DESB53 Leadership

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
1/1/1. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Petr Pouchlý (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studující s principy vedení lidí. Kurz povede Petr Pouchlý, jednatel konzultační agentury Court of Moravia, který si do kurzu zve každý semestr řadu hostů z praxe.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu studenti: - pochopí základy jak pracovat s týmem, který by měli vést (být jeho součástí) - ví, jaké vlastnosti v sobě zlepšovat, pokud se chtějí stát dobrým lídrem (šéfem) - rozumí rozdílu mezi řízením lidí a vedení lidí - chápou metody řízení projektů a jejich návazností práci v týmu - rozpoznají rozdílné typologie osobností pro práci v týmu - dají základy své budoucí profesní kariéře na vůdcovské pozici
Osnova
  • 1. Osobnost lídra - význam vedení pro tým/skupinu - rozdíl mezi manažerem a lídrem - vedení/řízení lidí - volní vlastnosti a předpoklady 2. Není šéf jako šéf - česká praxe v řízení lidí - řídící styly (benefity/úskalí) - osobnosti a jejich práce Kdo je můj tým 3. Metodologie osobnosti - význam sociologie a psychologie pro stavbu týmu - osobnostní testy psychologie osobnosti (MBTI, Bochumský, Belbin, Enneagram) - sestavování týmu 4. Výběr do týmu - rectruitment vs. assessment - talent management - gender / expat otázky Jaký je smysl 5. Životní cyklus člena týmu - začněte s Proč? - motivace a její význam v řízení - kompetenční model a rozvoj jedince 6. Motivace v týmu - týmové vs. individuální motivace - teambuilding/teamspirit - KPI a zařazení týmu v rámci organizace 7. Zpětná vazba - význam a důležitost ZV - aktivní naslouchání - techniky vedení a vyhodnocení Aplikace v praxi 8. Komunikace - interní/externí komunikace a její pravidla - způsoby distribuce informací v organizaci - jak pracovat, nikoliv jen “komunikovat” 9. Krizové řízení - definice a příčiny - metody aplikace - dopady na tým/organizaci 10. Korporátní prostředí - pravidla moštárny - lokální vs. globální korporace - vězňovo dilemma mezi týmem a nadřízenými 11. Jak přežít v pozici lídra - mezilidské vztahy - bossing vs. mobbing - finance, prestiž, kariérní žebříček 12. Tým bez šéfa - agilní metodiky organizace práce (HCD, Scrum) - benefity a úskalí - uplatnění v praxi 13. Já, lídr - life/work ballance - získávání zkušeností a jejich zhodnocení - psychická odolnost
Literatura
  • GRIFFIN, Ricky W. a Gregory MOORHEAD. Organizational Behavior: Managing People and Organizations. 11. vyd. Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1133626695.
Výukové metody
přednášky, diskuze
Metody hodnocení
Skupinová a individuální retrospektiva, role-play workshops
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/DESB53