SVOBODA, Pavel. Attitudes of University Teachers to ICT. In Simulation and Distance Learning. Brno: The CATE 2007 Conference Brno, 2007, 6 s. ISBN 978-80-7231-240-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Attitudes of University Teachers to ICT
Název česky Postoje vysokoškolských učitelů k ICT
Autoři SVOBODA, Pavel.
Vydání Brno, Simulation and Distance Learning, 6 s. 2007.
Nakladatel The CATE 2007 Conference Brno
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7231-240-5
Klíčová slova anglicky attitudes; university teachers; ICT; e-learning; qualitative research
Štítky attitudes, e-learning, ICT, qualitative research, university teachers
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Svoboda, učo 23740. Změněno: 9. 5. 2008 11:15.
Anotace
Information and communication technologies are slowly becoming an important part of the life of universities, where they can be a source of changes and innovations. Some of these changes affect the position of the university teachers themselves which is a fact that might influence their attitudes to modern technologies. These teachers’ attitudes are very important for successful implementation of modern technologies into higher education, so it is necessary to study the process of their formation. One of the available methods for this purpose is qualitative research, which tries to comprehend the essence of the studied problem.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 04:57