Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Artificial intelligence. 2023.
      Name in Czech: Umělá inteligence
      Name (in English): Artificial intelligence
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Artificial intelligence; painting; drawing; music; movies; deepfake; LLM; benefits and riscs

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 31/1/2024 14:42.
    2. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ and Tomáš STAUDEK. Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology. Online. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2023. odborné a technické vzdělávání. ISBN 978-80-280-0350-0.
      Čítárna Munispace
      Name in Czech: Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
      Name (in English): Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology
      English. Czech Republic.
      Keywords in English: methodology; 3D printing; teaching; primary schools; secondary schools; teaching aids
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 11/3/2024 12:04.
    3. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ and Tomáš STAUDEK. Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology. 2023.
      Čítárna Munispace
      Name in Czech: Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
      Name (in English): Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology

      Keywords in English: methodology, 3D printing, teaching, primary schools, secondary schools, teaching aids

      Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 2/10/2023 14:31.
    4. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ and Petr VYBÍRAL. Výuková pomůcka - soubor výukových pomůcek pro integraci technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách (Teaching aid - a set of teaching aids for the integration of 3D printing technology into teaching at primary and secondary schools). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2023.
      Výukové pomůcky 3D modely Výukové lekce
      Name in Czech: Výuková pomůcka - soubor výukových pomůcek pro integraci technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách
      Name (in English): Teaching aid - a set of teaching aids for the integration of 3D printing technology into teaching at primary and secondary schools
      RIV/00216224:14410/23:00134583 Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks). Czech. Czech Republic.
      Dosedla, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hodis, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Jančová, Martina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ledvinka, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lvovská, Leni (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Malinka, Kamil (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mísařová, Darina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Schindler, Vladimír (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Staněk, Vojtěch (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vodová, Libuše (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vybíral, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 11/3/2024 12:01.
    5. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK and Libuše VODOVÁ. 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (3D printing and its application in primary and secondary schools). 2023.
      Name in Czech: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
      Name (in English): 3D printing and its application in primary and secondary schools
      RIV/00216224:14410/23:00134480 Organization of a workshop. Czech. Czech Republic.
      Dosedla, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hodis, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Jančová, Martina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ledvinka, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lvovská, Leni (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Malinka, Kamil (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mísařová, Darina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Schindler, Vladimír (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Staněk, Vojtěch (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vodová, Libuše (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: methodology; 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids

      Changed by: Mgr. Kamil Malinka, Ph.D., učo 49967. Changed: 5/3/2024 15:58.

    2022

    1. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK and Libuše VODOVÁ. Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika (Implementation of 3D printing technology into primary and secondary school education. Verified Methodology). Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0279-4.
      URL
      Name in Czech: Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
      Name (in English): Implementation of 3D printing technology into primary and secondary school education. Verified Methodology
      RIV/00216224:14410/22:00134475 Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks). Czech. Czech Republic.
      Dosedla, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hodis, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Jančová, Martina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ledvinka, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lvovská, Leni (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Malinka, Kamil (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mísařová, Darina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Schindler, Vladimír (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Staněk, Vojtěch (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vodová, Libuše (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: methodology; 3D printing; teaching; Elementary School; high schools; teaching aids
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 11/3/2024 12:12.
    2. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ and Tomáš STAUDEK. Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika (Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology). 2022.
      Name (in English): Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology

      Keywords in English: methodology, 3D printing, teaching, primary schools, secondary schools, teaching aids

      Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 7/6/2023 14:04.
    3. DOSEDLA, Martin, Zdeněk HODIS, Martina JANČOVÁ, Jiří LEDVINKA, Leni LVOVSKÁ, Kamil MALINKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Vladimír SCHINDLER, Vojtěch STANĚK, Libuše VODOVÁ and Tomáš STAUDEK. Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika (Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology). 2022.
      Čítárna Munispace
      Name (in English): Integration of 3D printing technology into teaching in primary and secondary schools. Certified Methodology

      Keywords in English: methodology, 3D printing, teaching, primary schools, secondary schools, teaching aids

      Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 4/5/2023 11:48.

    2021

    1. PITNEROVÁ, Pavla and Petra TUŽILOVÁ. Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství (Supporting measures from the perspective of teachers). Online. In Renata Kovářová, Iva Klugová. Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2021, p. 86-95. ISBN 978-80-7599-270-3.
      URL
      Name in Czech: Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
      Name (in English): Supporting measures from the perspective of teachers
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/3/2022 13:42.

    2020

    1. LESŇÁK, Slavomír, Petr JEMELKA, Svatopluk NOVÁK, Radim ŠTĚRBA, Viliam ZÁTHURECKÝ, Michal ŠKERLE, Pavla PITNEROVÁ, Jan KRÁSA, Jan ŠŤÁVA, Karel ČERVENKA, Pavel SOMOGYI, Klára LEŠKOVÁ, Adéla OTHOVÁ and Petra PROCHÁZKOVÁ. Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků (The Development of Social, Personal, and Civic Competency for Teachers and Students). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 123 pp. ISBN 978-80-210-9612-7.
      Name in Czech: Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků
      Name (in English): The Development of Social, Personal, and Civic Competency for Teachers and Students
      RIV/00216224:14410/20:00116249 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Lesňák, Slavomír (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) -- Jemelka, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Novák, Svatopluk (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Štěrba, Radim (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Záthurecký, Viliam (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Škerle, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Krása, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šťáva, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Červenka, Karel (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Somogyi, Pavel (203 Czech Republic) -- Lešková, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Othová, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Procházková, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: competency; development; teacher; evaluation; student
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/3/2021 11:33.

    2019

    1. PITNEROVÁ, Pavla and Petra TUŽILOVÁ. Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství (Supporting measures from the perspective of teachers). In Konference Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami. 2019.
      Name in Czech: Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
      Name (in English): Supporting measures from the perspective of teachers
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 23/1/2020 16:45.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). Brno: Masarykova univerzita, 2019, 250 pp. ISBN 978-80-210-9562-5.
      Name in Czech: Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
      Name (in English): Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
      RIV/00216224:14410/19:00113228 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Doležalová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Horáková, Radka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chleboradová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Jánská, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kachlík, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kristlová, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Lauková, Štěpánka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Malenová, Martina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Márová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Martinec, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Mátlová, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matulová, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pipalová, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Röderová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šimáčková, Dita (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Trchalíková, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vindišová, Mária (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Vojtová, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 23/2/2023 13:54.
    3. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 258 pp. ISBN 978-80-210-9562-5.
      Name in Czech: Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
      Name (in English): Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 16/12/2021 11:09.

    2018

    1. LESŇÁK, Slavomír, Viliam ZÁTHURECKÝ, Jan ŠŤÁVA, Svatopluk NOVÁK, Jan KRÁSA and Pavla PITNEROVÁ. Společenství praxe MU: Cílený rozvoj klíčových kompetencí (workshop). 2018.
      URL
      Name in Czech: Společenství praxe MU: Cílený rozvoj klíčových kompetencí (workshop)
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD., učo 233657. Changed: 26/2/2019 15:14.

    2017

    1. PITNEROVÁ, Pavla and Tereza MAČALÍKOVÁ. Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením (The High School Students Attitudes Toward Hering Impaired Persons). Acta Humanica. Žilina: Žilinská univerzita, 2017, vol. 14, No 2, p. 62-76. ISSN 1336-5126.
      URL
      Name in Czech: Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením
      Name (in English): The High School Students Attitudes Toward Hering Impaired Persons
      RIV/00216224:14410/17:00100311 Article in a journal. Czech. Slovakia.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Mačalíková, Tereza (203 Czech Republic)
      Keywords in English: attitudes; hearing impairment; high school; questionnaire
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2018 13:05.
    2. PITNEROVÁ, Pavla and Petra TUŽILOVÁ. Teacher training for inclusive school environment in the Czech Republic. In 2017 EAPRIL Conference. 2017.
      Name in Czech: Příprava učitelů pro vzdělávání v inkluzivních školách v České republice
      Name (in English): Teacher training for inclusive school environment in the Czech Republic
      English. Czech Republic.
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      International impact: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 3/6/2019 16:15.
    3. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). první. Brno: MU, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Name in Czech: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Name (in English): Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      RIV/00216224:14410/17:00100342 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Horáková, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bláhová, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bubeníčková, Bronislava (203 Czech Republic) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ďásková, Daniela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doležalová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Jágerová, Nora (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kulihová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Márová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matějíčková, Eva (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Röderová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Sedláčková, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Taichová, Milada (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uhrová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Viktorin, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vrožina, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chleboradová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/5/2018 13:21.
    4. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Name in Czech: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Name (in English): Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 28/5/2018 15:20.

    2016

    1. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: MU, 2016, 384 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Name in Czech: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
      Name (in English): Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
      RIV/00216224:14410/16:00093784 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Bočková, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Augustinová, Monika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bučková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ďásková, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doležalová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Gajdošíková, Helena (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Horáková, Radka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hynštová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chitorelidze, Tinatin (268 Georgia, belonging to the institution) -- Ilgnerová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Irokaba, Godwin Jude Uchenna (566 Nigeria, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minářová, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Nová, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pažitná, Zuzana (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Röderová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šimčíková, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šimečková, Kristina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ševčíková, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uhrová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Viktorin, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 31/3/2017 13:58.
    2. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 338 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Name in Czech: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
      Name (in English): Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 30/6/2017 14:30.
    3. PITNEROVÁ, Pavla. Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Role of Framework Educational Programmes in Developing Digital Literacy of Pupils with Special Educational Needs). Media4u Magazine. Jan Chromý, 2016, roč. 13., 3/2016, p. 1-5. ISSN 1214-9187.
      Name (in English): Role of Framework Educational Programmes in Developing Digital Literacy of Pupils with Special Educational Needs
      RIV/00216224:14410/16:00090851 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: digital literacy; ICT; competence; Framework Educational Programme; SEN; overview

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 23/3/2017 13:08.
    4. PITNEROVÁ, Pavla and Dana NOVÁ. Vliv asistenta pedagoga na klima třídy (Impact of an Assistant Teacher on the Classroom Climate). In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 171-184. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Name (in English): Impact of an Assistant Teacher on the Classroom Climate
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: class; children with SEN; inclusion; questionnaire
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 12/4/2017 13:38.

    2015

    1. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4.
      Name in Czech: Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
      Name (in English): The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders
      RIV/00216224:14410/15:00086878 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Buchtová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Čech, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Červenka, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Damianová, Martina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Michaela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kachlík, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kolibová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Križo, Viktor (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Grác Livňanská, Pavlína (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Martinec, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matochová, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Nováčková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Olbert, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pavlíčková, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Petinisová, Tereza (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Přibylová, Pavlína (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Segeťová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Štrausová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ticová, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vojtová, Věra (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 13/3/2016 19:23.
    2. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4.
      Name in Czech: Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
      Name (in English): The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 1/6/2016 09:29.
    3. PITNEROVÁ, Pavla and Martina SOLDÁNOVÁ. Proces hledání zaměstnání osobami se sluchovým postižením (Job search process of persons with hearing impairment). Špeciálny pedagóg : časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015, vol. 4, No 2, p. 40-51. ISSN 1338-6670.
      Name in Czech: Proces hledání zaměstnání osobami se sluchovým postižením
      Name (in English): Job search process of persons with hearing impairment
      RIV/00216224:14410/15:00086214 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Slovakia.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Soldánová, Martina (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Employment; Hearing Impairments; People with Disability
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 22/4/2017 17:51.

    2014

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy (Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School). In HUTYROVÁ, M., SOURALOVÁ, E., CHRASTINA, J., MOUDRÁ, L. Interdisciplinární pohledy na jinakost. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, p. 247-253. ISBN 978-80-244-4483-3.
      URL
      Name in Czech: Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
      Name (in English): Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School
      RIV/00216224:14410/14:00079226 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: education; teacher; children with special educational needs; integration; hearing impairment
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 25/3/2015 17:32.
    2. PITNEROVÁ, Pavla. Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy (Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School). 2014.
      Name in Czech: Možnosti podpory žáka se sluchovým postižením v podmínkách běžné základní školy
      Name (in English): Possibilities of Support for Children with Hearing Impairment in Elementary School
      RIV/00216224:14410/14:00075151 Organization of a workshop. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: education; teacher; children with special educational needs; integration; hearing impairment
      International impact: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 20/2/2015 15:50.
    3. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti (From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 pp. ISBN 978-80-210-7530-6.
      Name (in English): From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 12/6/2015 12:53.
    4. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. (From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 pp. ISBN 978-80-210-7530-6.
      Name in Czech: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti.
      Name (in English): From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
      RIV/00216224:14410/14:00079015 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Balátová, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bártová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bělohlávková, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bočková, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Franková, Alena (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Gajzlerová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hricová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hrčová, Jana (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Jágerová, Nora (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Jiskrová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kittlerová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Klempová, Soňa (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Klenková, Jiřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Leškaničová, Nela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Márová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matějíčková, Eva (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Maxová, Eva Valerie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Odehnalová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Procházková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Přinosilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pudišová, Martina (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Sýsová, Tereza (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Širmerová, Zuzana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Špičáková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Tihelková, Zuzana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Tomanová, Simona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vrubel, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 10/2/2015 13:43.
    5. PITNEROVÁ, Pavla. Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením (The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing). 1. vydání. Brno: MSD s.r.o., 2014, 171 pp. ISBN 978-80-210-7596-2.
      Name in Czech: Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
      Name (in English): The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing
      RIV/00216224:14410/14:00078096 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: education; pupils with special educational needs; integration; inclusion; hearing impairment; communication; research; quantitative methodology; qualitative methodology; case study
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 25/3/2015 17:17.
    6. PITNEROVÁ, Pavla. Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením (The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 171 pp. ISBN 978-80-210-7596-2.
      Name in Czech: Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
      Name (in English): The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: education; pupils with special educational needs; integration; inclusion; hearing impairment; communication; research; quantitative methodology; qualitative methodology; case study
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 2/4/2015 14:11.
    7. PITNEROVÁ, Pavla. Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v běžné škole. 2014.
      URL
      Name in Czech: Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v běžné škole
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 10/3/2015 14:13.

    2013

    1. PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Klíčové kompetence ve školním vzdělávání (Key Competences in School Education). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 63-74. ISBN 978-80-7315-246-8.
      Name (in English): Key Competences in School Education
      RIV/00216224:14410/13:00071094 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Sayoud Solárová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: education; school; framework educational programmes; key competences; pupils with special educational needs; inclusion
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D., učo 75235. Changed: 5/3/2014 16:45.
    2. PANČOCHA, Karel, Helena VAĎUROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Martin VRUBEL and Pavel SOCHOR. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Social Conditions for Inclusive Education - Education of Pupils with Special Educational Needs). 2013.
      URL
      Name in Czech: Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
      Name (in English): Social Conditions for Inclusive Education - Education of Pupils with Special Educational Needs
      RIV/00216224:14410/13:00072290 Organization of a conference. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pančocha, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vaďurová, Helena (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Procházková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Slepičková, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vrubel, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Sochor, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Inclusive education; Framework Educational Programme; Special educational needs; Professional preparation; Social conditions for inclusion;
      International impact: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 25/3/2014 10:30.
    3. PANČOCHA, Karel, Helena VAĎUROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Martin VRUBEL and Pavel SOCHOR. TILE: "Průvodce inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole" (TILE: "Guide to inclusive education for pupils with special educational needs in secondary school"). 2013.
      Name in Czech: TILE: "Průvodce inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole"
      Name (in English): TILE: "Guide to inclusive education for pupils with special educational needs in secondary school"
      Pedagogy and education. English. Czech Republic.
      Keywords in English: Inclusive education; VET learning environments; student with SEN; Roadmap to Inclusion; TILE
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Changed: 3/3/2014 12:14.
    4. PITNEROVÁ, Pavla. Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením (The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 112-121. ISBN 978-80-210-6515-4.
      Name (in English): The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments
      RIV/00216224:14410/13:00072005 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: communication; communication skills; school; teaching pupils with hearing impairments
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 13/2/2014 10:53.
    5. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ and Lenka DOLEŽALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013, 259 pp. ISBN 978-80-7315-243-7.
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 7/4/2015 11:52.

    2012

    1. PECHANCOVÁ, Andrea and Pavla PITNEROVÁ. Informovanost žáků a studentů o dobrovolnické činnosti (Awareness of Pupils and Students about Volunteering). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 203-217. ISBN 978-80-210-5995-5.
      Name in Czech: Informovanost žáků a studentů o dobrovolnické činnosti
      Name (in English): Awareness of Pupils and Students about Volunteering
      RIV/00216224:14410/12:00063097 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pechancová, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Volunteering; volunteer; people with physical disabilities; non-governmental organisations; selection of volunteers; motivation of volunteers; training of volunteers; communication; awareness of students about volunteering.
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 4/2/2013 14:02.
    2. PITNEROVÁ, Pavla. Podmínky pro vzdělávání žáků se sluchovým postižením v běžných školách (Conditions of Education of Pupils with Hearing Impairment in Mainstream Schools). In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 499-506, 7 pp. ISBN 978-80-210-5941-2.
      Name in Czech: Podmínky pro vzdělávání žáků se sluchovým postižením v běžných školách
      Name (in English): Conditions of Education of Pupils with Hearing Impairment in Mainstream Schools
      RIV/00216224:14410/12:00063068 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: integration; learning conditions; a pupil with hearing impairments
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 18/3/2013 09:41.
    3. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole (Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 221 pp. ISBN 978-80-210-6001-2.
      Name (in English): Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 9/4/2013 15:11.

    2011

    1. PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce (People with Disabilities and their Competences needed at the Job Market). In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Paido, 2011, p. 270-280. ISBN 978-80-7315-216-1.
      Name in Czech: Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce
      Name (in English): People with Disabilities and their Competences needed at the Job Market
      RIV/00216224:14410/11:00055009 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Sayoud Solárová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: inclusion; job market; employment of persons with disabilities; economic activity; education of pupils with special educational needs; vocational education; key competencies; social inclusion; experience of employers
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/4/2012 07:53.
    2. PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce (People with Disabilities and their Competences needed at the Job Market). In Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
      Name in Czech: Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce
      Name (in English): People with Disabilities and their Competences needed at the Job Market
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusion; job market; employment of persons with disabilities; economic activity; education of pupils with special educational needs; vocational education; key competencies; social inclusion; experience of employers
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 3/4/2012 12:37.
    3. PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze (Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion). In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Paido, 2011, p. 270-280. ISBN 978-80-7315-216-1.
      Name in Czech: Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze
      Name (in English): Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion
      RIV/00216224:14410/11:00055010 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Sayoud Solárová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: people with disabilities; work success; job market; social inclusion; social exclusion; participation; inclusive education; key competencies
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/4/2012 08:09.
    4. PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze (Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion). In Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
      Name in Czech: Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze
      Name (in English): Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: people with disabilities; work success; job market; social inclusion; social exclusion; participation; inclusive education; key competencies
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 29/2/2012 15:40.
    5. PITNEROVÁ, Pavla and Karel PANČOCHA. Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání (Future Teacher’s Knowledge of Special Education as a Precondition for Successful Inclusive Education). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, p. 331-342, 13 pp. ISBN 978-80-210-5731-9.
      Name (in English): Future Teacher’s Knowledge of Special Education as a Precondition for Successful Inclusive Education
      RIV/00216224:14410/11:00055462 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Pančocha, Karel (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Inclusion; inclusive education; individuals with disabilities; special education; pre-service teacher training; research
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 26/3/2012 13:29.

    2010

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením (Family in the System of Care for Hearing-impaired Children). E-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, vol. 2010, 2., p. 90-101. ISSN 1213-7499.
      Name in Czech: Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením
      Name (in English): Family in the System of Care for Hearing-impaired Children
      RIV/00216224:14410/10:00052872 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: hering-impaired child; family; early care; communication means; research
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 19/8/2011 10:57.
    2. PITNEROVÁ, Pavla. Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením (Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment). In Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 109-117. ISBN 978-80-210-5340-3.
      Name in Czech: Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením
      Name (in English): Readiness of Teachers for Education of Children with Hearig Impairment
      RIV/00216224:14410/10:00046128 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 4/1/2011 11:20.
    3. PITNEROVÁ, Pavla. Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením (The role of teacher in the integration of pupil with a hearing impairment). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 13 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
      Name in Czech: Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením
      Name (in English): The role of teacher in the integration of pupil with a hearing impairment
      RIV/00216224:14410/10:00045620 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Basic education; inclusion; integration; hearing impairment; the case study.
      Type of proceedings: pre-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 7/1/2011 13:30.
    4. PITNEROVÁ, Pavla. Žáci se sluchovým postižením ve škole (Hearing-impaired Pupils in School). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 153-164. ISBN 978-80-210-5383-0.
      Name in Czech: Žáci se sluchovým postižením ve škole
      Name (in English): Hearing-impaired Pupils in School
      RIV/00216224:14410/10:00046343 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: education; pupils with hearing-impairment; integration; inclusion; research; preparation of future teachers

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 26/1/2011 13:08.

    2009

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků? (Are future teachers prepared for the integration of pupils?). In „Aktuální problémy metodologie a metodiky ve speciální pedagogice“ Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 11 pp. ISBN 978-80-244-2492-7.
      Name (in English): Are future teachers prepared for the integration of pupils?
      RIV/00216224:14410/09:00037062 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: integration; the education of pupils with special educational needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire survey
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 13/3/2010 12:51.
    2. PITNEROVÁ, Pavla. Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků? (Are future teachers prepared for the integration of pupils?). In X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 2009. ISBN 978-80-244-2492-7.
      Name in Czech: Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?
      Name (in English): Are future teachers prepared for the integration of pupils?
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Integration; education of hearing impairment;
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 4/1/2011 12:02.
    3. PITNEROVÁ, Pavla. Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků. In "Metodologické otázky kvalifikačních prací studentů speciální pedagogiky" Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové. 2009.
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: integration; the education of pupils with special educational needs; hearing impairment; quantitative research; questionnaire survey
      Type of proceedings: post-proceedings
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 9/12/2009 22:43.
    4. PITNEROVÁ, Pavla. Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením (We are preparing future teachers to integrate pupils with hearing disabilities). In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 121-130, 9 pp. Publikace Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
      Name (in English): We are preparing future teachers to integrate pupils with hearing disabilities
      RIV/00216224:14410/09:00037061 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: education; school; integration; pupils with hearing impairment; education of future teachers
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 14/3/2010 19:51.

    2008

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem (Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 76-76, 14 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Name in Czech: Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem
      Name (in English): Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children
      RIV/00216224:14410/08:00027133 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: communication; integration; hearing impairment; personality of a hearing-impaired child; communication rules; recommendations for teachers
      Type of proceedings: pre-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 1/1/2009 19:19.
    2. PITNEROVÁ, Pavla. Výsledky výzkumného šetření, provedeného v rámci projektu "Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků". (Research Results of the Project: Are Future Teachers Ready for Integration of Hearing-impaired Pupils?). In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 107-120. ISBN 978-80-210-4762-4.
      Name in Czech: Výsledky výzkumného šetření, provedeného v rámci projektu "Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků".
      Name (in English): Research Results of the Project: Are Future Teachers Ready for Integration of Hearing-impaired Pupils?
      RIV/00216224:14410/08:00027312 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: integration; education of pupils with special needs; hearing impairment; education of future teachers; special pedagogy; quantitative research; questionnaire
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 12/3/2010 14:10.

    2007

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě (Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment). In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: MSD, 2007, p. 171-181. ISBN 978-80-7392-012-8.
      Name in Czech: Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
      Name (in English): Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment
      RIV/00216224:14410/07:00051080 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 27/3/2012 10:03.

    2006

    1. PITNEROVÁ, Pavla. Komunikace u sluchově postižených dětí. Vliv mezilidských vztahů a komunikace na osobnost (Communication of a hearing-impaired child.). In KLENKOVÁ, Jiřina and Věra VOJTOVÁ. Komunikace a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní a základní vzdělávání. brno: PdF MU Brno, 2006, 8 pp.
      Name in Czech: Komunikace u sluchově postižených dětí. Vliv mezilidských vztahů a komunikace na osobnost
      Name (in English): Communication of a hearing-impaired child.
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: communication; hearing impairment; personality of a hearing-impaired child

      Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 29/3/2010 11:13.
    2. SVOBODOVÁ, Jindřiška and Pavla PITNEROVÁ. Portál pro školní vzdělávací programy. Brno: Projekt MŠMT, 2006.
      URL
      Name in Czech: Portál pro školní vzdělávací programy

      Keywords in English: ŠVP

      Changed by: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Changed: 5/4/2017 22:47.
Displayed: 15/11/2024 04:04