PřF:JAC03 Angličtina pro chemiky III - Informace o předmětu
JAC03 Angličtina pro chemiky III
Přírodovědecká fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dlabolová (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAC03/01: Út 12:00–13:50 C15/114, D. Dlabolová
- Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Analytická biochemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Analytická biochemie (program PřF, N-BCH)
- Analytická biochemie (program PřF, N-BIC)
- Analytická chemie (program PřF, N-CH)
- Analytická chemie (program PřF, N-CHE)
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CH)
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CHE)
- Anorganická chemie (program PřF, N-CH)
- Anorganická chemie (program PřF, N-CHE)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Bioanalytická chemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Biotechnologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB, směr Klinická biochemie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-BIC)
- Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví - Bioanalytik (program PřF, N-BIA)
- Bioanalytik - odborný pracovník v laboratorních metodách (program PřF, N-BCH)
- Biofyzikální chemie (program PřF, B-CH)
- Biofyzikální chemie (program PřF, B-CHE)
- Biofyzikální chemie (program PřF, N-CH)
- Biofyzikální chemie (program PřF, N-CHE)
- Biochemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-BIC)
- Biochemie (program PřF, N-BCH)
- Biochemie (program PřF, N-BIC)
- Bioinformatika (program PřF, B-BIC)
- Bioinformatika (program PřF, N-BIC)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biomolekulární chemie (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Biomolekulární chemie (program PřF, N-BCH)
- Biomolekulární chemie (program PřF, N-BIC)
- Biotechnologie (program PřF, N-BTC)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, N-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, N-CHE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Genomika a proteomika (angl.) (program PřF, N-BCH)
- Genomika a proteomika (program PřF, N-BCH)
- Genomika a Proteomika (program PřF, N-BIC)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie a technologie materiálů pro konzervování – restaurování (program PřF, B-CKR)
- Chemie a technologie materiálů pro konzervování – restaurování (program PřF, N-CKR)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, N-CH)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie (program PřF, B-CHE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCC) (2)
- Chemie životního prostředí (program PřF, N-CH)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, N-BCH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Materiálová chemie (program PřF, N-CH)
- Materiálová chemie (program PřF, N-CHE)
- Organická chemie (program PřF, N-CH)
- Organická chemie (program PřF, N-CHE)
- Strukturní chemie (program PřF, N-CH)
- Strukturní chemie (program PřF, N-CHE)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-UCC) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět autentickému odbornému textu na úrovni B2 ERR
porozumět mluvenému projevu na odborné téma na úrovni B2 ERR
komunikovat na odborné téma na úrovni B2 ERR
zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam
vyhledat v textu specifické informace
formulovat hlavní myšlenku textu
shrnovat podstatné informace
informovat o svém studiu a výzkumu
porozumět popisu pracovních / výzkumných pozic
napsat životopis na míru vybranému místu
napsat žádost o zaměstnání
vést si patřičně u konkurzu
popsat proces související se studovaným oborem
prezentovat chemická témata z více pohledů
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová témata - Výstupy z učení
- After the completion of the course the student should be able to:
understand authentic chemical texts at B2 level of CEFR
understand spoken discourse concerning chemical topics at B2 level of CEFR
communicate on a special topic at B2 level of CEFR
skim the text and understand its general meaning
scan the text and find a piece of specific information
formulate the main ideas of the text
summarize relevant information
inform about one´s studies and research
evaluate the relevancy of job descriptions in advertisemets
tailor one´s CV to a selected position
write a letter of job application
behave at a job interview
describe a process
present chemical topics from more than one point of view
apply the acquired skills to new chemical topics - Osnova
- Green Chemistry
- Curriculum Vitae
- Covering Letter
- Balanced View
- Expressing Stance
- Job Interview questions
- Job Interview Simulation
- Describing a Process
- Writing a presentation abstract
- Use of Visuals in Presenting Research
- Literatura
- ORESKÁ, Alžbeta. English for chemists. 2. preprac. vyd. v Bratislave: Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2006, 191 s. ISBN 8022724181. info
- WEISE, Günter. Angličtina pro chemiky. Translated by Karel Habersberger. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1988, 293 s. info
- DASTYCH, Milan, Ladislav ČERVENÝ a Ivo NAJMAN. English for Laboratory Technicians. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 164 s. ISBN 978-80-210-4241-4. info
- KELLY, Keith. Science. [Oxford]: Macmillan, 2008, 254 s. ISBN 9780230535060. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- BELL, Douglas. Passport to academic presentations : student's book. 1st pub. Reading: Garnet, 2008, 68 l. ISBN 9781859644003. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- BLÁHA, Karel. Czech-english chemical dictionary. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1989, 515 s. info
- Anglicko-český chemický slovník. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1988, 550 s. URL info
- Dictionary of chemistry. Edited by John Daintith. 5th ed. Oxford: Oxford University Press, 2004, 602 s. ISBN 0198609183. info
- Výukové metody
- semináře odborného anglického jazyka, analýza odborného textu, porozumění čtenému textu, poslechová cvičení, porozumění slyšenému textu, diskuse (ve dvojicích, ve skupinách, společná kontrola), simulace pracovního pohovoru, peer feedback
- Metody hodnocení
- plnění průběžně zadávaných úkolů, písemný zápočtový test, 80% přítomnost ve výuce
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/sci/podzim2023/JAC03/index.qwarp
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2023/JAC03