PřF:JSP03 Španělština 3 - Informace o předmětu
JSP03 Španělština pro přírodovědce 3
Přírodovědecká fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alena Simbartlová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (pomocník) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JSP03/01: St 12:00–13:50 J4, A. Simbartlová
- Předpoklady
- Znalost španělského jazyka na úrovni B1 ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CH)
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF)
- Biofyzika (program PřF, B-FY)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geologie (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat profesní (program PřF, B-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět složitějšímu odbornému textu/mluvenému projevu (odborné přednášce)
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o odborných tématech
prezentovat témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout složitější text
porovnávat
argumentovat na odborné téma (obhájit svůj názor, oponovat, podpořit názor kolegy)
sestavit vlastní strukturovaný životopis, vytvořit motivační dopis na základě konkrétního inzerátu z oboru, definovat a obhájit své kvality a dovednosti ve zkušebním pohovoru před kolektivem - Osnova
- Osnova kurzu: 1. odborná témata z biologie, geografie, geologie, chemie, fyziky a matematiky dle důležitosti a zájmu (potřebná slovní zásoba)
- 2. obecná témata (potřebná slovní zásoba)
- Literatura
- F. Castro: Uso de la gramática espanola (intermedio), Edelsa 1997, ISBN 84-7711-134-0
- G. Gonzáles Mangas, M Marcos de la Losa: Técnicas de conversación telefónica: Edelsa 1999, ISBN 84-7711-1
- M.A.Palomino: Técnicas de correo comercial, Edelsa 1997, ISBN 8-7711-176-6
- R. M Martín: La gramática da juego, Heinemann 1997, ISBN 0 43530091 1
- L. López Ruiz: Historietas y pasatiempos, Edelsa 1998, ISBN 84-85786-97-1
- J. Arribas: Preparación DELE, Edelsa 1997, ISBN 84-7711-088-3
- C. Moreno a kol.: Actividades lúdicas, SGEL 1999, ISBN 84-7143-772-4
- J. Carrasco Montero: Reálie španělsky mluvících zemí, Fraus 1997, ISBN 80-85784-54-8
- N.Sans, L. Miguel: Cómo suena, Difusión 1991, ISBN 84-87099-22-X J.
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, konverzace a diskuse ve dvojicích a skupinách, cvičení na použití odborné slovní zásoby; aplikace gramatiky v nových kontextech; domácí úkoly;
- Metody hodnocení
- Výuka je v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou udělení zápočtu je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.sci.muni.cz
V kurzu jsou používány materiály, které najdete v ISu.
INFORMACE O UZNÁVÁNÍ ZKOUŠEK:
Studentům, kteří na jazykových školách úspěšně složili státní zkoušku (všeobecnou, příp. základní) nebo mají španělské zkoušky Diploma Intermedio, příp. Diploma Superior nebo jsou absolventy španělského gymnázia bude zkouška uznána po předložení originálu vysvědčení. Studenti, kteří absolvovali zkoušku ze španělštiny na jiné univerzitě či fakultě podobného zaměření mohou žádat o uznání zkoušky v plném rozsahu pokud dosáhli urovně B2 dle ERR.
UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY:
Zápočty a zkoušky je možno skládat pouze během zápočtového týdne a během zkouškového období.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2010/JSP03