Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2022

    1. VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ and Lenka SLEPIČKOVÁ. Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických oborů. (The Teacher´s Efficacy in Inclusive Education: Self-evaluation Tool for Pre-service Teachers). 1st ed. Brno: MUNI Press, 2022, 32 pp. ISBN 978-80-280-0233-6.
    2. VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ and Lenka SLEPIČKOVÁ. Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů (Effectiveness of the teacher’s work in inclusive education: A self-assessment tool for students of pedagogic fileds). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0233-6.
    3. VAĎUROVÁ, Helena, Katarína SLEZÁKOVÁ and Lenka SLEPIČKOVÁ. Efektivita práce učitele v inkluzivním vzdělávání: sebehodnoticí nástroj pro studující pedagogických odborů (Effectiveness of the teacher’s work in inclusive education: A self-assessment tool for students of pedagogic fileds). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0234-3.
    4. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR (A World for Children Under Three. Insights Into the Current Form of Early Childhood Education and Care in the CR). 1st ed. Brno: MUNI Press, 2022, 212 pp. ISBN 978-80-280-0206-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0207-2022.
    5. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR (A World for Children Under Three. Insights Into the Current Form of Early Childhood Education and Care in the CR). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 214 pp. ISBN 978-80-280-0206-0.
    6. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR (A World for Children Under Three. Insights into the Current Form of Early Childhood Education and Care in the CR). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0207-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0207-2022.
    7. SLEZÁKOVÁ, Katarína, Lenka KISSOVÁ and Lenka FELCMANOVÁ. When policy clashes with practice: The case of teaching assistants in the Czech Republic. Journal of Pedagogy. Sciendo, 2022, vol. 13, No 2, p. 77-103. ISSN 1338-1563. Available from: https://dx.doi.org/10.2478/jped-2022-0009.

    2021

    1. KISSOVÁ, Lenka and Katarína SLEZÁKOVÁ. BeIN: Teaching teachers how to build inclusive class climate. In International Scientific Conference ICOLLE 2021. 2021.
    2. JARKOVSKÁ, Lucie and Katarína SLEZÁKOVÁ. Dětská skupina jako kolektivita (Toddler Group as a Collectivity). Sociologický časopis. Praha: AV ČR, Sociologický ústav, 2021, vol. 57, No 5, p. 557-580. ISSN 0038-0288. Available from: https://dx.doi.org/10.13060/csr.2021.042.
    3. DLOUHÁ, Dana, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka KISSOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ and Lenka FELCMANOVÁ. Dobrá praxe v online prostředí s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (Good Practice in Online Environment Instruction of Students with Special Education Needs). 2021.
    4. SLEZÁKOVÁ, Katarína and Lenka KISSOVÁ. Hranice inkluzivního vzdělávání v představách pracovníků a pracovnic základních škol (Boundaries of inclusive education as seen by primary school personnel). In 29. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
    5. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele (Pedagogical evaluation for (future) teachers). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-9956-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9957-2021.
    6. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele (Pedagogical evaluation for (future) teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48. ISBN 978-80-210-9956-2.
    7. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele (Pedagogical evaluation for (future) teachers). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 97 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48. ISBN 978-80-210-9957-9.
    8. KISSOVÁ, Lenka, Katarína SLEZÁKOVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka FELCMANOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Lenka GAJZLEROVÁ and Martin VRUBEL. Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi (Summary of good practice - sharing practice in inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 270 pp.
    9. KISSOVÁ, Lenka, Katarína SLEZÁKOVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka FELCMANOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Lenka GAJZLEROVÁ and Martin VRUBEL. Sumář dobré praxe. Zkušenosti s inzkluzivním vzděláváním. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-280-0270-1.

    2020

    1. KISSOVÁ, Lenka, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka FELCMANOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dana DLOUHÁ and Martin VRUBEL. BeIN - Výzvy inkluze a jak na ně - dobrá praxe v inkluzivním vzdělávání & Sumář dobré praxe (BeIN - Challenges of inclusion and how to deal with them - good practice in inclusive education & Summary of good practice). 2020.
    2. JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR (Diversification of the preschool education in the Czech Republic). Brno: MUNI Press, 2020, 90 pp. ISBN 978-80-210-9624-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9625-2020.
    3. JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR (Diversification of the preschool education in the Czech Republic). Brno: MUNI Press, 2020, 90 pp. ISBN 978-80-210-9624-0.
    4. JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR (Diversification of Preschool Education in the Czech Republic). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 89 pp. ISBN 978-80-210-9625-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9625-2020.
    5. JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER and Katarína SLEZÁKOVÁ. Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR (Diversification of Preschool Education in the Czech Republic). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 89 pp. ISBN 978-80-210-9624-0.
    6. JARKOVSKÁ, Lucie and Katarína SLEZÁKOVÁ. Hrajeme si spolu nebo vedle sebe? Socializace dětí do tří let v zařízeních denní péče (Do we paly together or next to each other? Socialization of children in daycare facilities). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
    7. KISSOVÁ, Lenka and Katarína SLEZÁKOVÁ. Je to „jen“ asistentka: Dobrá praxe a spolupráce s asistenty/kami pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu praktiků v České republice (She is "just" an Assistant: Good Practice and Cooperation between Teacher Assistants and Teachers in Inclusive Education from the Perspective of Practitioners). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
    8. SLEZÁKOVÁ, Katarína and Lenka KISSOVÁ. “She’s just an Assistant ”: Teacher Assistants in Inclusive Education from the Perspective of Practitioners in the Czech Republic. In EC E R Network 04 - Inclusive Education Online Meeting. 2020.

    2019

    1. SLEZÁKOVÁ, Katarína and Lucie GRŮZOVÁ. Current Issues of Early Childhood Education and Care in the Czech Republic. In ICERI - International Conference of Education, Research and Innovation. 2019. ISBN 978-84-09-14755-7. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.1235.
    2. SLEZÁKOVÁ, Katarína. Doing Difference: Ethnomethodology, Discursive Psychology and Early Care. In ATGENDER Spring Conference 2019: Feminist Teaching Through Emotions, Feelings and Affects. 2019.
    3. SLEZÁKOVÁ, Katarína. Mothers ‘Doing’ Difference: Class, Ethnicity, and Early Care in the Czech Republic. Sociológia - Slovak Sociological Review. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 2019, vol. 51, No 6, p. 623-641. ISSN 0049-1225. Available from: https://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2019.51.6.26.

    2018

    1. KAMPICHLER, Martina and Katarína SLEZÁKOVÁ. Habitual and value bonding between parents and ECEC institutions and its consequences in the diversifying ECEC system in the Czech Republic. In EECERA 18th Conference, Budapest, Hungary 28th August - 31st August 2018. 2018.

    2015

    1. NEDBÁLKOVÁ, Kateřina, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ, Petr KUBALA, Adam STAVENÍK, Katarína SLEZÁKOVÁ and Václav WALACH. Doing Research, Making Science: The Memory of Roma Workers. Brno: CDK, 2015, 266 pp. Sociologická řada. ISBN 978-80-7325-389-9.
    2. SLEZÁKOVÁ, Katarína. What Am I or What Am I Not… Intra-sections od Class, Ethnicity and Gender. In K. Nedbálková, K. Sidiropulu Janku. Doing Research, Making Science. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) : Masarykova univerzita, 2015, p. 117-139. ISBN 978-80-7325-389-9.
Display details
Displayed: 21/9/2024 05:21