Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků VI (Research in foreign language didactics VI). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024. ISBN 978-80-280-0534-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0534-2023.

    2023

    1. JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Dana JIROTKOVÁ, Pavel MENTLÍK, Michaela PÍŠOVÁ, Lucie ROHLÍKOVÁ, Naďa VONDROVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Klára ULIČNÁ. Model systému profesní podpory pro cizí jazyky. (Model of the system of professional support for foreign languages). 1st ed. Praha: NPI, 2023.
    2. KLEČKOVÁ, Gabriela and Světlana HANUŠOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka v přípravě učitelů (The Framework of professional qualities of foreign language teacher in teacher education). In Národní konference ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventky učitelství. 2023.
    3. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING IN RESEARCH). In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2023.

    2022

    1. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Didaktika cizích jazyků: nové výzvy pro výzkum i praxi (Didactics of foreign languages: new challenges for research and practice). In Oborové didaktiky: Inventura (p)o velké přestávce. 2022.
    2. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků (Research in foreign language didactics). In Výzkum v didaktice cizích jazyků. 1st ed. Masarykova univerzita, 2022.
    3. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků V (LinguisticResearch in foreign language didactics V). Janíková, Věra – Hanušová, Světlana (eds.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0309-8.
    4. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků V (LinguisticResearch in foreign language didactics V). Janíková, Věra – Hanušová, Světlana (eds.). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0310-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0310-2022.

    2021

    1. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 202 pp. ISBN 978-80-280-0007-3.
    2. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 202 pp. ISBN 978-80-280-0008-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0008-2021.
    3. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Miroslav JIREČEK, Petr KNECHT, Marek TRÁVNÍČEK, Jaroslav VRBAS, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Jaromír KOLEJKA, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL and Petr SOJÁK. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 204 pp. ISBN 978-80-280-0007-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0008-2021.
    4. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Miroslav JIREČEK, Petr KNECHT, Marek TRÁVNÍČEK, Jaroslav VRBAS, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Jaromír KOLEJKA, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL and Petr SOJÁK. Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů (Outdoor education at Faculty of Education, Masaryk University. Support for the use of technology and the implementation of research activities in the undergraduate education of future teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 154 pp. ISBN 978-80-210-9916-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9917-2021.
    5. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů (Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9916-6.
    6. HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK. Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů (Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9917-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9917-2021.
    7. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Learning and teaching of foreign languages in research). 2021.
    8. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV (Research in foreign language didactics IV). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-280-0055-4.
    9. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV (Research in foreign language didactics IV). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-280-0054-7.
    10. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV (Research in foreign language didactics IV). In Research in foreign language didactics IV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021.

    2020

    1. JANČAŘÍKOVÁ, Renata, Renata POVOLNÁ, Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Martin NĚMEC. An Academic Writing Needs Analysis of Czech University Graduate Students. Discourse and Interaction. Brno: Masaryk University, Faculty of Education, Department of English Language and Literature, 2020, vol. 13, No 1, p. 42-66. ISSN 1802-9930. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/DI2020-1-42.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ and Miroslav JANÍK. Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions. European Journal of Education. Hoboken , NJ USA: John Wiley & Sons, 2020, vol. 55, No 2, p. 275- 291. ISSN 0141-8211. Available from: https://dx.doi.org/10.1111/ejed.12373.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Marie LAHODOVÁ VALIŠOVÁ and Markéta MATULOVÁ. Process genre approach to L2 academic writing: An intervention study. XLinguae. Vzdelávanie Don Bosca, 2020, vol. 13, No 4, p. 30-51. ISSN 1337-8384. Available from: https://dx.doi.org/10.18355/XL.2020.13.04.03.
    4. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků III (Research in foreign language didactics III). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 173 pp. ISBN 978-80-210-9821-3.

    2019

    1. HANUŠOVÁ, Světlana and Tomáš KOHOUTEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave? Novice teachers at Czech primary and lower secondary schols). In ZAČÍNAJÍCÍ UČITEL II. 5. mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků. 2019.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ and Tomáš KOHOUTEK. Novice Teachers of English as a Foreign Language in the Czech Republic and their Drop-Out Intentions. Journal of Language and Cultural Education. Nitra: OZ SlovakEdu, 2019, vol. 7, No 2, p. 51-77. ISSN 1339-4045. Available from: https://dx.doi.org/10.2478/jolace-2019-0011.
    3. KLEČKOVÁ, Gabriela, Světlana HANUŠOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Natalia ORLOVA, Irena MAŠKOVÁ, Alice KOURKZI and Kamila KOLMAŠOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka (The Framework of professional qualities of a foreign language teacher). 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2019. ISBN 978-80-7481-243-9.
    4. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků 2019 (Research on learning and teaching of foreign languages 2019). 2019.
    5. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků II (Research in Foreign Language Pedagogy). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9546-5.
    6. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků II (Research in foreign language didactics II). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9546-5.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana and Michaela PÍŠOVÁ. Začínající učitelé a odchody ze školy nebo školství: význam profesního aktérství (Novice teachers and drop-out: role of professional agency). Komenský. Masarykova univerzita, 2019, vol. 143, No 4, p. 16-21. ISSN 0323-0449.

    2018

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Cena děkana (Dean's Award). Masarykova univerzita, 2018.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. členka ediční rady. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL,, 2018 - 2021.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. členka ediční rady. JoLaCe - Journal of Language and Cultural Education, 2018 - 2018.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. členka Odborové komisie DCJL PdF UK Bratislava. Odborová komisia DCJL PdF UK, 2018 - 2020.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana, Petr URBÁNEK and Andrea ROZKOVCOVÁ. Editorial Orbis Scholae 12/3, 2018. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2018, vol. 12, No 3, p. 7-9. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.5.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8889-4.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 45. ISBN 978-80-210-8889-4.
    8. HANUŠOVÁ, Světlana, Petr URBÁNEK and Andrea ROZKOVCOVÁ. Orbis Scholae. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2018. ISSN 1802-4637.
    9. PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Profesní aktérství začínajících učitelů v základních školách (Professional Agency in Novice Teachers at Primary and Lower-Secondary Schools). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2018, vol. 12, No 3, p. 85-107. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.1.
    10. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Research in Foreign Language Pedagogy. In Research in Foreign Language Pedagogy. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 182 pp. ISBN 978-80-210-9217-4.
    11. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Research in Foreign Language Pedagogy. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 182 pp. ISBN 978-80-210-9217-4.
    12. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků 2018 (Research on learning and teaching of foreign languages 2018). 2018.
    13. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků (Research in Foreign Language Pedagogy). In Výzkum v didaktice cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 144 pp. ISBN 978-80-210-9230-3.
    14. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků (Research in Foreign Language Pedagogy). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 144 pp. ISBN 978-80-210-9231-0.
    15. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum v didaktice cizích jazyků (Research in Foreign Language Pedagogy). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 144 pp. ISBN 978-80-210-9230-3.

    2017

    1. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Světlana HANUŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Tomáš KOHOUTEK and Klára ULIČNÁ. Career Change Intentions of Novice Teachers in the Czech Republic: The Role of Out-of-school Factors. In European Conference on Educational Research. 2017.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. členka ediční rady. JoLaCe - Journal of Language and Cultural Education, 2017 - 2020.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. členka ediční rady. JoLaCe - Journal of Language and Cultural Education, 2017.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. členka ediční rady. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 2017.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. členka Odborové komisie DCJL PdF UK Bratislava. Odborová komisia DCJL PdF UK, 2017 - 2017.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana. členka redakční rady časopisu Komenský. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, 2017.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana. členka Vědecké rady Pedagogické fakulty Karlovy univerzity. Vědecká rada Pedagogické fakulty Karlovy univerzity., 2017 - 2017.
    8. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 326 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 45. ISBN 978-80-210-8889-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8922-2017.
    9. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8922-8.
    10. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ and Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách (Do they want to stay or leave?). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 322 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8889-4.
    11. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Lingvisticky orientovaný výzkum v didaktice cizích jazyků (Linguistically oriented research in foreign language didactics). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 131 pp. ISBN 978-80-210-8868-9.
    12. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Research in foreign language teaching and learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 193 pp. ISBN 978-80-210-8869-6.
    13. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Research in foreign language teaching and learning/ Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. In Research in foreign language teaching and learning. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 193 pp. ISBN 978-80-210-8869-6.
    14. HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ and Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? (Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?). In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
    15. HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ and Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? (Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?). In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9.
    16. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 2017.
    17. JANÍK, Miroslav, Světlana HANUŠOVÁ and Eva MINAŘÍKOVÁ. Warum verlassen Lehreranfänger ihre Schule oder ihren Beruf? (Why novice Teachers leave their school or profession?). In OEFEB Tagung 2017: Bildung leistungsstark - chancengerecht - inklusiv. 2017.

    2016

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Členka ediční rady (Member of Editorial Panel). Komenský . Odborný časopis pro učitele základní školy., 2016.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. členka Odborové komisie DCJL PdF UK Bratislava. Odborová komisia DCJL PdF UK, 2016 - 2016.
    3. ULIČNÁ, Klára, Michaela PÍŠOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Petr NAJVAR. Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective). XLinguae. Slovenska Vzdelavacia Obstaravacia, 2016, vol. 9, No 1, p. 91-109. ISSN 1337-8384. Available from: https://dx.doi.org/10.18355/XL.2016.09.01.91-109.
    4. JANÍK, Miroslav, Světlana HANUŠOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ and Klára ULIČNÁ. Objective determinants of novice teacher drop-out. In EARLI SIG 11 Conference 2016 "Diversity and Inclusion as a Challenge for Teacher Education". 2016.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ and Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? (Why do novice teachers leave schools?). In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ and Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? (Why do novice teachers leave schools?). In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. 2016.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ. První školou rodina - listování časopisem Komenský (The first school is a family - browsing through Comenius journal). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 141, No 02, p. 25-29. ISSN 0323-0449.
    8. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 2016.
    9. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1.
    10. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1.
    11. PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Začínající učitelé a drop-out (Novice teachers and drop-out). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2016, vol. 2016, No 4, p. 386-407. ISSN 0031-3815.

    2015

    1. JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování (Current topics of research on learning and teaching). 2015.
    2. JANÍKOVÁ, Věra, Světlana HANUŠOVÁ and Michaela PÍŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching IV). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Muni Press, 2015, 204 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 172. ISBN 978-80-210-8120-8.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára ULIČNÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and František TŮMA. Cena děkana (Dean's Award). Děkan PdF MU, 2015.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Členka ediční rady (Member of Editorial Panel). Komenský . Odborný časopis pro učitele základní školy., 2015.
    5. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ, Klára ULIČNÁ and Petr NAJVAR. Determinanten der Entwicklung und Aufrechterhaltung des Expertenwissens von Fremdsprachenlehrern (Determinants of Development and Maintenance of Expert Knowledge in Foreign Language Teachers). In Janíková, Věra; Andrášová Hana. Deutsch ohne Grenzen: Didaktik Deutsch als Fremdsprache. 1st ed. Brno: Tribun EU, 2015, p. 145-164. ISBN 978-80-263-0932-1.
    6. VOJTKOVÁ, Naděžda and Světlana HANUŠOVÁ. DysTEFL – kurz pro pro učitele angličtiny jako cizího jazyka (DysTEFL - course for teachers of English as a foreign language). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy university Brno, 2015, p. 58-61. Komenský. ISSN 0323-0449.
    7. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára ULIČNÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and František TŮMA. Ocenění za pozoruhodnou výzkumně zaměřenou publikaci v kategorii monografie (2013 -2014). Česká asociace pedagogického výzkumu, 2015.
    8. HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ. Raising awareness of dyslexia. IATEFL voices. Canterbury, Kent: The International Association of Teachers of English as a Foreign Language, 2015, No 242, p. 6-7. ISSN 1814-3830.
    9. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára ULIČNÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK and Jan MAREŠ. Začínající učitelé a drop-out (Novice teachers and drop-out). In XXIII. ročník ČAPV Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Sborník anotací. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3.
    10. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára ULIČNÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK and Jan MAREŠ. Začínající učitelé a drop-out (Novice teachers and drop-out). In XXIII. ročník ČAPV Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Konference ČAPV 2015. 2015.

    2014

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III (Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching III). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 379 pp. ISBN 978-80-210-7568-9.
    2. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III (Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching III). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 379 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 171. ISBN 978-80-210-7568-9.
    3. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III (Current topics in foreign language learning and teaching research III). 2014.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Členka ediční rady (Member of Editorial Panel). Komenský . Odborný časopis pro učitele základní školy., 2014.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana, Klára KOSTKOVÁ and Michaela PÍŠOVÁ. Determinants of the development of foreign language teacher expertise. In 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014. 2014.
    6. VOJTKOVÁ, Naděžda and Světlana HANUŠOVÁ. Dyslexia for Teachers and Trainers. In IATEFL Conference, Harrogate 2014. 2014.
    7. NIJAKOWSKA, Joanna, Judit KORMOS, Světlana HANUŠOVÁ, Barbara JAROSZEWICZ, Borbála KÁLMOS, Agnes IMRÉNÉ SÁRKADI, Anne Margaret SMITH, Elzbieta SZYMANSKA-CZAPLAK and Naděžda VOJTKOVÁ. ELTon Award. British Council, 2014.
    8. HANUŠOVÁ, Světlana, Petr NAJVAR, Martin ADAM, Veronika NAJVAROVÁ and Sonia HOMOLKA. Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (The Character of Pupils’ Utterances in English Language Lessons). Pedagogika. Univerzita Karlova, 2014, roč. 64, No 2, p. 238-255. ISSN 0031-3815.
    9. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Petr NAJVAR. Subjective determinants of the development of foreign language teacher expertise (Subjective determinants of the development of foreign language teacher expertise.). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2014, vol. 24, No 6, p. 857-877. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-6-857.
    10. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ and Věra JANÍKOVÁ. The model of foreign language teacher expertise: a prototype view (he model of foreign language teacher expertise: a prototype view). In 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014. 2014.
    11. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum výuky cizích jazyků III (Research on Foreign Language Teaching and Learning III). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7704-1.
    12. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum výuky cizích jazyků III (Research on Foreign Language Teaching and Learning III). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7704-1.

    2013

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům (Current topics in foreign language learning and teaching research). 2013.
    2. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (Current topics in foreign language learning and teaching research II). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 345 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 165. ISBN 978-80-210-6682-3.
    3. NIJAKOWSKA, Joanna, Judit KORMOS, Světlana HANUŠOVÁ, Barbara JAROSZEWICZ, Borbála KÁLMOS, Agnes IMRÉNÉ SÁRKADI, Anne Margaret SMITH, Elzbieta SZYMANSKA-CZAPLAK and Naděžda VOJTKOVÁ. Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language - Trainee´s Booklet. 1st ed. Cham, Germany: Druck+Verlag Ernst Vögel GmbH, 2013, 115 pp. ISBN 978-3-89650-356-5.
    4. NIJAKOWSKA, Joanna, Judit KORMOS, Světlana HANUŠOVÁ, Barbara JAROSZEWICZ, Borbála KÁLMOS, Agnes IMRÉNÉ SÁRKADI, Anne Margaret SMITH, Elzbieta SZYMANSKA-CZAPLAK and Naděžda VOJTKOVÁ. Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language - Trainer´s Booklet. CD-Rom. (Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language - Trainer´s Booklet. CD-Rom). 1st ed. Cham, Germany: Druck+Verlag Ernst Vögel GmbH, 2013, 115 pp. ISBN 978-3-89650-357-2.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ. Expertise in Foreign Language Teaching. In Janíková, V., Seebauer, R. Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe. první. Münster: LIT Verlag, 2013, p. 23-32. ISBN 978-3-643-50505-7.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana and Klára KOSTKOVÁ. Expertise of foreign language teachers - qualitative analysis. In Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe, 2013. 2013.
    7. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ and Petr NAJVAR. Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech. In XX. výroční konference ČPdS Koncepce vzdělání v současné kurikulární diskusi. 2013.
    8. PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Klára KOSTKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Věra JANÍKOVÁ. Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech (Foreign language teacher expertise: results of research based on observations and interviews). In 20. výroční konference ČPdS "Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi". 2013.
    9. HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ. Metoda CLIL a její využití při výuce aneb 7 pádů CLILu. In Zuzana Procházková, Tereza Suchánková. Metodický poradník učitele cizího jazyka. 1st ed. Univerzita J. E. Purkyně, 2013. Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7414-610-7.
    10. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ. Model expertnosti učitele (v kontextu cizojazyčné výuky) (Model of teacher expertise (in FLT perspective)). In XXI. konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. 2013.
    11. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Věra JANÍKOVÁ. Researching expertise in teachers of English. In Horváthová B. Mapping and Applying Research in Foreign Language Education. první. Nitra: Pedagogická fakulta UKF Nitra, 2013, p. 126-143. ISBN 978-80-558-0281-7.
    12. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Petr NAJVAR. Researching the Expertise of Foreign Language Teachers. JoLaCe Journal of Language and Cultural Education. Nitra: SlovakEdu. o.z., 2013, vol. 1, No 1, p. 4-36. ISSN 1339-4045.
    13. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and František TŮMA. Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků) (Expert teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective)). první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 237 pp. ISBN 978-80-210-6681-6.
    14. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and František TŮMA. Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků) (Expert teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective)). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 233 pp. ISBN 978-80-210-6681-6.
    15. JANÍKOVÁ, Věra, Světlana HANUŠOVÁ, Renée GRENAROVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Výuka cizích jazyků v inkluzivní třídě (Foreign language teaching to pupils in inclusive classroom). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 184 pp. ISBN 978-80-210-6580-2.

    2012

    1. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ. K metodám výzkumu expertnosti v profesi učitele. (On research methods in teacher expertise research). In XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu Kvalita ve vzdělávání. 2012.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ. K metodám výzkumu expertnosti v profesi učitele. (On research methods in teacher expertise research). In XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu Kvalita ve vzdělávání. Sborník abstrakt. 2012. ISBN 978-80-7290-581-2.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. Příprava učitelů angličtiny pro práci s dyslektickými žáky v evropském kontextu (Training teachers of English for work with dyslexic learners in the European context). In Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 9-35. ISBN 978-80-210-6024-1.
    4. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum výuky cizích jazyků II (Research in foreign language learning and teaching II). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 91 pp. ISBN 978-80-210-6108-8.

    2011

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. CLIL. In Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií. 2011.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ. CLIL v české školní praxi (CLIL in Czech school practice). 1st ed. Brno: Studio Arx, 2011, 103 pp. ISBN 978-80-86665-09-2.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Martin ADAM, Naděžda VOJTKOVÁ, Aaron Marc COLLIER, Michaela PÍŠOVÁ, Alena KAŠPÁRKOVÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Tamara VÁŇOVÁ, Jitka KAZELLEOVÁ, Jaroslav SUCHÝ, Ailsa Marion RANDALL, Martin NĚMEC, Radek VOGEL and Jana ZERZOVÁ. ELT Signposts 2011. 10th National and International Conference of the Moravian and Silesian Association of Teachers of English (MSSUA). 2011.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela, Věra JANÍKOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků (Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 11 - 25. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
    5. NĚMEC, Martin. Kvalitativní výzkumná sonda do subjektivních učitelských teorií učitelů – vzdělavatelů v oblasti didaktického překladu (Qualitative Research Probe of Teachers' Beliefs in the Field of Pedagogical Translation). In JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 61-74, 13 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana. Language learning advising in English language teacher education. Lingua Viva. České Budějovice: Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2011, vol. 7, No 13, p. 16-23. ISSN 1801-1489.
    7. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Methodological issues of foreign language learning and teaching research). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 169 pp. ISBN 978-80-210-5718-0.
    8. HANUŠOVÁ, Světlana. Modern Approaches to Assessment of Pupils with Specific Learning Difficulties in Foreign Language Teaching (Modern Approaches to Assessment of Pupils with Specific Learning Difficulties in Foreign Language Teaching). In Grenarová, R., Vítková, M. eds. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign Language Teaching to Learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 68-83, 14 pp. ISBN 978-80-210-5664-0.
    9. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU (Modern Approaches to Evaluation in Foreign Language Teaching to Pupils With SLD). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 205-218. ISBN 978-80-7315-220-8.
    10. PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků (Research perspectives in foreign language didactics). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová (Eds.). Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 398-404. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47.
    11. PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků (Research perspectives in foreign language didactics). 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
    12. PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků (Research Perspectives in Foreign Language Didactics). In 19. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011.
    13. PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Tomáš JANÍK, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, František TŮMA and Jana ZERZOVÁ. Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi (Theory and Research of Expertise in the Teaching Profession). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 154 pp. ISBN 978-80-210-5744-9.
    14. HANUŠOVÁ, Světlana. Učitel cizího jazyka v roli poradce (Foreign Language Teacher as an Adviser). In Cudzie jazyky a kultúry v škole 8. Foreign Languages and Cultures at School 8. 2011.
    15. JANÍKOVÁ, Věra, Michaela PÍŠOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ. Výzkum výuky cizích jazyků (Foreign Language Learning and Teaching Research). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 94 pp. ISBN 978-80-210-5719-7.
    16. NAJVAROVÁ, Veronika, Světlana HANUŠOVÁ, Martin ADAM and Petr NAJVAR. Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (Analysing the nature of pupils‘ utterances in English lessons). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 130-137. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41.
    17. NAJVAROVÁ, Veronika, Světlana HANUŠOVÁ and Martin ADAM. Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (Research on the nature of pupils' utterances during English lessons). In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
    18. NAJVAROVÁ, Veronika, Světlana HANUŠOVÁ, Martin ADAM and Petr NAJVAR. Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (Research on the nature of pupils' utterances during English lessons). In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011.

    2010

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Diferenciace cizojazyčného vzdělávání (Differentiation of foreign language teaching). In Povinné vzdělávání: vnější nebo vnitřní diferenciace? 2010.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. English Language Teaching to Gifted, Talented and Advanced Pupils. In Grenarová, R., Vítková, M. (eds.) Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 90 -107. ISBN 978-80-210-5375-5.
    3. NAJVAR, Petr and Světlana HANUŠOVÁ. Fenomén času v učení se cizím jazykům (Time in Learning Foreign Languages). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2010, vol. 15, No 1, p. 65-83. ISSN 1803-7437.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Foreign Language Teacher as an Adviser. In Challenges in Foreign Language Education. 1st ed. Bratislava: Z-F LINGUA Bratislava, 2010, p. 42 - 47, 178 pp. ISBN 978-80-89328-50-5.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Individual differences in foreign language learners. In ŠIMONÍK, O. (ed.). School and talented Pupil. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 38 - 46. ISBN 978-80-210-5350-2.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana, Věra JANÍKOVÁ, Renée GRENAROVÁ, Hana KYLOUŠKOVÁ, Pavla MAREČKOVÁ, Zdeňka SCHEJBALOVÁ and Rita Chalmers COLLINS. Individualizace a diferenciace ve výuce cizích jazyků na 1. a 2. stupni ZŠ (Individualization and diferentiation in foreign language teaching at primary and lower secondary school). In ŠKOLA PRO VŠECHNY Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 2010.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana. Individuální zvláštnosti žáka v cizojazyčném vyučování (Individual Learner Differences in Foreign Language Teaching). In Havel, J., Filová, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1st ed. Brno: Paido, 2010, p. 217-225. 312. publikace Paido. ISBN 978-80-7315-202-4.
    8. HANUŠOVÁ, Světlana. Introducing CLIL to Czech Schools. In New Pathways in the Professional Development of Teachers.. 1st ed. Munster: LIT Verlag, 2010, p. 259-265. ISBN 978-3-643-50153-0.

    2009

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Drama Techniques in Developing Foreign Language Speaking Skills in Learners with Specific Learning Difficulties (Drama Techniques in Developing Foreign Language Speaking Skills in Learners with Specific Learning Difficulties). In Grenarová, R., Vítková, M.: DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 62 - 74. Publikace Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Dramatická výchova v cizojazyčném vzdělávání u dětí s SPU (Drama Education in Foreign Language Teaching to learners with SLD). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 2009.
    3. COLLINS, Rita Chalmers and Světlana HANUŠOVÁ. Modeling Action Research in a Teacher-training Program. Vienna: University of Vienna, 2009.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Teaching English to Heterogeneous Classes. In Motivační setkání vyučujících angličtiny (X. ročník)Teaching. 2009.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Učitelé cizího jazyka - zrušení bariér? (Teachers of Foreign Languages - Abolishing Barriers?). Pedagogická orientace. Brno: ČSPd - Konvoj, 2009, vol. 19, No 1, p. 88-92. ISSN 1211-4669.
    6. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků (Socioculturally Disadvantaged Pupils and Foreign Language Teaching). In Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 163-176. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4.

    2008

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Developing communicative competence in learners with specific learning difficulties. In Grenarová, R., Vítková, M.: Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 13 pp. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Diferenciace cizojazyčného vyučování na základě pedagogické diagnostiky individuálních zvláštností žáka. (Differentiation of foreign language teaching based on pedagogical diagnosis of the individual differences of the learner). 2008th ed. Brno: PdF MU, 2008. ..
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. Diferenciace procesu vyučování anglického jazyka na základě diagnostiky zvláštností, potřeb a preferencí žáků (Differentiation of English Language Teaching Based on Diagnosis of Learner Differences, Needs and Preferences). In Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 65-75. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.
    4. JANÍKOVÁ, Věra, Renée GRENAROVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD (Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD). 2008.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (Communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties). In Klenková, J., Vítková, M.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 47 - 55, 8 pp. .. ISBN 978-80-210-4708-2.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana. The Factor of Age in Foreign Language Learning and Teaching. In Foreign Language Teaching at Primary School. 2008.

    2007

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Lucie Betáková: Angličtina pro učitele angličtiny. Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2007, vol. 50, No 4, 1 pp. ISSN 1210-0811.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Pregraduální příprava učitelů anglického jazyka na roli tvůrců kurikula. In Cudzie jazyky v škole 4 - integrované prístupy k vyučovaniu cudzích jazykov. 2007.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana and Radka MLÝNKOVÁ. Problematika výuky angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele (Teaching English in classes with pupils with specific learning difficulties from teacher's point of view). In Bartoňová, M.: Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific learning difficulties in context of educational spheres of Framework education programme for primary education. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 167-182, 15 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-162-1.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů (Course Design in Foreign Language Teacher Education). In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 35-40. ISBN 978-80-7315-153-9.
    5. GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu (Specific learning disabilities and foreign language teaching in an international context). In BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific Learning Difficulties in Context of Educational Fields of RVP ZV. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 133-146. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-162-1.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ. Task-Based Teacher Training Activities. In IATEFL 2006. Harrogate Conference Selections. 1st ed. Canterbury: IATEFL, University of Kent., 2007, p. 152 - 154. ISBN 1-901095-09-6.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Výuka cizího jazyka v raném věku (Teaching English at an Early Age). Pedagogická orientace. Brno: ČSPd - Konvoj, 2007, vol. 17, No 3, p. 42-53, 11 pp. ISSN 1211-4669.

    2006

    1. HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Early Foreign Language Instruction in the Czech Republic in the Light of Empirical Research. In Hanušová, S., Najvar, P.: Foreign Language Acquisition at an Early Age. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 77-82. ISBN 80-210-4149-8.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Foreign Language Acquisition at an Early Age. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 107 pp. ISBN 80-210-4149-8.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana and Tamara VÁŇOVÁ. Metody cizojazyčné výuky podporující princip autonomie žáka (Foreign language teaching methods supporting the principle of learner autonomy). In Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. 1st ed. Brno: PdF MU, 2006, p. 100 -108. ISBN 80-210-4164-1.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana and Tamara VÁŇOVÁ. Metody cizojazyčné výuky podporující princip autonomie žáka. In Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2006, p. 100 -108. ISBN 80-210-4164-1.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana and Tamara VÁŇOVÁ. Role e-learningu v pregraduální přípravě učitelů anglického jazyka. In Tvorivé využívanie moderných technológií vo vyučovaní cudzích jazykov na školách rozličných stupňov. 1st ed. Trnava: Trnavská univerzita, 2006, p. 5-8. ISBN 80-8082-063-5.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana. Výuka cizích jazyků u dětí s SPU a dyslexií. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy Univerzity, 2006.
    7. PURDJAKOVÁ, Šárka. When Should Children Start Learning a Foreign Language in Czech Context (When Should Children Start Learning a Foreign Language in Czech Context71-). In HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Foreign Language Acquisition at an Early Age. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 71-76. ISBN 80-210-4149-8.

    2005

    1. HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Do the Early Birds Really Catch the Worm? Demystifying the Factor of Early Age in Language Learning. In Theory and Practice in English Studies 3. Proceedings from the Eighth Conference of British, American and Canadian Studies. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 208-211, 5 pp. ISBN 80-210-3930-2.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Pregraduální vzdělávání učitelů anglického jazyka (Pre-service English language teacher education). 1st ed. Brno: MSD, 2005, 140 pp. .. ISBN 80-86633-39-X.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka (Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 96 - 100. ISBN 80-210-3884-5.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana and Tamara VÁŇOVÁ. Role e-learningu v pregraduální přípravě učitelů anglického jazyka (Role of e-learning in English language teacher education). In Tvorivé využivanie moderných technológií vi vyučovaní cudzích jazykov na školách rozličných stupňov. 2005.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Teacher competences and the ways to develop them in ELTE study programmes. In New trends in educating future teachers of English (Proceedings). 1st ed. Olomouc: Palackého universita, 2005, p. 31 - 37. ISBN 80-244-1249-7.

    2004

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Zdeněk JANÍK, Petr NAJVAR and Tamara VÁŇOVÁ. E-learning Methods in the Teaching Activities of the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education in Brno. In Learning Together, Proceedings of the 4th International and 8th National Conference of the Association of Teachers of English of the Czech Republic. 1st ed. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, p. 224-228. ISBN 80-7194-724-5.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Rozvíjení didaktické kompetence v rámci pre-graduální přípravy učitelů anglického jazyka. In Sborník ze IV. Středoevropské regionální konference FIPLV Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. Praha: Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-163-X.

    2003

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Pregraduální příprava učitelů anglického jazyka na fakultách vysokých škol v ČR. Pedagogická orienrace. Brno, 2003, 1., p. 17-33. ISSN 1211-4669.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Struktura studijních programů učitelství anglického jazyka (AJ) očima studentů a absolventů. In Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni základních škol u nás a v zahraničí. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2003, p. 45 - 56, 17 pp. ISBN 80-244-0656-X.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. Student's and graduate's views on ELTE study programmes in the Czech Republic (Student's and graduates' views on ELTE study programmes in the Czech Republic). In Theory and Practice in English Studies. Vol.1 Proceedings from the Seventh Conference of English, American and Canadian Studies. 1st ed. Brno: Masarykova Univerzita, 2003, p. 171-178. ISBN 80-210-3283-9.
Display details
Displayed: 19/9/2024 16:39