AJ4101 Praktická a profesní angličtina 1

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ4101/01: St 16:00–17:50 učebna 5, I. Headlandová Kalischová
AJ4101/02: St 14:00–15:50 učebna 54, I. Headlandová Kalischová
Předpoklady
Požadovaná vstupní úroveň angličtiny je C1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- rozvinout u studentů schopnost kritického myšlení a uvědomění si odlišností či podobností mezi různými kulturami. Studenti budou schopni debatovat o sociálních, politických i kulturních otázkách vztahujících se k danému tématu a obhájit svůj postoj v diskuzi; - naučit studenta/ku porozumět anglickým idiomům, přirovnáním, příslovím apod. a být schopen je vysvětlit. Studenti budou schopni připravit aktivitu na procvičení slovní zásoby, kterou budou prezentovat před svými kolegy jako součást přípravy na budoucí učitelské povolání; - podpořit dovednost monitorování správnosti v mluveném projevu s ohledem na minimalizování počtu chyb; - naučit studenta/ku kriticky zhodnotit názory prezentované ostatními studenty. Kurz rámcově vychází z učebnice English for the Teacher a je doplněn o e-learningové materiály formou interaktivní osnovy v prostředí Informačního systému MU.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni používat angličtinu jako hlavní vyučovací prostředek pro svou budoucí pedagogickou praxi, budou schopni zpracovat a prezentovat metodicky zaměřené materiály, zvýší si jazykovou úroveň směrem k C2.
Osnova
  • The course will gradually cover Units 1-7 from English for the Teacher (see below), each session will also comprise students' presentations as well as extra practice of various aspects of grammar/vocabulary. Syllabus: Introduction - teaching English as a foreign language. Unit 1: About communication. Unit 2: About language learning. Unit 3: About you. Unit 4: Talking about coursebooks. Unit 5: Talking about lessons. Unit 6: Talking about relationships. Unit 7: Teacher development. Review of units 1-7. 8. constant reference will be made to the teaching practice throughout the course
Literatura
    povinná literatura
  • SPRATT, Mary. English for the teacher : a language development course. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, xi, 158. ISBN 0521426766. info
  • e-learning tool Interaktivní osnova in IS
  • HAIS, Karel a Břetislav HODEK. English-czech dictionary. 3. přeprac. vyd. Voznice: LEDA, 2003, 1504 s. ISBN 807335022X. info
  • FRONEK, Josef. Comprehensive Czech-English dictionary. 1. vyd. Praha: Leda, 2000, xlvii, 159. ISBN 8085927543. info
  • DUŠKOVÁ, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 2003. info
Výukové metody
praktický seminář, diskuse, prezentace, domácí příprava, učitelská praxe
Metody hodnocení
The classes will be based on class discussion, pair-work and group-work, listening, reading and speaking. A communicative approach will be used. Obtaining the final credit for this course draws on continuous assessment throughout the term, which comprises: - active participation, contribution and preparation; using observations at teaching practice for some of the following tasks: - 2 online forums - 1 essay - 1 credit test The general passmark is 70%.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.