FF:AJL01001 Anglický jazyk I - Informace o předmětu
AJL01001 Anglický jazyk I
Filozofická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Yurii Chybras (přednášející)
PhDr. Simona Kalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kristína Melišová (přednášející)
David Edward Musk (přednášející)
Christopher Adam Rance, M.A. (přednášející)
PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Valová (přednášející) - Garance
- PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 12. 12. 14:00–15:40 G02
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
AJL01001/02: Po 8:00–9:40 C32
AJL01001/03: St 18:00–19:40 G21, Y. Chybras
AJL01001/04: St 18:00–19:40 G11
AJL01001/05: St 10:00–11:40 G21, K. Tomková
AJL01001/06: St 10:00–11:40 G02, J. Valová
AJL01001/07: Čt 12:00–13:40 G33, Ch. Rance
AJL01001/08: Po 14:00–15:40 G33, S. Kalová
AJL01001/09: Po 16:00–17:40 G21, K. Melišová
AJL01001/10: Po 16:00–17:40 G22, S. Kalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: 9 seminárních skupin - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem kurzu je zopakovat a upevnit znalosti studentů a dále je rozšiřovat a rozvíjet. Sylabus je založen na rozvoji řečových dovedností a kurz připraví studenty na používání obecné i akademické angličtiny. Součástí kurzu jsou:
- diskuse a komunikační aktivity na podnětná a aktuální témata, které studentům pomohou zlepšovat řečovou dovednost mluvení
- videonahrávky s úkoly zaměřené na zlepšování porozumění v cílovém jazyce, využívající současný jazyk v reálném kontextu
- základy akademického psaní, včetně modelových odpovědí, užitečnými technikami plánování psaní a písemné úkoly se stupňující se obtížností
- cvičení na rozvoj slovní zásoby, zaměřené zejména na akademický jazyk, kritické myšlení a techniky ke zlepšení výkonu v akademické oblasti
- prezentace a procvičování pokročilých gramatických jevů
Studenti budou vedeni k tomu, aby se snažili dosáhnout pokroku v jazyce jak v průběhu kontaktní výuky, tak samostatným studiem v online prostředí. - Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen:
- aktivně používat slovní zásobu, idiomatická spojení a kolokace v rozsahu probíraných tématických okruhů;
- zvládnout porozumění komplexním gramatickým strukturám a jejich aplikaci v mluveném i psaném projevu;
- aplikovat osvojené jazykové prostředky a dovednosti přiměřeně dané komunikační situaci - Osnova
- Skillful 4: Reading and Writing (Units 1-5);Listening and Speaking (Units 1-5)
- 1 ORIENTATION - introductory meeting with first-year students
- 2 Introduction to the course:
- ice-breaking activities, classroom rules, presenting the course in Elf, syllabus, aims and requirements of the course
- UNIT 1; Discussion, vocabulary development, reading comprehension (A Lebanese start-up)
- 3 UNIT 1; Reading comprehension (The rise of crowdfunding); topic vocabulary (Social media); listening comprehension (Drones and security); academic vocabulary development
- 4 UNIT 1; Grammmar (concessive clauses, contrastive structures, cleft sentences); writing (analyzing essay questions); advanced academic and general vocabulary development (Communities in real life)
- 5 UNIT 2; Discussion (Mobile gaming); general vocabulary development (Instant satisfaction); listening comprehension (A cycling record; Technology in sport)
- 6 UNIT 2; Reading comprehension, discussion (Gaming, society, and the individual); advanced grammar (inverted conditionals); listening comprehension (Children, sports, and identity); advanced academic and general vocabulary development
- 7 Revision Units 1 a 2; further practice // Progress test 1
- 8 UNIT 3; Advanced general vocabulary development (Energy production; Managing change); discussion and listening comprehension (Old buildings; New energy); critical thinking development
- 9 UNIT 3; Discussion and listening comprehension (The nuclear debate; Perspectives on the past); advanced general vocabulary development (Words for change situations); advanced grammar (conditionals)
- 10 UNIT 4; Discussion and listening comprehension (Greek austerity); advanced general vocabulary development (Risk-takers); listening comprehension (Rule-breakers); advanced vocabulary development (Words for risks and conflict)
- 11 UNIT 4; Advanced academic vocabulary development (attributive language); writing (integrating sources); grammar (infinitive phrases; hedging); speaking development
- 12 UNIT 5; Discussion and listening comprehension (Slum renewal); reading comprehension and vocabulary development (Suburbs of the future); discussion and listening comprehension (The spread of English); advanced grammar (inversion)
- 13 UNIT 5; Academic vocabulary development (Phrasal verb academic alternatives); advanced grammar (Using parallel structures); listening comprehension and vocabulary development (An unnatural spread).
- Revision Units 3, 4 a 5, and further practice
- Literatura
- povinná literatura
- PATHARE, Emma a Gary PATHARE. Skillful 4. Second edition. London: Macmillan Education, 2018, 190 stran. ISBN 9781380010827. info
- WARWICK, Lindsay a Louis ROGERS. Skillful 4. Second edition. London: Macmillan Education, 2018, 190 stran. ISBN 9781380010889. info
- doporučená literatura
- HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use with answers : a self-study reference and practice book for advanced learners of English. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, ix, 340. ISBN 0521498694. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- BROADHEAD, Annie. Advance your English : a short course for advanced learners : coursebook. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 74 s. ISBN 052159779X. info
- CAPEL, Annette a Patricia ASPINALL. Advanced masterclass CAE : student's book. Edited by Kathy Gude. Oxford: Oxford University Press, 1996, 206 s. ISBN 0194533433. info
- VINCE, Michael. Advanced language practice. 1. ed. Oxford: Heinemann, 1994, viii, 295. ISBN 0-435-24124-9. info
- Výukové metody
- semináře, e-learning
- Metody hodnocení
- Hodnocení:
- 2 postupové testy administrované na počítači, v polovině a na konci semestru, požadovaný průměrný výsledek je 70 %. Zvládnutí těchto testů slouží jako prerekvizita pro závěrečnou zkoušku. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=535
The progress tests (2 in each term, 70% overall) are a prerequisite for the examination at the end of the first year. Students can resit one test each term. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2022/AJL01001