NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. 2008th ed. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Name in Czech CPV videostudie anglického jazyka: analýza procesů vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice
Authors NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic).
Edition 2008. vyd. 2008.
Other information
Original language English
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Sweden
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027618
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) videostudie, vyučování, učení, anglický jazyk
Keywords in English video study; teaching; learning; English language
Tags English language, learning, teaching, video study
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 13/9/2010 11:44.
Abstract
The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.
Abstract (in Czech)
Pro CPV videostudii anglického jazyka bylo náhodným výběrem natočeno 79 vyučovacích hodin anglického jazyka na 21 vybraných školách. K natáčení bylo standardizovaným postupem použito dvou videokamer. K analýzám bude přistupováno na základě dvou aspektů. Obecně didaktický aspekt umožňuje pozorovat výuku v různých předmětech (např. organizační formy, příležitosti k mluvení). Výuka anglického jazyka byla pozorována na základě oborově specifických aspektů (např. použití mateřského jazyka, příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností).
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 14/5/2024 10:32