Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. dotisk 1. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3.

    2021

    1. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3.
    2. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3.
    3. RÖDEROVÁ, Petra. Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence (Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention). Online. In Zuzana Truhlářová, Pavel Zikl, Gabriela Daňková. Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs. Hradec Králové: Vydalo nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus, 2021, p. 214-219. ISBN 978-80-7435-828-9. Available from: https://dx.doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029.
    4. RÖDEROVÁ, Petra. Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence (Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention). In Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami – ICIPSEN Hradec Králové. 2021.

    2020

    1. RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBEL. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka (Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 135 pp. ISBN 978-80-210-9845-9.
    2. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 pp. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22). ISBN 978-80-280-0229-9.
    3. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 pp. ISBN 978-80-280-0229-9.

    2019

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Speciálněpedagogická diagnostika oftalmopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.) (A special educational approach to Diagnostics of vision loss and visual perception deficits. Methodical texts for the MUNI 4.0 project). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 54 pp. ISBN 978-80-210-9590-8.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). Brno: Masarykova univerzita, 2019, 250 pp. ISBN 978-80-210-9562-5.
    3. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 258 pp. ISBN 978-80-210-9562-5.

    2018

    1. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ and Pavel BENEŠ. EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment. Journal “EDUCATION“. Tbilisi: Sokhumi State Univerzity, 2018, 9-10, 9-10, p. 14-24.
    2. SOKOLOVA, Anastasia, Petra RÖDEROVÁ, Šárka HLUBOCKÁ, Vojtěch POLÁŠEK and Alibek TOKABAYEV. Možnosti uplatnění nevidomých studentů v České republice a v zahraničí. In Beseda v rámci Týdne pro inkluzi 2018. 2018.
    3. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8.
    4. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8.

    2017

    1. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ and Nora JÁGEROVÁ. Cena děkana Pedagogické fakulty MU za publikaci Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments (Dean's Award for Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments). Pedagogická fakulta MU, 2017.
    2. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ and Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 140 pp. ISBN 978-80-210-8456-8.
    3. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ and Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 140 pp. ISBN 978-80-210-8885-6.
    4. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ and Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 140 pp. ISBN 978-80-210-8456-8.
    5. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). první. Brno: MU, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.
    6. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.

    2016

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí (Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 203 pp. ISBN 978-80-210-8091-1.
    2. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí (Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 203 pp. ISBN 978-80-210-8091-1.
    3. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: MU, 2016, 384 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
    4. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 338 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.

    2015

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí (Education of visually impaired in a psychosocial approach). 2015th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 203 pp. ISBN 978-80-210-8091-1.
    2. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí (Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 203 pp. ISBN 978-80-210-8091-1.

    2014

    1. VÍTKOVÁ, Marie, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Ilona FIALOVÁ and Barbora BAZALOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Paido, 2014.

    2013

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Specifika ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením (Specific Features in Teaching Pupils with Visual Impairments). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 155-171. ISBN 978-80-210-6646-5.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ and Lenka DOLEŽALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013, 259 pp. ISBN 978-80-7315-243-7.

    2012

    1. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole (Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 221 pp. ISBN 978-80-210-6001-2.

    2011

    1. PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Jak pracovat s odlišností (Working with diversity). 2011.
    2. PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole (Diversity at School in a Work of Primary School Teachers). In Opatřilová, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. 1st ed. Brno: MU, 2011, p. 155-167, 12 pp. ISBN 978-80-7315-219-2.
    3. PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Současný stav práce pedagogů s odlišností v běžných školách. In Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. 2011.

    2010

    1. PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole (Analysis of teacher´s work with diversity in current school). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special Educational Needs. Brno: Paido, 2010, 9 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
    2. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace a profesní příprava osob se zrakovým postižením (Education and vocational training of visually impaired). In Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozšíř. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, p. 273-288. ISBN 978-80-7315-198-0.
    3. RÖDEROVÁ, Petra. Möglichkeiten der Förderung von sehbehinderten und blinden Menschen in der Tschechischen Republik (Possibilities of Support of sighted and blind People in the Czech Republic). behinderte Menschen. Graz, 2010, roč. 33, 3/2010, p. 28-33. ISSN 1561-2791.
    4. RÖDEROVÁ, Petra. Pojetí speciální pedagogiky. Edukace žáků a studentů se zdravotním postižením. (Special education. Education of pupils and students with disabilities.). Praha: IPPP ČR, 2010, 42 pp. ISBN 978-80-86856-64-3.
    5. PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu (Teachers and diversity at school, analysis of curret conditions). In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido, 2010, p. 67-81, 13 pp. ISBN 978-80-7315-202-4.
    6. RÖDEROVÁ, Petra. Profesní příprava žáků s postižením zraku (Vocational training of visually impaired pupils). In Konference v rámci projektu EdTWIN - Jak pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. 2010.
    7. RÖDEROVÁ, Petra. Střední školy pro zrakově postižené v současném pojetí vzdělávání (High schools for visually impaired in current conception of education). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 229-240. ISBN 978-80-210-5383-0.
    8. RÖDEROVÁ, Petra and Marie PAVLOVSKÁ. Využití her a metod dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ v práci speciálního pedagoga (Use of drama in work of special pedagogue in primary schol). 2010.
    9. RÖDEROVÁ, Petra. Základy speciální pedagogiky (Special education - essencial information). In Přednáška v rámci kurzu pro výchovné poradce "Výchovné a kariérové poradenství u žáků se zdravotním postižením". 2010.

    2009

    1. HAMADOVÁ, Petra. Důležitost specifických strategií a kompetencí v edukaci a životě osob s postižením zraku (The importance of specific strategies and competences in education and in everyday life of visually impaired). In X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference. 2009. ISBN 978-80-903832-7-2.
    2. HAMADOVÁ, Petra and Marie PAVLOVSKÁ. Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy. (Removal of Bariers in Inclusive Education Using Drama Education Methods). In Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU, 2009, 8 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
    3. HAMADOVÁ, Petra and Lukáš KABÁTEK. Profesní orientace mládeže s postižením zraku (Professional orientation of youth with visual impairment). In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 379-392. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
    4. HAMADOVÁ, Petra. Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením zraku (Social Competences as a Factor of Disadvantage Minimalisation in Life of People with visual Impairment). In Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU, 2009, 11 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
    5. HAMADOVÁ, Petra. Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením (Social Competences as a Factor of Disadvantage Minimalisation in Life of People with visual Impairment). 2009.
    6. HAMADOVÁ, Petra. Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku (Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the). In PAVLOVSKÁ, Marie and Lenka REMSOVÁ. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 5 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.
    7. HAMADOVÁ, Petra and Marie PAVLOVSKÁ. Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání (Use of Drama in Inclusive Education). In Dramatická výchova pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: MU, 2009, 8 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.

    2008

    1. PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ, Jan ŠIRŮČEK and Pavla CVEČKOVÁ. Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace (Use of drama and effective methods in school integration). In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. první. Brno: Paido, 2008, p. 133-144. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.

    2007

    1. PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ and Lenka REMSOVÁ. Adaptace studentů se zrakovým postižením pomocí dramatické výchovy v období přechodu na střední školu (Drama Education in the Process of Adaptation of Students with Visual Impairment during Transition from Primary to Secondary Education). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. 1st ed. Brno: PdF MU, 2007, p. 313-324, 11 pp. Paido. ISBN 978-80-7315-163-8.
    2. PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ and Petra HAMADOVÁ. Integrace nevidomých do běžné školní třídy (Integration of blind into mainstream class). In Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. Brno: PdF MU v Brně, 2007, p. 84-96, 12 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
    3. HAMADOVÁ, Petra. Možnosti posilování problematických oblastí a klíčových kompetencí u zrakově postižených žáků základních škol (Possibilities of strenghtening of problematic features and key competencies in visually impaired pupils in compulsory education). In Pančocha, K., Vaďurová, H. (eds.) Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Výzkum v disertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU. první. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 55-71. ISBN 978-80-86633-92-3.
    4. RÖDEROVÁ, Petra, Zita NOVÁKOVÁ and Lea KVĚTOŇOVÁ. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání (Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies). Brno: Paido, 2007, 124 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-159-1.

    2006

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace, předprofesní a profesní příprava osob se zrakovým postižením (Education and vocational training in visually impaired). In Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2.rozšířené vydání. Brno: Paido, 2006, p. 249-268. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0.
    2. HAMADOVÁ, Petra. Předprofesní a profesní příprava u zrakově postižených. Profesní poradenství na Speciální ZŠ pro zrakově postižené v Brně (Vocational training of visually impaired. Consultancy in vocational training in school for visually impaired in Brno). 2006.
    3. RÖDEROVÁ, Petra. Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením. (Social and professional dimension of education of visually impaired pupils.). Disertační práce. Brno, 2006, 231 pp.
    4. HAMADOVÁ, Petra. Specifika vývoje a pedagogická intervence u zrakově postižených (Specifics of development and pedagogical intervention in visually impaired). In Opatřilová, D. (ed.) Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 193-242, 49 pp. 4313/Pd-9/06-17/99. ISBN 80-210-3977-9.

    2004

    1. HAMADOVÁ, Petra. Specifika výuky zrakově postižených (Education of visually impaired). In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2.rozšířené vydání. Brno: Paido, 2004, p. 262-282, 20 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0.
Display details
Displayed: 20/9/2024 20:14