Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{841942, author = {Janík, Tomáš and Slavík, Jan}, article_number = {2}, keywords = {functions of the school; curriculum; teaching; educational content; discipline; school subject}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Obory ve škole a jejich enkulturační funkce}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2009/Pedor09_2_OboryVeSkole_JanikSlavik.pdf}, volume = {19}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 841942 AU - Janík, Tomáš - Slavík, Jan PY - 2009 TI - Obory ve škole a jejich enkulturační funkce JF - Pedagogická orientace VL - 19 IS - 2 SP - 5-21 EP - 5-21 SN - 12114669 KW - functions of the school KW - curriculum KW - teaching KW - educational content KW - discipline KW - school subject UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2009/Pedor09_2_OboryVeSkole_JanikSlavik.pdf N2 - Jednou z funkcí školy, která se jeví jako klíčová, a to navzdory proměnám, jimiž škola prochází, je funkce enkulturační. Škola je jedinou relativně systematizovanou formou seznamování členů společnosti s kulturními obsahy. Ty zde figurují v podobě učiva systematizovaného prostřednictvím kurikulárních dokumentů do vzdělávacích oblastí, oborů, předmětů, průřezových témat apod. V přehledové studii je tematizována problematika vztahu mezi obory a školními vyučovacími předměty. V souvislosti s tím autoři rozebírají některé problémy kurikula, zejména problém (ne)korespondence mezi kurikulem projektovaným, realizovaným a dosahovaným. Následně se zamýšlejí nad možnými příčinami (ne)úspěchu českých žáků v mezinárodně srovnávacích studiích TIMSS a PISA. V závěru zdůvodňují potřebu chápat pedagogický výzkum mj. v roli "kritického přítele" probíhající kurikulární reformy. ER -
JANÍK, Tomáš a Jan SLAVÍK. Obory ve škole a jejich enkulturační funkce. \textit{Pedagogická orientace}. 2009, roč.~19, č.~2, s.~5-21. ISSN~1211-4669.
|