D 2007

Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků

VOJTKOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků

Name in Czech

Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků

Name (in English)

European Portfolio for Student Teachers of Languages

Authors

VOJTKOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, p. 42-46, 4 pp. 2007

Publisher

KAJ PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00032155

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4480-7

Keywords in English

portfolio; student teachers of foreign languages; reflection; selfassessment; ECML; Council of Europe

Tags

Reviewed
Změněno: 15/12/2007 11:11, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

Prezentace seznámí účastníky s profesním portfoliem pro budoucí učitele cizích jazyků, které vzniklo v rámci projektu Evropského centra moderních jazyků (ECML) ve Štýrském Hradci. Portfolio, jehož hlavním cílem je vést studenty k reflexi a sebehodnocení, se může stát výchozím bodem k výzkumné činnosti kateder vzdělávající učitele cizích jazyků, nabízí možnost vývoje programů vzdělávání učitelů v souladu s evropskými požadavky a ověření si účinnosti nových metod hodnocení a sebehodnocení v praxi.

In English

The presentation introduces EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Foreign Languages)which was created by a group of experts as a project of ECML and its possible uses in teacher training programmes. It also looks at the next part of the project which suggests further activities with the EPOSTL.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education