PdF:SZ7BP_1AB1 Angličtina pro pedagogy - A - Informace o předmětu
SZ7BP_1AB1 Angličtina pro pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_1AB1/01: Po 8:50–9:35 učebna 33, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/02: Po 9:45–10:30 učebna 33, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/03: Po 11:35–12:20 učebna 10, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/04: Po 12:30–13:15 učebna 10, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/05: Po 13:25–14:10 učebna 41, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/06: Út 9:45–10:30 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/07: Út 10:40–11:25 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/08: Út 11:35–12:20 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/09: Čt 8:50–9:35 učebna 5, J. Vacek
SZ7BP_1AB1/10: Po 15:15–16:00 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/11: Po 16:10–16:55 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/12: Út 11:35–12:20 učebna 59, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/13: St 8:50–9:35 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/14: St 9:45–10:30 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/15: St 10:40–11:25 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/16: St 13:25–14:10 učebna 6, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/17: St 14:20–15:05 učebna 6, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/18: Čt 8:50–9:35 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/19: Čt 9:45–10:30 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/20: Čt 10:40–11:25 učebna 2, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/21: St 8:50–9:35 učebna 37, R. Mlýnková
SZ7BP_1AB1/22: St 9:45–10:30 učebna 37, R. Mlýnková
SZ7BP_1AB1/23: St 10:40–11:25 učebna 35, R. Mlýnková - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
The English course for intermediate students (Level B1) who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc., who can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vyžaduje se úspěšné absolvování vstupního test CJV_AJA2. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 65 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- In the compulsorily-optional English as a Foreign Language Course A, the students will consolidate their language skills from secondary school (Pass in 'maturita' in English is required), and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting argument, discussion, etc.) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations.
- Osnova
- SZ7BP_1AB1 Cizí jazyk A - jazyk anglický Topic 1 Education in the CR and the UK. Tertiary education. Texts on education, similarities and differences, universities Study skills – discussion based on experience, expressing opinion, making a statement, Academic skills – key words, summarizing, basic reading techniques, mini-presentation Assignments – Reading Comprehension Sheet 1 (standardized layout: key words, summary, opinion), long-term task – create your own topic based vocabulary Grammar - revision of present simple+present continuous, past simple+continuos, prepositions of time and place Topic 2 Psychological development. Growing up with focus on adolescence. Texts on stages of life and personality development Study skills – opinion exchange, personal experience, reflection based on notes, role play Academic skills – critical thinking, note taking Grammar – present perfect simple+continuous, future Assignments – topic based vocabulary Mid-term test - passmark 60% Revision of vocabulary and grammar (tenses) studied in the first part of the term Topic 3 Interpersonal relationships. Who knows you better? Texts on friendship, family relationship, partnership Study skills – giving and supporting arguments, comparing similarities and differences, picture description Academic skills –- summarising, key words, expressing opinion - revision and enhancement Grammar – adjectives – personal qualities, comparatives, superlatives, Assignments – reading comprehension sheet 2, topic based vocabulary Topic 4 Non-verbal communication. Body language. Texts on importance of non-verbal communication Study skills – discussion, opinion exchange, supporting arguments Academic skills dialogues and arguments Grammar – modals Assignment – describe your picture, topic based vocabulary
- Literatura
- doporučená literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- reading, grammar and vocabulary practice, class discussions, presentations
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Active participation and completing assignments, 80% attendance in a term, mid-term test 60% Final test 70% Only students who have completed all assignments can sit the final test!!!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/SZ7BP_1AB1