GREGAR, Tomáš, Radka POSPÍŠILOVÁ and Pavel ČÍŽEK. E-learning a sémantika obrazových dat (E-learning and image data semantics). In Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007. Brno: Masarykova univerzita. p. 239-244, 260 pp. ISBN 978-80-210-4296-4. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning a sémantika obrazových dat
Name in Czech E-learning a sémantika obrazových dat
Name (in English) E-learning and image data semantics
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel ČÍŽEK (203 Czech Republic).
Edition Brno, Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, p. 239-244, 260 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW SCO 2007 - konference o elektronické podpoře výuky
RIV identification code RIV/00216224:14330/07:00019395
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-210-4296-4
Keywords in English e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity; knowledge repository
Tags computer vision, e-learning, Knowledge, knowledge repository, machine learning, ontology, visual similarity
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 22/8/2007 10:26.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá obrazovou sémantikou, představuje algoritmus přidělení sémantiky a vyvíjený systém pro zpracování sémantiky v obrazových datech. Automatický systém zjišťuje strukturu obrazu a poté se snaží označit nalezené oblasti definovanými pojmy. Pojmy získává z připravených ontologií, výsledek je zobrazen uživateli ke schválení či úpravě. Postup využívá algoritmus, který jsme navrhli. Je zaměřen na rychlost při zachování dostatečné kvality označování. Článek dále ukazuje, kde budou data ukládána a jak budou využita - hlavně v počítačově podporované výuce
Abstract (in English)
The goal of E-learning is to assist in knowledge transfer process from teacher (or learning documents) toward students via computer systems. Explicit semantic description is needed for such functionality. This paper showed methods working with picture semantics to make them more contributive to e-learning. E-learning area is specific in drawback of any basic knowledge of its users - students; in contrast with knowledge management or information retrieval. Paper also introduced semiautomatically pictures annotating system (oversighted by user), which segment them, annotate them with ontology concept, and store in knowledge repository. Some information about repository under development (and its new functions for other modules of ELSW project) was also described.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 20/4/2024 04:33