a jeho témat/vytvoření intervenčního plánu a jeho realizace. Formální podmínky: Odevzdávárna: student vloží do příslušné složky odevzdávárny předmětu: 1) Přehled hospitací - příloha č. 2; 2) hodnocení studenta – příloha č. 3; 3) výstupy z praxe: a) diagnostika dítěte/žáka – případová studie; b) témata poradenského rozhovoru; c) plán intervence a popis realizace; d) zprávu z praxe Další povinnost: Student zaregistruje do systému IS školu/zařízení, kde bude praxi realizovat. (do systému IS se registrují pouze studenti prezenční formy studia – informace, jak postupovat jsou umístěné na webových stránkách KSIP). Zápočet za odbornou praxi souvislou bude udělen na základě odevzdaných materiálů.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/specped
Informace o podmínkách praxí na webu KSIP. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SP2382