Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. HORÁKOVÁ, Radka, Kristýna GÁBOVÁ and Peter TAVEL. Diagnostika a následná péče o dítě s vadou sluchu v raném věku: zkušenosti rodičů (Diagnostic process and subsequent care of children with early-age hearing impairment: parents´ experience). Listy klinické logopedie. Praha: Asociace klinických logopedů ČR, roč. 4, No 2, p. 84-91. ISSN 2570-6179. doi:10.36833/lkl.2020.037. 2020.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka (Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Hearing Disability. Methodological Manual). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 303 pp. ISBN 978-80-210-6643-4. 2020.

    2019

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Komunikace osob s duálním smyslovým postižením. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.) (Communication of the persons with dual sensory disability. Methodical texts for the MUNI 4.0 project). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 33 pp. ISBN 978-80-210-9620-2. 2019.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ. Komunikační a simulační techniky surdopedické (Communication and simulation techniques in deaf education.). 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita. 68 pp. ISBN 978-80-210-9678-3. 2019.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ. Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.) (Special Needs Diagnostic – Hearing Disability. Methodical texts for the MUNI 4.0 project). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9595-3. 2019.
    4. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). Brno: Masarykova univerzita. 250 pp. ISBN 978-80-210-9562-5. 2019.
    5. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 258 pp. ISBN 978-80-210-9562-5. 2019.

    2018

    1. NEUBAUER, Karel. Kompendium klinické logopedie (A compendium of clinical speech therapy). 1st ed. Praha: Portál. p. 625 - 642, 17 pp. ISBN 978-80-262-1390-1. 2018.
    2. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8. 2018.
    3. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8. 2018.

    2017

    1. KOPEČNÝ, Petr, Barbora CHLEBORADOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Cena děkana za významný tvůrčí čin zaměstnance (The Prize of the Dean). 2017.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue). 1. dotisk 2., uprav. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 270 pp. ISBN 978-80-210-8140-6. 2017.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové vnímání dětí raného věku s postižením sluchu: funkční hodnocení (The auditory perception of children with hearing loss in an early age: functional assessment). Brno: Masarykova univerzita. 124 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-8130-7. 2017.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové vnímání dětí raného věku s postižením sluchu: funkční hodnocení (The auditory perception assessment of children with hearing loss in an early age). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 124 pp. ISBN 978-80-210-8130-7. 2017.
    5. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). první. Brno: MU. 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0. 2017.
    6. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0. 2017.

    2016

    1. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Ivona JEDLIČKOVÁ, Geraldina PALOVČÍKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Ivo ŠLAPÁK, Kateřina TRNKOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 363 pp. ISBN 978-80-210-8093-5. 2016.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue). 2., upravené vyd. Brno: Masarykova univerzita. 270 pp. ISBN 978-80-210-8140-6. 2016.
    3. BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ and Petr KOPEČNÝ. Options in speech therapy intervention from an early age to adulthood. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 187 pp. ISBN 978-80-210-8411-7. 2016.
    4. BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ and Petr KOPEČNÝ. Options in speech therapy intervention from an early age to adulthood. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 187 pp. ISBN 978-80-210-8411-7. 2016.
    5. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: MU. 384 pp. ISBN 978-80-210-8508-4. 2016.
    6. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 338 pp. ISBN 978-80-210-8508-4. 2016.

    2015

    1. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Ivona JEDLIČKOVÁ, Geraldina PALOVČÍKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Ivo ŠLAPÁK, Kateřina TRNKOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue). první. Brno: Masarykova univerzita. 363 pp. ISBN 978-80-210-8093-5. 2015.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Ivona JEDLIČKOVÁ, Geraldina PALOVČÍKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Ivo ŠLAPÁK, Kateřina TRNKOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 363 pp. ISBN 978-80-210-8093-5. 2015.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Podpora dětí s těžkým sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské a základní školy (Support for children with severe hearing impairment in the inclusive settings of nursery and elementary schools). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 247-260, 13 pp. ISBN 978-80-210-8093-5. 2015.
    4. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). první. Brno: Masarykova univerzita. 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0. 2015.
    5. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0. 2015.
    6. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0. 2015.
    7. HORÁKOVÁ, Radka and Petra PISKOVÁ. Tinnitus jako civilizační choroba - možnosti léčby a terapie v České republice (Tinnitus as a civilization disease - treatment and therapy options in the Czech Republic). In Zámečníková, D., Vítková, M. et al. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 307-317, 10 pp. ISBN 978-80-210-8098-0. 2015.

    2014

    1. HORÁKOVÁ, Radka. FM systém a dítě se sluchovým postižením předškolního věku (FM technology and a child with hearing impairment in preschool age). In Hutyrová M., Souralová E., Chrastina J., Dolejš M., Moudrá L. Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu, XV. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, II. konference mladých vědeckých pracovníků. první. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. p. 55-62. ISBN 978-80-244-4290-7. 2014.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. (Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context). první. Brno: Masarykova univerzita. 156 pp. ISBN 978-80-210-7487-3. 2014.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. (Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 156 pp. ISBN 978-80-210-7487-3. 2014.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku (The auditory perception assessment tools of cochlear implant users in early and preschool age). první. Bratislava: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie. 145 pp. Kročanová L., Zubová M. Špeciálnopedagogické poradenstvo - Informačný bulletin XVIII. ISBN 978-80-89698-05-9. 2014.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Péče o žáka s kochleárním implantátem v podmínkách inkluzivního vzdělávání (The care about the student with a cochlear implant in terms of inclusive education). In Jiřina Klenková et al. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 85-95. ISBN 978-80-210-7487-3. 2014.

    2013

    1. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HRICOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Narušená komunikační schopnost, sluchové postižení (Communicative Disability, Hearing Impairment). 2013.
    2. HORÁKOVÁ, Radka and Mariana KOUTSKÁ. Sociokulturní determinanty integrace žáků se sluchovým postižením (Sociocultural Determinants of Inclusion in Pupils with Hearing Loss). In KLENKOVÁ, J. et al. Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. p. 127-160. ISBN 978-80-210-6652-6. 2013.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky (Using of the Ling Sounds as a Tool for Correct Functioning Control of the Hearing Device). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido. p. 185-196. ISBN 978-80-7315-246-8. 2013.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Vývojové škály jako kritéria hodnotící jazykové a sociální dovednosti dětí s těžkým sluchovým postižením (Developmental Scales as Tools to Assess Language and Social Skills in Children with Severe Hearing Impairments). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. p. 80-91. ISBN 978-80-210-6515-4. 2013.

    2012

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Důležitost včasného odhalení sluchového postižení u dětí raného věku a zajištění efektivní péče (The importance of early detection and follow-up care of hearing impaired children in early age). In Gabarík, M., Melikant, M., Slovák, T. Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967 – 2012. první. Bratislava: IRIS, Vydavateľstvo a tlač, s. r. o. p. 173-181, 8 pp. ISBN 978-80-89256-94-5. 2012.
    2. HORÁKOVÁ, Radka. Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině (Confirmation of Hearing Impairment in a Child of Hearing Parents and it´s Impact on Communication Process and Realitionships in the Family). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 95-100. ISBN 978-80-210-5996-2. 2012.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení - úvod do surdopedie (Hearing Impairment - An Introduction to Deaf Education). Praha. Praha: Portál. 159 pp. 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob. ISBN 978-80-262-0084-0. 2012.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Včasné odhalení sluchového postižení u dětí raného věku a korekce sluchových vad pomocí kochleárního implantátu (Early Identification of Hearing Impairment in Children of Early Age and Correction of Hearing Loss with Cochlear Implant). In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. ISBN 978-80-7315-231-4. 2012.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Včasné odhalení sluchového postižení u dětí raného věku a korekce sluchových vad pomocí kochleárního implantátu (Early Identification of Hearing Impairment in Children of Early Age and Correction of Hearing Loss with Cochlear Implant). In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 320-325. ISBN 978-80-210-5941-2. 2012.

    2011

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání (Deaf Education. Textbook for distance study program). první. Brno: Paido. 126 pp. ISBN 978-80-7315-225-3. 2011.

    2010

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením (Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment). In Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 155-173, 18 pp. ISBN 978-80-210-5184-3. 2010.
    2. LANGER, Jiří, Eva SOURALOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Taktilní znakový jazyk. Manuál k výuce a studiu (Tactile sign language. Guide to teaching and learning). první. Praha: o. s. Lorm - Společnost pro hluchoslepé. 33 pp. ISBN 978-80-254-8457-9. 2010.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie (An Introduction to Deaf Education). In Pipeková, J. et. al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené. Brno: Paido. p. 141-156, 15 pp. 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob. ISBN 978-80-7315-198-0. 2010.

    2008

    1. BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ and Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol (Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools). In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido. 5 pp. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-168-3. 2008.
    2. BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ and Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence a narušená komunikačníschopnost u žáků na 1. stupni základních škol (Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Education of Pupils with Special Educational Needs. 1st ed. Brno: Paido. 143 pp. ISBN 978-80-7315-167-6. 2008.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících (Possibilities of integration and inclusion of people with hearing impairment regarding their communication competences and different cultural background). In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido. p. 103-110. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3. 2008.
    4. HORÁKOVÁ, Radka and Eva SOURALOVÁ. Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk (Interpreting services of tactiling sign language for deafblind). Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. 69 pp. 1. vydání. ISBN 978-80-87153-34-5. 2008.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji (Teacher´s preparedeness for integration of pupils with hearing impairment to the primary schools in South Moravia region). In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, Brno. p. 123-136. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3. 2008.
    6. HORÁKOVÁ, Radka, Naďa DINGOVÁ and Jitka ZAHUMENSKÁ. Specifika tlumočení ve vzdělávání (Interpreting of sign language in education). Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. 157 pp. 1. vydání. ISBN 978-80-87153-56-7. 2008.
    7. HORÁKOVÁ, Radka. Use of different kinds of existing technologies by the deaf and in Deaf Education. 2008.

    2007

    1. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Jiřina KLENKOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-136-2. 2007.
    2. HORÁKOVÁ, Radka. Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením (Interpreting services for people with hearing impairment). In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. Brno: MSD. p. 87-100, 269 pp. 1. vydání. ISBN 978-80-7392-012-8. 2007.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Speciálně pedagogická terminologie ve znakovém jazyce. In VALENTA, Milan and Martin Dominik POLÍNEK. VII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-1652-6. 2007.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočnické služby poskytované sluchově postiženým v České republice a analýza jejich využívání. In PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Brno: Masarykova univerzita. p. 82-91. ISBN 978-80-86633-92-3. 2007.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočník znakového jazyka a problematika tlumočení ve vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-150-8. 2007.

    2006

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Specifika vývoje a včasná pedagogická intervence u dětí se sluchovým postižením. In OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita. p. 243-281. ISBN 80-210-3977-9. 2006.
    2. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočení pro sluchově postižené jak jedna z forem služeb sociální prevence. In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální práce jako životní pomoc. Brno: Masarykova univerzita. p. 53 – 62. ISBN 80-86633-62-4. 2006.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené vydání. Brno: Masarykova univerzita. p. 127-141. ISBN 80-7315-120-0. 2006.

    2005

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Nedoslýchavost v období senia. In MÜHLPACHR, Pavel. Schola Gerontologica. Brno: Masarykova univerzita. p. 112-117. ISBN 80-210-3838-1. 2005.
Display details
Displayed: 20/4/2024 07:54