FSpS:bp1818 Základy psychologie sportu a z - Informace o předmětu
bp1818 Základy psychologie sportu a zdraví
Fakulta sportovních studiíjaro 2017
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Hana Válková, CSc. (přednášející)
Mgr. Michal Vičar, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Hana Válková, CSc.
Oddělení historie, filozofie, sociologie a psychologie sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Čt 23. 2. 9:20–10:20 C15/207, Čt 2. 3. 9:20–10:20 C15/207, Čt 9. 3. 9:20–10:20 C15/207, Čt 16. 3. 9:20–10:20 C15/207, Čt 23. 3. 9:20–10:20 C15/207, Čt 30. 3. 9:20–10:20 C15/207, Čt 6. 4. 9:20–10:20 C15/207, Čt 13. 4. 9:20–10:20 C15/207, Čt 20. 4. 9:20–10:20 C15/207, Čt 27. 4. 9:20–10:20 C15/207
- Předpoklady
- bp1995 Fyzioterapie IV &&( bp1927 Základy diagnostiky a terapie poruch pohybového aparátu III || bp1903 Anthropomotorics )&& bp1197 Klinická kineziologie III
Absolvování předmětu "Základy psychologie" nebo "základy sociologie a psychologie". - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Fyzioterapie (program FSpS, B-SZ) (2)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu student bude schopen porozumět základním termínům a principům v kontextu sport a zdraví; bude umět aplikovat informace a dovednosti do oblasti "volnočasových aktivit";
- Osnova
- - Základní terminologie: pohybové aktivity - sport - význam psychologie sportu; - Základní terminologie: zdraví - nemoc - životní styl - zdravý životní styl (welbeing); Historický kontext; - Psychologie sportu: aspekt ontogeneze ve vztahu ke zdravému životnímu stylu; akcent na rané dětství, ranou adolescenci a senium. - Role rodiny a volnočasových institucí.
- Literatura
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vydání třetí. Praha: Portál, 2009, 279 stran. ISBN 9788073675684. URL info
- HÁTLOVÁ, Běla. Kinezioterapie : pohybová cvičení v léčbě psychických poruch. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 167 s. ISBN 8024607190. info
- MUŽÍK, Vladislav, Leona PILLEROVÁ, Hana STOJANÍKOVÁ, Jiří NYKODÝM, Jana VESELÁ a Jan ZACHRLA. Mezinárodní projekt Týdny zdraví na základní škole. Ed. Liba, J., Dragová, J., Ferencová, J. In Pedagogická profesia v kontexte aktuálnych spoločenských zmien. Prešov: Prešovská univerzita, 2001, s. 388-393. ISBN 80-8068-037-X. info
- Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 275 s. ISBN 8071782637. info
- Výukové metody
- Přednášky. Cvičení a semináře; diskuse - prezentace případových studií. Samostatná práce.
- Metody hodnocení
- 80 % aktivní účast na seminářích • Ppt prezentace z oblasti předmětu (případové studie). Hodnoceno na škále: Ano - přepracovat v termínu - Ne. • Skupinové kolokvium. Hodnoceno ANO - náhradní termín - NE.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2017/bp1818