PG_ZKUPP11 Terénní praxe

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/20. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Soňa Cpinová (cvičící), Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Rychecká (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(3)&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
Předmět je určen pouze pro studenty vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Terénní praxe představuje ukotvení znalostí a dovedností, které studenti nabrali během svého studia. V jejím rámci budou mít možnost realizovat program osobnostně sociálního rozvoje založený na zkušenostně reflektivním učení pro skutečnou klientelu, a to v rámci zadání dle svých osobních a profesních preferencí. Během praxe bude studentům poskytována metodická podpora a interní nebo externí supervize tak, aby mohli ze své zkušenosti vytěžit maximum efektu.
Osnova
  • • Úvodní setkání k praxím (organizační záležitosti: zadání termínů praxe a požadavků na ukončení a podobně). • Realizace praxe. • Závěrečné setkání nad realizovanými praxemi.
Literatura
  • NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
  • HUMPOLÍČEK, Pavel a Alena UHROVÁ. Desatero pro praxi - aneb jak využít povinnost. První vydání. Brno: MSD, s.r.o. Brno, 2006, 12 s. ISBN 80-86633-57-8. URL URL info
  • TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006, 149 s. ISBN 8073671786. info
  • SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
Výukové metody
Přímá praxe s klienty.
Metody hodnocení
1) Účast na skupinovém supervizním setkání nad proběhlou praxí. 2) Po účasti na supervizním setkání je nutné odevzdat sebereflektivní eseje v rozsahu 2 – 3 normostran na téma: Desatero lektora. K ukončení kurzu je také nutné podepsání prezenční listiny kurzu a odevzdání formuláře zpětné vazby do 31. 1. 2014.
Informace učitele
Další informace o praxích budou zvěřejněny v rámci úvodní hodiny semestru. Pro studijní období "jaro 2013" platí, že je nutné mít všechny praxe ukončené do 18.4. 2013. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.