3.5 Tvorba a výuka choreografie
Výuka a opakování choreografie tvoří náplň hlavního aerobního bloku. Soulad choreografie s hudbou je samozřejmý, choreografii tvoří několik bloků – 1 blok = 1–32 dob.
Cvičitel by měl mít pečlivě připravenou celou hodinu, zvlášť to pak platí pro choreografii, příprava choreografie nespočívá jen ve vymyšlení prvků, ale také v promyšlení postupů, jak tyto prvky a spojení naučit. Choreografii je potřeba tvořit tak, aby se dala bez obtíží zopakovat, tzn., aby na sebe prvky logicky a přirozeně navazovaly. Pokud není spojování prvků, vazeb a bloků plynulé, cvičenci se často zastavují, čímž se snižuje intenzita cvičení a mizí tím jeden z hlavních důvodů, proč je choreografie učena. Choreografie by měla být vyvážená, měla by rovnoměrně zatěžovat obě končetiny, využívat prostoru střídáním pohybů do stran, dopředu a dozadu.
Choreografie „no taps“
V poslední době se ve stavbě choreografií dodržuje princip „no taps“ = bez tapů. Tento princip vychází z faktu, že některé prvky aerobiku vedou cvičence k automatickému vystřídání levé a pravé nohy a jiné prvky ne – u nich vystřídáme nohu jedině tapem.
Při sestavování choreografie je cílem vhodně vybrat a seřadit prvky tak, aby se v ní tapy nevyskytovaly. Důvodem, proč se choreografie bez tapů prosadily, je snadnost jejich zvládnutí pro cvičence – prvky na sebe navazují plynule a logicky, pokud je princip důsledně dodržován. Cvičící nemusí přemýšlet, zda mají vykročit pravou nebo levou nohou, můžou se více soustředit na samotné provádění prvků, cvičení je intenzivnější.