PROKOPOVÁ, Alice. Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků. In Škola a zdraví 21. Brno: Paido, 2006. s. 164-183, 19 s. ISBN 80-7315-119-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků
Název česky Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků
Název anglicky The influence of the personality of a teacher on the pro-sociability of pupils
Autoři PROKOPOVÁ, Alice.
Vydání Brno, Škola a zdraví 21, od s. 164-183, 19 s. 2006.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7315-119-7
UT WoS 000264731000019
Klíčová slova anglicky pupil; pro-sociability1; moral maturity; teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability; causal prevention of chicane
Štítky authoritativity, causal prevention of chicane, facilitation of pro-sociability, moral maturity, permissiveness, personality of a teacher, pro-sociability1, pupil, teacher
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 2. 11. 2007 22:20.
Anotace
Studie se zabývá výzkumem některých konkrétních faktorů facilitace prosociálnosti dětí mladšího školního věku. Klíčová otázka, z níž se odvíjí zaměření výzkumu, se týká vztahu mezi osobností učitele a prosociálností žáků.Hlavním výsledkem výzkumu z hlediska nových poznatků, které přináší, je prokázaný vztah mezi autoritářstvím učitele a prosociálností jeho žáků; nízká míra autoritářství učitele ovlivňuje děti v tomto smyslu pozitivně, vysoká míra autoritářství negativně. Autoritářství učitele se ukázalo jako vysoce průkazný prediktor zkoumaných charakteristik žáků.
Anotace anglicky
The paper deals with the investigation of some concrete factors of the facilitation of the pro-sociability of children aged 6 11. The key question of focusing the investigation concerns the relationship between the teachers personality and the pro-sociability of the pupils.The main result of the investigation from the point of view of new knowledge is the verified relationship between the authoritativity of the teacher and the pro-sociability of his pupils. A lower extent of the authoritativity of the teacher influences the children in a positive sense, a high extent in a negative way.The authoritativity of the teacher proved as highly confirming predictor of the investigated characteristics of the pupils.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 08:06