J 2010

Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?

Název česky

Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna?

Název anglicky

Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Pedagogická revue, Bratislava, Štátny pedagogický ústav, 2010, 1335-1982

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00044616

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

změna;kurikulární reforma;ředitelé škol

Klíčová slova anglicky

change;innovation;curriculum;reform;Czech;schools

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2013 15:34, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

V tomto textu se zaměřujeme na jednu z významných změn v českém základním školství, která probíhá zhruba v posledních pěti až sedmi letech. Jedná se o proces spuštění kurikulární reformy českých základních škol. Prioritně nás zajímá role ředitelů škol v tomto procesu a konkrétně se zaměřujeme na reakce ředitelů základních škol na požadavek vytvořit školní vzdělávací program. Na základě našich nálezů naznačujeme principy udržitelnosti této změny v kontextu rozvoje základních škol.

Anglicky

The paper focuses on one of the major changes in Czech basic schools, implemented during the past 5 to 7 years, namely the launch of the curricular reform. We will be primarily concerned with the role of headteachers in the this process, specifically with the response of basic school headteachers to the requirement for developing a new curriculum in each school. We will use our findings to formulate the principles of sustainability of this change in the context of basic school development.

Návaznosti

GA406/07/0845, projekt VaV
Název: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha