Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. KOVÁŘ, Karel, Tomáš ZATLOUKAL, Ondřej ANDRYS, Petr SUCHOMEL, Lenka KOVÁŘOVÁ, Roman CUBEREK, Martin ZVONAŘ, Šárka VOUKOUNOVÁ, Jan CACEK, Ladislav ČEPIČKA, Libor FLEMR, Jan CHRUDIMSKÝ, Marcela JANÍKOVÁ, Martin MUSÁLEK, Lukáš RUBÍN, Aleš SUCHOMEL, Radek VOBR, David ZAHRADNÍK, Svatava SÁGNEROVÁ, Ladislav BLÁHA, Daniel JANDAČKA and Zdeněk HAMŘÍK. Aktivní škola. Inspirace pro podporu pohybových aktivit žáků. Praha: Česká školní inspekce, 2023, 67 pp. ISBN 978-80-88492-37-5.
    2. STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK, Lukáš ROKOS, Eva MINAŘÍKOVÁ, Libuše SAMKOVÁ, Petr NAJVAR, Alena HOŠPESOVÁ and Marcela JANÍKOVÁ. Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace (Hyperspace for formative assessment and inquiry-based teaching: Design – development – application). Pedagogicka orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2023, vol. 33, No 2, p. 185-213. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185.
    3. TOMÁŠ, Zatloukal, Ondřej ANDRYS, Karel KOVÁŘ, Jiří NOVOSÁK, Jana NOVOSÁKOVÁ, Petr SUCHOMEL, Lenka KOVÁŘOVÁ, Roman CUBEREK, Martin ZVONAŘ, Šárka VOKOUNOVÁ, Jan CACEK, Ladislav ČEPIČKA, Libor FLEMR, Jan CHRUDIMSKÝ, Marcela JANÍKOVÁ, Martin MUSÁLEK, Lukáš RUBÍN, Aleš SUCHOMEL, Radek VOBR, David ZAHRADNÍK and Svatava SÁGNEROVÁ. Tělesná zdatnost žáků na základních a středních školách. Výuka tělesné výchovy a podpora pohybových aktivit. Česká školní inspekce, 2023. ISBN 978-80-88492-25-2.

    2022

    1. SILVA, Shauane, Martina BERNACIKOVÁ, Lenka SVOBODOVÁ, Marcela JANÍKOVÁ, Helio SERASSUELO JUNIOR and Ana Carolina PALUDO. Description of a school sports training program for novice gymnastics: the load distribution and wellbeing responses. SCIENCE OF GYMNASTICS JOURNAL. SLOVENIA: UNIV LJUBLJANA, FAC SPORT, 2022, vol. 14, No 3, p. 323-333. ISSN 1855-7171. Available from: https://dx.doi.org/10.52165/sgj.14.3.323-333.

    2021

    1. CUBEREK, Roman, Marcela JANÍKOVÁ and Jan DYGRÝN. Adaptation and validation of the Physical Activity Questionnaire for Older Children (PAQ-C) among Czech children. PLOS ONE. Public Library of Science, 2021, vol. 16, No 1, p. nestránkováno, 14 pp. ISSN 1932-6203. Available from: https://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0245256.
    2. JANÍK, Tomáš and Marcela JANÍKOVÁ. Der Fall des Eisernen Vorhangs 1989 und die Folgen für das Schulsystem Tschechiens (The Fall of Iron Curtain in 1989: Consequences for the School System in the Czech Republic). In H. Schluss, H. Holzapfel, Ch. Andersen, H. Ganser (Hg.). Der Fall des Eisernen Vorhangs 1989 und die Folgen - Europäische pädagogische Perspektiven. 1st ed. Münster / Wien: LIT Verlag, 2021, p. 113-123. Pädagogik in Forschung - Theorie - Geschichte, Band 2. ISBN 978-3-643-50993-2.

    2020

    1. JANÍK, Tomáš and Marcela JANÍKOVÁ. Didaktische Videokasuistik: Ansatz – Vorgehen – Ergebnisse (Didactical video case studies: Approach, methods, results). Hildesheimer Beiträge zur Schul- und Unterrichtsforschung. 2020, vol. 1, No 1, p. 51-61. ISSN 2365-8924. Available from: https://dx.doi.org/10.18442/105.
    2. JANÍK, Tomáš, Tereza ČEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ and Tomáš GILL. Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU (The situation of beginning teachers in kindergartens and primary schools: a research report among graduates of the Faculty of Education, MU). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 39 pp.

    2019

    1. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR and Marcela JANÍKOVÁ. Shedding the content: semantics of teaching burdened by didactic formalisms. Journal of Curriculum Studies. Oxon, England: Routledge Journals, 2019, vol. 51, No 2, p. 185-201. ISSN 0022-0272. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/00220272.2018.1552719.
    2. JANÍKOVÁ, Marcela, Vladimír JŮVA and Jan CACEK. Sportovní trenér: vymezování profese a její různé podoby a problémy (Sports Coach: Evolving the Profession and Its Various Forms and  Challenges). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2019, vol. 13, No 1, p. 63-85. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14.
    3. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR, Marcela JANÍKOVÁ and Martin RUSEK. 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities. In Janík, T., Dalehefte, I. M., & Zehetmeier, S. et al. Supporting Teachers: Improving Instruction. Münster: Waxmann, 2019, p. 55-76. ISBN 978-3-8309-4029-6.

    2018

    1. JANÍKOVÁ, Marcela and Jiří SLIACKY. Determinanty expertního výkonu v tělesné výchově pohledem učitelů (Determinants of Expert Teaching in Physical Education from the Teachers’ Point of View). Studia Sportiva. Masarykova univerzita, 2018, 12/2018, No 2, p. 136-146. ISSN 1802-7679. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/StS2018-2-13.
    2. JANÍKOVÁ, Marcela. Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View. In S. Popović, B. Antala, D. Bjelica, & J. Gardašević (Eds.). Physical Education in Secondary School Researches – Best Practices – Situation. Montenegro: Faculty of Sport and Physical Education of University of Montenegro, Montenegrin Sports Academy and FIEP, 2018, p. 79-87. Mimo ediční řady. ISBN 978-9940-722-02-9.

    2017

    1. JANÍKOVÁ, Marcela. Aktuální problémy začínajících učitelů TV - absolventů FSpS MU v Brně (Current Problems of Novice Physical Education Teachers - Graduates of FSpS MU). Online. In Petra Fořterová-Matošková, Jan Chrudimský. Fórum kinantropologie 2017: Vzdělávání v kinantropologii. Praha: FTVS UK, 2017, p. 54-58. ISBN 978-80-87647-40-0.

    2016

    1. HAVEL, Jiří, Marcela JANÍKOVÁ, Vladislav MUŽÍK and Leona MUŽÍKOVÁ. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy (Analysis and prospects of shaping physical activity and nutrition programmes for pupils in primary schools). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 227 pp. Tělesná výchova a výchova ke zdraví. ISBN 978-80-210-8463-6.
    2. HAVEL, Jiří, Marcela JANÍKOVÁ, Vladislav MUŽÍK and Leona MUŽÍKOVÁ. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy (Analysis and prospects of shaping physical activity and nutrition programmes for pupils in primary schools). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 226 pp. ISBN 978-80-210-8464-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8464-2016.
    3. HAVEL, Jiří, Marcela JANÍKOVÁ, Vladislav MUŽÍK and Leona MUŽÍKOVÁ. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy (Analysis and prospects of shaping physical activity and nutrition programmes for pupils in primary schools). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 229 pp. Tělesná výchova a výchova ke zdraví, sv. 1. ISBN 978-80-210-8463-6.

    2015

    1. TUPÝ, Jan, Vladislav MUŽÍK, Ludmila MIKLÁNKOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Jiří HAVEL and Marcela JANÍKOVÁ. Výsledky ověřování edukačního programu Pohyb a výživa (PaV) na 1. stupni ZŠ. Praha: MŠMT, NÚV, 2015, 52 pp.

    2014

    1. JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ and Marcela JANÍKOVÁ. Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení (Standards for Teacher Education in Germany and Switzerland: circumstances of their formation and effectiveness). 2014.

    2013

    1. SLIACKY, Jiří and Marcela JANÍKOVÁ. Spektrum didaktických řídicích stylů ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy (Teaching styles in lower-secondary physical education lessons). Studia sportiva. Brno: Fakulta sportovních studií Masarykovy univerzity, 2013, roč. 7, č. 1, p. 81-97. ISSN 1802-7679.

    2011

    1. JANÍKOVÁ, Marcela. Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy (Interaction and Communication of Physical Education Teachers). 1st ed. Brno: Paido, 2011, 156 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 22. ISBN 978-80-7315-208-6.

    2010

    1. JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Marcela JANÍKOVÁ and Eva VALKOUNOVÁ. Diagnostische Kompetenz von Lehrer/-inne/-n: Erfassung und Entwicklung im Rahmen einer videobasierten Lernumgebung. 2010th ed. 2010, 334 pp. ISBN 978-3-643-50153-0.
    2. JANÍKOVÁ, Marcela. Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy (Differences in perception of physical education teachers interaction style). Pedagogická orientace. 2010, vol. 20, No 1, p. 60-79. ISSN 1211-4669.

    2009

    1. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) (Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 pp. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6.
    2. VALKOUNOVÁ, Eva, Marcela JANÍKOVÁ and Tomáš JANÍK. Struktura vyučovacích jednotek tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky. 2009.
    3. JANÍKOVÁ, Marcela, Eva VALKOUNOVÁ and Tomáš JANÍK. Struktura vyučovacích jednotek tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky. 2009.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina and Marcela JANÍKOVÁ. Tematické oblasti, metodologické přístupy a výzkumné metody ve výzkumu výuky (Thematical areas, methodological approaches, and research methods in the research of instruction). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. Sborník anotací příspěvků z konference Kurikulum a výuka v proměnách školy konané ve dnech 24. – 25. 6. 2009 na PdF MU a dokumentační CD-ROM. 2009. ISBN 978-80-210-4927-7.
    5. JANÍK, Tomáš, Tina SEIDEL, Peter BOWMAN, Geraldine BLOMBERG, Hilda BORKO, David CLARKE, Inger Marie DALEHEFTE, Erin Marie FURTAK, Constanze HERWEG, Dana HÜBELOVÁ, Jennifer Kay JACOBS, Marcela JANÍKOVÁ, Kirsti KLETTE, Eckhard KLIEME, Petr KNECHT, Mareike KOBARG, Karen KOELLNER, Milan KUBIATKO, Peter LABUDDE, Cameron MITCHELL, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Christine PAULI, Manfred PRENZEL, Kurt REUSSER, Rolf RIMMELE, Kathleen J. ROTH, Katharina SCHWINDT, Simona ŠEBESTOVÁ, Richard J. SHAVELSON, Kathleen STÜRMER, Elke SUMFLETH and Maik WALPUSKI. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1st ed. Münster: Waxmann, 2009, 282 pp. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7.
    6. JANÍKOVÁ, Marcela, Tomáš JANÍK and Eva KAMÍROVÁ. Vyučovací jednotky tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky. Brno, 2009, 168 pp. ISBN 978-80-210-4858-4.
    7. JANÍKOVÁ, Marcela, Kateřina VLČKOVÁ, Pavel DOULÍK, Martin CHVÁL, Tomáš JANÍK, Patrícia JELEMENSKÁ, Josef MAŇÁK, Karel STARÝ and Jiří ŠKODA. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (Research on teaching: research fields, approaches and methods). 1st ed. Brno: Paido, 2009, 180 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-180-5.

    2008

    1. JANÍKOVÁ, Marcela, Tomáš JANÍK, Vladislav MUŽÍK and Václav KUNDERA. CPV videostudie tělesné výchovy: sběr dat a zamýšlené analýzy (CPV video study of Physical Education: Data Collection and Planned Analyses). Orbis scholae. 2008, vol. 2, No 1, p. 93-114. ISSN 1802-4637.
    2. JANÍKOVÁ, Marcela. Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu. (Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project). In FRANIOK, Petr and Dana KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: MU, 2008, p. 105-111. ISBN 978-80-210-4752-5.
    3. JANÍKOVÁ, Marcela. Interaktionsmuster im (Sport)unterricht: Präsentation eines Forschungsprojekts. (Patterns of Interaction in the Physical Education: Presentation of Research Project). In SEEBAUER, Renate. Lehrer/-innenbildung in Europa. Wien: LIT Verlag, 2008, p. 78-83. ISBN 978-3-7000-0826-2.
    4. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and Veronika NAJVAROVÁ. Ziele und Zielorientierung im Physikunterricht: Einblicke in die Überzeugungen von tschechischen Physiklehrern (Goals and Goal Orientation in Physics Instruction: Look into Physics Teachers Beliefs in the Czech Republic). Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 2008, vol. 14, No 1, p. 201-217. ISSN 0949-1147.

    2007

    1. JŮVA, Vladimír. Inovace pedagogicko-psychologické přípravy učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU. In MIKOVÁ, Marcela. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Brno: Paido, 2007, p. 15-18. ISBN 978-80-7315-146-1.
    2. JŮVA, Vladimír. Pedagogika sportu - nový předmět ve studiu tělesné výchovy a sportu na Fakultě sportovních studií MU. In MIKOVÁ, Marcela. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Brno: Paido, 2007, p. 19-21. ISBN 978-80-7315-146-1.
    3. JŮVA, Vladimír. Pedagogika volného času ve studiu tělesné výchovy a sportu na Fakultě sportovních studií MU. In MIKOVÁ, Marcela. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Brno: Paido, 2007, p. 23-24. ISBN 978-80-7315-146-1.
    4. JŮVA, Vladimír. Vzdělávání pedagogických pracovníků pro volnočasové aktivity osob se speciálními potřebami. In MIKOVÁ, Marcela. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Brno: Paido, 2007, p. 63-64. ISBN 978-80-7315-146-1.

    2006

    1. MIKOVÁ, Marcela. Typologie budoucích učitelů v závislosti na jejich interakci a komunikaci. Disertační práce. (Typology of future teachers on the bases of their interaction and communication. Dissertation.). Brno: PdF, 2006, 177 pp.
    2. JANÍK, Tomáš, Marcela MIKOVÁ, Petr NAJVAR and Veronika NAJVAROVÁ. Unterrichtsformen und -phasen im tschechischen Physikunterricht: Design und Ergebnisse der CPV Videostudie Physik (Forms and Phases in Physic Instruciton in the Czech Republic: design and results of CPV Videostudy of Physics). Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. Kiel: IPN an der Universität Kiel, 2006, vol. 12, No 1, p. 219-238. ISSN 0949-1147.
    3. JANÍK, Tomáš and Marcela MIKOVÁ. Videostudie: Výzkum výuky založený na analýze videozáznamů (Video study: research based on an analysis of a lesson video recording). Brno: Paido, 2006, 154 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-127-8.

    2005

    1. MIKOVÁ, Marcela and Kateřina VLČKOVÁ. Interakční analýza. (Interaction process analysis.). In In Švec, V.; Maňák, J.; Švec, Š. Slovník pedagogické metodologie. 1st ed. Brno: Paido, 2005, p. 47-48. Pedagogický výzkum. ISBN 80-210-3802-0.

    2004

    1. MIKOVÁ, Marcela. Diagnostika učitele. Nástroje pro diagnostikování učitele v procesu výuky. Rigorózní práce. Brno: PdF, 2004, 124 pp.
Display details
Displayed: 26/4/2024 21:48