Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. TROMBIKOVÁ, Martina and Ingrid PROCHÁZKOVÁ. Debata s názvem Jak přicházejí na svět učitelé a učitelky (projekt KVBU) v rámci Týdne učitelství na FF MUNI, 24.4.2023. 2023.
    2. PROCHÁZKOVÁ, Ingrid. Editorial: Pedagogické vzdělávání vysokoškolských vyučujících: Rodící se tradice? Pedagogicka orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2023, vol. 32, No 3, p. 149-151. ISSN 1211-4669.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman and Ingrid ČEJKOVÁ. Metaforický svět učení (Metaphorical world of learning). In Strouhal, Martin; Štech, Stanislav. Vzdělání a dnešek : Pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Vydání druhé. Praha: Karolinum, 2023, p. 124-145. ISBN 978-80-246-5750-9.
    4. KROČÁKOVÁ, Zuzana, Ingrid PROCHÁZKOVÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Videoreflexe výuky jako nástroj rozvoje vysokoškolských vyučujících. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2023. 2023.
    5. BOČEK, Marek, Ingrid PROCHÁZKOVÁ, Petr SUCHÁČEK and Hana ŠVÁBÍKOVÁ. Výlet do dobré praxe. Příprava budoucích učitelů na vlastní kůži. (Trip to Good Practice. Preparing future teachers first-hand.). 2023.
    6. KROČÁKOVÁ, Zuzana, Ingrid PROCHÁZKOVÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Vyučující na filmovém plátně: Videoreflexe výuky jako nástroj rozvoje vysokoškolských vyučujících. Pedagogická orientace. Brno, 2023, vol. 32, No 3, p. 249–264. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-3-249.

    2022

    1. ŠVAŘÍČEK, Roman, Ingrid PROCHÁZKOVÁ, Jeffrey Alan VANDERZIEL and Klára ŠEĎOVÁ. Developing Beginner University Teachers’ Pedagogical Competencies Through a Professional Development Program. Online. In Johnson Neisler, Otherine. The Palgrave Handbook of Academic Professional Development Centers. Cham: Palgrave, 2022, p. 613-627. Palgrave Studies on Leadership and Learning in Teacher Education. ISBN 978-3-030-80967-6. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-80967-6_39.

    2021

    1. PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ and Karel DOLEČEK. První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? (Students' first moments in a university environment: Help them or let them learn by themselves?). 2021.

    2019

    1. VANDERZIEL, Jeffrey Alan and Ingrid PROCHÁZKOVÁ. Best practices ve vysokoškolské výuce na Masarykově univerzitě (Best practices in university education at Masaryk University). 2019.
    2. ČEJKOVÁ, Ingrid and Klára HARVÁNKOVÁ. Kvalitní výuka = úspěšný student? (Quality of teaching = successful student?). In 18. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku : Hledání kvality, Zdravotně sociální fakulta JČU, České Budějovice, 28.- 29. ledna 2019. 2019.
    3. VIDLÁKOVÁ, Jitka and Ingrid PROCHÁZKOVÁ. (Po)krokový průvodce Laboratoří pedagogických kompetencí (Guide: Laboratory of Educational Competence). 2019.
    4. ČEJKOVÁ, Ingrid, Petr SUCHÁČEK and Jeffrey Alan VANDERZIEL. Vysokoškolský učitel bez učitelského vzdělání: Nástin problematiky a možností řešení (University Teachers Without Teaching Education: Problems and Possible Solutions). 2019.

    2018

    1. SUCHÁČEK, Petr and Ingrid ČEJKOVÁ. Akčním výzkumem k praxi založené na důkazech (Action Research : The Way to evidence-based education). 2018.
    2. SUCHÁČEK, Petr, Jeffrey Alan VANDERZIEL, Ingrid ČEJKOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Představení a vyhodnocení vzdělávacího programu CERPEK (Introduction to and Evaluation of CERPEK's Educational Program). In PROFESIONÁLNE VZDELÁVANIE VŠ UČITEĽOV NA SLOVENSKU A V ČESKU. 2018.
    3. ČEJKOVÁ, Ingrid. Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů : Výsledky podkladové studie pro vznik CERPEK (The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence : The Results of Background Research and the Establishment of CERPEK). In XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 29.–30. 1. 2018, Olomouc. 2018.
    4. VANDERZIEL, Jeffrey Alan, Roman ŠVAŘÍČEK, Ingrid ČEJKOVÁ and Petr SUCHÁČEK. Teaching University Teachers to Teach Better: Program, Prospects and Challenges. In Towards Better University Teaching. 2018.
    5. SUCHÁČEK, Petr, Ingrid ČEJKOVÁ and Jeffrey Alan VANDERZIEL. Vysokoškolský učitel znovu studentem: Kurzy rozvoje pedagogických kompetencí v České a Slovenské republice (University Teachers Back to the Classroom: Pedagogical Competence Courses). 2018.
    6. ČEJKOVÁ, Ingrid. Žákovské hodnocení výuky na gymnáziu: Výpovědi sexty A (Student teaching evaluation/assessment at grammar school). Pedagogická orientace. Brno: Czech Pedagogical Society, 2018, vol. 28, No 3, p. 408-434. ISSN 1805-9511.

    2017

    1. ČEJKOVÁ, Ingrid. Kvalitní výuka optikou středoškoláků (Quality teaching from pupils' point of view). In XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice. 2017.
    2. ČEJKOVÁ, Ingrid. Kvalitní výuka pohledem žáků (Quality teaching from pupils´point of view). In XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice. 2017.
    3. VANDERZIEL, Jeffrey Alan, Ingrid PROCHÁZKOVÁ and Petr SUCHÁČEK. Úvodní konference ke vzniku Centra rozvoje pedagogických kompetencí Masarykovy univerzity (CERPEK) (Introductory Conference on the Establishment of the Center for the Development of Pedagogical Competences of Masaryk University (CERPEK)). 2017.
    4. ČEJKOVÁ, Ingrid. Vysokoškolský učitel bez učitelského vzdělání : Problém nebo výzva? (Pedagogically Uneducated University Teacher : A Problem or a Challenge?). Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2017, vol. 27, No 1, p. 159-179. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-1-160.

    2016

    1. ČEJKOVÁ, Ingrid. Hlas studentstva - jak zní hlas žáků střední školy? (Students voice - the sound of the voice of high school students?). In XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2. února 2016. 2016.
    2. ČEJKOVÁ, Ingrid. Hlas žáků střední školy teoreticky existuje (Pupils voice theoretically exists). In Vašíková, Jana; Wiegerová, Adriana. Studentské fórum XV. 1st ed. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016, p. 9-26. ISBN 978-80-7454-583-2.
    3. ČEJKOVÁ, Ingrid. Jak zní hlas žáků? (How the pupils voice sounds?). In XV. konference kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2.2016. 2016. ISBN 978-80-223-4011-3.
    4. ŠVAŘÍČEK, Roman and Ingrid ČEJKOVÁ. Metaforický svět učení (Metaphorical world of learning). In Strouhal, Martin; Štech, Stanislav. Vzdělání a dnešek. Pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Vydání první. Praha: Karolinum, 2016, p. 124-145. ISBN 978-80-246-3558-3.
    5. ČEJKOVÁ, Ingrid. Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy (Speaking is silver, silence is gold : The voice of high school students). In XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016.
    6. ČEJKOVÁ, Ingrid. Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy (Speaking is silver, silence is gold : The voice of high school students). In XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
    7. ČEJKOVÁ, Ingrid. Narrative Inquiry : A Classroom Full of Researchers. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 21, No 4, p. 169-173. ISSN 1803-7437.
    8. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Jana SEDLÁČKOVÁ, Ingrid ČEJKOVÁ, Anna ŠMARDOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů (Beginning university teachers and their approaches to teaching and professional self-perception). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 21, No 1, p. 9-34. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-2.
    9. ČEJKOVÁ, Ingrid. Středoškoláci v knihovně? (High school students in the library?). In Středoškoláci v knihovně? Brno, 12. 10. 2016, Knihovna Jiřího Mahena v Brně. 2016.

    2015

    1. ČEJKOVÁ, Ingrid. Hlas žáků střední školy (The voice of high school students). In Konference Študentské fórum XV., Občianske združenie Výchova – Veda – Vzdelávanie - Výskum a Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně, 3.-4. 12. 2015, Velké Bílovice. 2015.
    2. ČEJKOVÁ, Ingrid. Když se řekne žákovská knížka (What does a student's record book comprise?). In Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 133-137. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-1-9.
    3. ČEJKOVÁ, Ingrid. Nuda ve školách (Boredom at schools). In XIV. československá konference s mezinárodní účastí: Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, Katedra psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého, 2.-3. 2. 2015, Olomouc. 2015.
    4. ČEJKOVÁ, Ingrid. Nuda ve škole (Boredom at school). In Komenský. 2015th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 18-24.

    2014

    1. ČEJKOVÁ, Ingrid. Nuda ve škole (Boredom in schools). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 19, No 3, p. 155-170. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-9.
    2. ČEJKOVÁ, Ingrid. Nuda žáků střední školy (Boredom at school). In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
    3. ČEJKOVÁ, Ingrid. Nuda žáků střední školy (Boredom at school). In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci. 2014.
Display details
Displayed: 1/5/2024 20:51