MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK a Stanislav JEŽEK. Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective. Milano: The European Society for Developmental Psychology, 2003. XIth European Conference on Developmental Psych.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant), Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika).
Vydání Milano, XIth European Conference on Developmental Psych. 2003.
Nakladatel The European Society for Developmental Psychology
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/03:00008934
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky development; adolescence; coping; coping strategies; attitudes; school
Štítky adolescence, attitudes, coping, coping strategies, development, school
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 29. 5. 2009 12:33.
Anotace
School environment is very scientifically interesting. However, when implementing a real world study of school environment we must face many problems related to the complexity of the studied phenomena, Salomon (1996) calls these "composite variables"; although it would be methodologically clearer to conceive them as variable clusters. Our presentation is based on data on the coping strategies and on the adolescents attitudes towards school collected in our longitudinal (1999-2002) research.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 02:55