FF:ISKM32 Laboratoř vzdělávacích technol - Informace o předmětu
ISKM32 Laboratoř vzdělávacích technologií
Filozofická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé sudé úterý 12:00–13:40 D33
- Předpoklady
- Zájem o edTech témata.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- V tomto semestru je laboratoř otevřená jako experimentální prostor podporující práci jednotlivých studentů. Potřebujete dostávat zpětnou vazbu na svůj edTechový projekt? Chcete nějak zajímavě rozšířit portfolio digitálních artefaktů na KISKu? Nebo nevíte, co chcete a toužíte po nápadech, čemu by bylo zajímavé se edTechově věnovat? Pak právě pro vás je tento kurz určený. Nabízí systematickou podporu, odborné konzultace i možnost interakce se spolužáky.
- Výstupy z učení
- Výstupy z kurzu jsou závislé na zvoleném tématu. Obecně lze říci, že se student naučí orientovat v určité problematice související s technologiemi ve vzdělávání, porozumí ji po pedagogické i technické stránce. Především pak získá vlastní zkušenost s tvorbou.
- Osnova
- Příklady možných témat (je ale vítané, pokud student přinese vlastní):
- Chatbot – vzdělávací aplikace
- Rozšířená realita v prostředí školy – výběr nástrojů a metodika využití
- Tvorba mikrokurzů na různá témata
- Technologie a metody pro učení sebe sama – blog
- Lekce v Mozilla Hubs
- Využití OpenAI ve vzdělávání
- Nelineární příběh v Twine2
- Multimediální podpora pro vybraný kurz
- Systém podpory hybridní výuky
- ….
- Literatura
- povinná literatura
- FAO. 2021. E-learning methodologies and good practices: A guide for designing and delivering e-learning solutions from the FAO elearning Academy, second edition. Rome. https://doi.org/10.4060/i2516e
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Jak učit sám sebe. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2016. 176 s. ISBN 978-80-265-0519-8.
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: Pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2019. 206 s. ISBN 978-80-210-9233-4.
- Pedagogická encyklopedie. Edited by Tomáš Janík - Milada Rabušicová - Jan Průcha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 935 s. ISBN 9788073675462. info
- neurčeno
- SHIBOLET, Yotam; KNOLLER, Noam; KOENITZ, Hartmut. A framework for classifying and describing authoring tools for interactive digital narrative. In: Interactive Storytelling: 11th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2018, D
- AUER, Michael E. (ed.). New Realities, Mobile Systems and Applications: Proceedings of the 14th IMCL Conference. Springer Nature, 2022.
- MANĚNA, Václav. Moderně s Moodlem: jak využít e-learning ve svůj prospěch. CZ. NIC, zspo, 2015.
- MCTEAR, Michael. Conversational ai: Dialogue systems, conversational agents, and chatbots. Synthesis Lectures on Human Language Technologies, 2020, 13.3: 1-251.
- Výukové metody
- Individuální a skupinové konzultace, diskuse, společná a individuální práce. Výuka je nepravidelná, dle potřeb studentů
- Metody hodnocení
- Realizovaný projekt domluvený v prvních třech týdnech semestru.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2023/ISKM32