PULIŠOVÁ, Kristýna. Problematický vztah rodiče a učitele. In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematický vztah rodiče a učitele
Název anglicky Problematic relationship between parents and teachers
Autoři PULIŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083961
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky rodina; rodiče; učitelé; vztah rodiny a školy; škola
Klíčová slova anglicky school; family; parents; school-family relationship; teachers
Štítky Family, mzok, parents, rivok, rodina, rodiče, school, school-family relationship, teachers, učitelé, vztah rodiny a školy, škola
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 23. 3. 2016 11:14.
Anotace
Vztahy mezi rodinou a školou nemusí být pouze ideální. Právě na vztahy s rodiči, které učitelé vnímají jako problém, se zaměřuje výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v tomto posteru. Z kvalitativního šetření prováděného mezi učiteli a matkami jejich žáků vystupují tři charakteristické skupiny "problémových" rodičů: zatímco typ "pasivních" se pojí především s neprospívajícími žáky, "přehnaně aktivní" způsobují nepříjemnosti učitelům a "tiše nespokojení" rodiče jsou již hrozbou samotné škole.
Anotace anglicky
Relations between families and schools are not only ideal. The research presented in this poster focuses on parents who are perceived as a problem by teachers. As a conclusion of this qualitative research, conducted between teachers and pupils' mothers, three distinguished groups of problematic parents has emerged: "passive" parents are usually connected to failing students, "overly-active" parents cause teachers troubles and "silently dissatisfied" parents represent a threat to a school itself.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 07:29