PdF:FJ3007 Didaktika francouzštiny 2 - Informace o předmětu
FJ3007 Didaktika francouzštiny 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3007/01: Čt 10:00–11:50 učebna 55, P. Suquet
- Předpoklady
- FJ3006 Didaktika 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku procesu učení, teorie učení, strategií a stylů učení, oprav chyb, autonomii žáka a proces komunikace.
- Výstupy z učení
- Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: objasnit problematiku procesu učení, teorie učení, strategií a stylů učení, oprav chyb, autonomii žáka a proces komunikace a aplikovat dané poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Théories d´apprentissage. 2. Acquisition vs apprentissage. 3. Stratégies d´apprentissages. 4. Styles d´apprentissage. 5. Styles d´apprentissages et styles d´enseignement. 6. L´erreur dans l´apprentissage. 7. Autonomie d´apprentissage. 8. Communication.
- Literatura
- povinná literatura
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangére et seconde. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble, 2003, 452 s. ISBN 2706110821. info
- doporučená literatura
- Cuq, J.-P. (2003). Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
- Dubrava, J.-P. (2005). SOS orthographe. Paris: Ellipses.
- Abry, D., & Chalaron, M.-L. (2014). La nouvelle grammaire des premiers temps A1-A2. Grenoble: PUG.
- Bogaards, P. (2003). Le vocabulaire dans l’apprentissage des langues étrangères. Paris: Didier.
- Léon, M. (2003). Exercices systématiques de prononciation française. Paris: Hachette.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test na probraná témata (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/FJ3007