PdF:FC8009 Digitální gramotnost - Informace o předmětu
FC8009 Digitální gramotnost
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC8009/Kombi01: So 5. 10. 17:00–19:50 učebna 3, So 26. 10. 15:00–17:50 učebna 3, So 23. 11. 16:00–17:50 učebna 3, P. Sládek, J. Válek
FC8009/Prez01: Čt 13:00–13:50 laboratoř 84, Čt 14:00–14:50 laboratoř 84, P. Sládek, J. Válek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Cíle předmětu
- Vzdělávacími cíli předmětu jsou základní vědomosti o digitálních technologiích a multimediálních studijních oporách zařaditelných do výuky, dále pak základní dovednosti aplikace digitální technologií ve výuce a tvorba multimediálních studijních opor.
Vědomosti: digitální imigranti a nativci; sociální sítě; interaktivní tabule; data mining
Dovednosti: vytvářet multimediální studijní opory; vhodně zvolit digitální techniku pro daný předmět; orientovat se v nabídce on-line aplikací zařaditelných do vzdělávacího procesu
Postoje: osvojit si hodnoty objektivity a významu pedagogické práce
Výstupy: Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení technologií do výuky
- vytvořit studijní opory s použitím vlastní techniky a běžně dostupných programů
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení multimediálních studijních opor do výuky
- vytvořit multimediální opory s použitím digitálních technologií
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Osnova
- Sylabus přednášek (po týdnech či blocích):
- Digitální imigranti a nativci
- Sociální sítě ve výuce
- Interaktivní tabule
- Smartphony a tablety ve výuce
- Výuka pomocí smatphone a tabletů pro tělesně a mentálně znevýhodněné
- Družicové systémy navigace
- 3D tisk
- Datová analytika (Data mining)
- Robotika & umělá inteligence
- Wearables & internet věcí
- Personalizace obsahu na webu a při vyhledávání
- Literatura
- povinná literatura
- CHRÁSKA Miroslav. ROZVOJ DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ A MOŽNÁ RIZIKA DIGITÁLNÍ DEMENCE (https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2015/01/06.pdf)
- Výukové metody
- Výklad, přednáška, rozhovor, diskuse, teoretická výuka kombinovaná s praktickými příklady, práce v laboratoři.
Výuka může probíhat také bezkontaktně - Metody hodnocení
- Prezenční studium:
Seminář je hodnocen z průběžných úkolů. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
V semináři/cvičení jsou povoleny 3 absence.
Kolokvium: Absolvování ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
Kombinované studium a CŽV studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Kolokvium: Absolvování ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
Výuka může probíhat také bezkontaktně - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/FC8009