J 2005

Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios

STEHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Lengua y sociedad de consumo. La influencia de los valores socio-culturales en el léxico de los anuncios publicitarios

Název česky

Jazyk a konzumní společnost. Vliv sociálně-kulturních hodnot na slovník reklamních textů

Název anglicky

The Language and the Consumer Society. The Influence of the Social-Cultural Values on the Vocabulary of the Advertising Texts

Autoři

Vydání

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2005, 0231-7532

Další údaje

Jazyk

španělština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031389

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Reklamní jazyk; sociálně-kulturní hodnoty; slovní zásoba

Klíčová slova anglicky

Advertising Language; Social; Cultural; Values; Vocabulary

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2010 09:40, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Anotace

V originále

El presente artículo representa un intento de elaborar una clasificación detallada de los valores socio-culturales utilizados para connotar positivamente los productos ofrecidos mediante la publicidad. Como punto de salida nos sirvió la clasificación de A.Ferraz Martínez, que fue complementada por algunos nuevos conceptos e ilustrada con ejemplos concretos de anuncios impresos espańoles.

Česky

Článek je pokusem o podrobnější klasifikaci sociálně-kulturních hodnot, jež slouží k pozitivní konotaci produktů nabízených prostřednictvím reklamy. Východiskem je klasifikace A.Ferraz Martíneze, která je doplněna o některé nové kategorie a ilustrována konkrétními příklady ze španělských tištěných reklam.

Anglicky

This paper focuses on a possible detailed classification of the social-cultural values which serve as positive connotation of the advertised products. The starting point is the A.Ferraz Martínez's classification, complemented with some new categories and illustrated with examples from Spanish printed advertisement.

Návaznosti

MSM0021622407, záměr
Název: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích