JŮVA, Vladimír. Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum. Studia sportiva. Brno: FSpS MU, roč. 1, č. 1, s. 52-65. ISSN 1802-7679. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum
Název česky Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum
Název anglicky Sport Pedagogy in German - Progression, Conception and Research Subjects
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant).
Vydání Studia sportiva, Brno, FSpS MU, 2007, 1802-7679.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/07:00032502
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky sport; education; physical education; sport education; sport pedagogy; normative sport pedagogy; empirical sport pedagogy; research
Štítky Education, empirical sport pedagogy, normative sport pedagogy, Physical Education, research, sport, sport education, Sport pedagogy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 8. 11. 2007 15:20.
Anotace
Stať analyzuje východiska, vznik, rozvoj, současné koncepce a výzkumnou orientaci německé pedagogiky sportu. Autor na základě analýzy rozsáhlého spektra dokumentů a osobní empirie přibližuje tuto významnou součást vědy o sportu jako svébytnou, pregnantně vymezenou a v procesuálních i institucionálních směrech plně konstituovanou vědní disciplínu, která si klade velmi široké a závažné úkoly. Německá pedagogika sportu rozvíjí cíle typické pro moderní empirickou vědu (především reprezentativní výzkumy sportovní edukace) a současně - a zde je německá pedagogika sportu ve světovém kontextu nepřehlédnutelná - úkoly specifické pro vědu normativní (stálé hledání smyslu a optimálních cílů humanistické sportovní edukace). Současně německá pedagogika sportu usiluje o humanizaci a kultivaci dnešního sportu, jako gigantického sociálního a kulturního fenoménu.
Anotace anglicky
The article investigates the starting points, beginning, progression, contemporary conceptions and research orientation of German sport pedagogy. Based on an analysis of an extensive spectrum of documents and personal empiricism the author describes this important component of sport science as an independent, precisely determined and in procedural and institutional tendencies fully formed science discipline that sets very extensive and relevant goals. German sport pedagogy pursues the aims typical for a modern empirical science (primarily representative research of sport education) and simultaneously - and here is German sport pedagogy in the world context special - the particular goals for normative science (continual searching for the signification and optimal aims of human sport education). German sport pedagogy currently strives for humanization and cultivation of present sports, as a gigantic social and cultural phenomenon.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:16