VIKMB33 Laboratoř vzdělávacích technologií

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Zikuška (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 12:30–14:05 C128
Předpoklady
Základní počítačová gramotnost a kladný vztah k technologiím.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s programy a přístroji umožňující online přenos videa prostřednictvím počítačové sítě a pro realizaci webinářů. Student bude umět zvolit optimální technologii, navrhnout vlastní technologické řešení pro různá pedagogická paradigmata a situace. Bude umět realizovat webináře a poskytovat během nich technickou i metodologickou podporu přednášejícím.
Osnova
  • Video - základní parametry, vlastnosti, kódování.
  • Přenos multimédií v počítačových sítích.
  • Technické aspekty tvorby, záznamu a přenosu videa.
  • Pedagogická paradigmata s ohledem na distanční video výuku.
  • Webináře.
  • Online stream multimédií.
Literatura
    povinná literatura
  • BRDIČKA, Bořivoj. Dělá z nás Google hlupáky?. Metodický portál: Články [online]. 22. 09. 2008, [cit. 2013-08-22]. Dostupný z WWW: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11771/. ISSN 1802-4785.
  • SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.
  • CLAY, Cynthia. Great webinars: how to create interactive learning that is captivating, informative and fun. San Francisco, CA: Pfeiffer, 2012, xxii, 185 pages. ISBN 9781118230510.
  • ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 104 s. ISBN 9788070439678. 2010. info
    doporučená literatura
  • TREION MULLER, Matthew Murdoch. The webinar manifesto. New York: RosettaBooks. ISBN 978-079-5333-552.
  • WEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). Springer. 386 s. ISBN 0387236813. 2005. info
  • GOUDA, Mohamed G. Elements of network protocol design. New York: John Wiley & Sons. xviii, 506. ISBN 0471197440. 1998. info
  • WOLF, Lars Christian. Resource management for distributed multimedia systems. Boston: Kluwer Academic Publishers. x, 145 s. ISBN 0-7923-9748-7. 1996. info
Výukové metody
Úvodní pedagogické a technologické přednášky budou postupně přecházet v praktická cvičení spočívající ve vyzkoušení vybraných technologií samotnými studenty.
Metody hodnocení
Aktivní účast na semináři a ústní kolokvium. Předmět není vhodný (v tomto semestru) pro kombinované studenty.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.