FJ3006 Didaktika 1

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ3006/01: Čt 15:45–16:30 učebna 56, P. Suquet
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické. Na konci tohoto kurzu student dokáže definovat základní didaktické pojmy, popsat komunikační kompetenci a interpretovat její jednotlivé složky, identifikovat dokumenty Rady Evropy týkající se učení cizímu jazyku, charakterizovat problematiku výuky francouzského jazyka, vyjmenovat a popsat strategie učení se cizímu jazyku, popsat rozdíl mezi omylem a chybou, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Didactique des langues étrangères – Notions clé. Compétence de communication. Cadre européen commun de référence pour les langues. Portfolio européen des langues. Apprentissage du français langue étrangère (acteurs, langue, classe). Stratégie d'apprentissage d'une langue étrangère. Erreur et faute dans l'apprentissage. Structure d'une leçon.
Literatura
  • Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
  • Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
  • Hendrich, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
  • Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
  • Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
  • Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Test na probraná témata (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.