POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK. Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais. Online. Revista Lusófona de Educação. Lisabon: Lisabonská univerzita, 2007, neuvedeno, č. 10, s. 63-79, 16 s. ISSN 1645-7250. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais
Název česky Hledání pojmu kultura školy: příspěvek k současným diskuzím
Název anglicky In Search of the Concept of School Culture: A Contribution to Current Discussions
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání Revista Lusófona de Educação, Lisabon, Lisabonská univerzita, 2007, 1645-7250.
Další údaje
Originální jazyk portugalština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00020640
Organizační jednotka Filozofická fakulta
UT WoS 000256790400006
Klíčová slova anglicky school culture; management; anthropology; sociology; education; theory
Štítky anthropology, Education, management, school culture, sociology, theory
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 7. 4. 2014 08:14.
Anotace
Este artigo gira em torno do conceito de cultura escolar. As suas inúmeras definições e a evidente ausência de delimitação deste conceito serviram como impulso para o nosso estudo, uma vez que, a própria noção de cultura de escola tende a ser limitada. As várias definições de cultura escolar estão devidamente documentadas, fora da Pedagogia, por três ciências tradicionais - Gestão, Antropologia e Sociologia - e o potencial de "aproximação integrativa" está centrado no sujeito. Estas várias definições incluem a caracterização dos diferentes modos como se define cultura da escola. Este artigo assenta na análise de artigos relevantes escritos em inglês, alemão, checo e eslovaco.
Anotace česky
V této studii se věnujeme snahám o hledání a vymezování pojmu kultura školy. Všímáme si zejména těch z nich, které se inspirují v managementu, antropologii a sociologii. Zvláštní pozornost věnujeme přístupu, který se snaží integrovat podněty z jednotlivých disciplín. V závěru se zamýšlíme nad výsledky jednotlivých přístupů.
Anotace anglicky
This article deals with the concept of school culture. Its numerous definitions and the absence of unequivocality of this concept have served as the impulse for our exploration into the ways in which school culture tends to be delimited. The inspirations for the definition of school culture are documented, apart from pedagogy, from three traditional sciences (management, anthropology and sociology) and the potential of the integrative approach is taken into account. These inspirations include the characterization of the ways in which the concept of school culture is defined. The text is based on the analysis of relevant literature written in English, German, Czech and Slovak.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaVNázev: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 17:50