Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. LOSHENKO, Oleksandra, Petr PALÍŠEK, Ondřej STRAKA, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Anna ŠEVČÍKOVÁ. Impact of the War in Ukraine on the Ability of Children to Recognize Basic Emotions. International Journal of Public Health. Lausanne: Frontiers Media SA, 2024, roč. 69, May, s. 1-8. ISSN 1661-8556. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/ijph.2024.1607094.
    2. PALÍŠEK, Petr, Ondřej STRAKA, Michal JABŮREK, Šimon ŠEĎA, Karolína UMOVÁ a Šárka PORTEŠOVÁ. Measuring Scientific Thinking in Children Aged 10-15. In Society for the Improvement of Psychological Science – 2024 Meeting. 2024.
    3. ŠINTÁLOVÁ, Martina, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. Slovenská adaptácia Testu pre identifikáciu matematicky nadaných detí (TIM3–5): možnosti a obmedzenia použitia v praxi. Československá psychologie. Praha: Akademie věd ČR, 2024, roč. 68, č. 2, s. 186-207. ISSN 0009-062X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.51561/cspsych.68.2.186.

    2023

    1. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK a Ivan ČERNICKÝ. Invenio : inovativní a zábavný způsob diagnostiky kognitivních schopností. Školní poradenství v praxi. Praha: Wolters Kluwer, 2023, roč. 10, č. 5, s. 13-18. ISSN 2336-3436.
    2. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA a Petr PALÍŠEK. Jak identifikovat mimořádně nadané děti objektivně a zábavně? Pomocí diagnostického systému Invenio. E-psychologie. Praha: Českomoravská psychologická společnost, 2023, roč. 17, č. 2, s. 88-93. ISSN 1802-8853. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.472.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Karel REČKA, Ondřej STRAKA a Wayne D. PARKER. To Click, or Not to Click? Perfectionism and the Association of Gender and Competitiveness on Game-Point Monitoring. Technology, Knowledge and Learning. Dordrecht: Spriger, 2023, roč. 28, č. 4, s. 1841-1870. ISSN 2211-1662. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s10758-022-09625-7.

    2022

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém. 2022.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka, Ondřej STRAKA a Michal JABŮREK. Invenio - komplexní diagnostický systém pro identifikaci profilu schopností dětí. In Talent City 2022 - TALENT A VZDĚLÁVÁNÍ. 2022.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, David MACEK, Petr PALÍŠEK, Veronika ŠROMOVÁ, Jana UNČOVSKÁ, Kateřina KREPSOVÁ, Michaela HOLÁNKOVÁ a Tereza HRSTKOVÁ. Invenio: Objevujeme schopnosti dětí hravě. 2022.
    4. PORTEŠOVÁ, Šárka, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Michal RŮŽIČKA, Matěj SMETANA, Jaroslav TOČÍK, Jana UNČOVSKÁ, Kateřina KREPSOVÁ, Ondřej DVOŘÁK, Ondřej VORÁČ, Jan KOTTMAN, Zdeněk NOVÁK, Petra BUŠKOVÁ, Jindřiška SVOBODOVÁ, Eva MALACHOVÁ a Tereza HRSTKOVÁ. Podporujeme nadané prvňáčky. 2022.
    5. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Jaroslav TOČÍK, Jan KOTTMAN, Zdeněk NOVÁK a Ondřej KOLÍN. Screeningový software pro zjišťování míry akcelerace matematických schopností žáků 1. a 2. tříd. 2022.
    6. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Subtest pro identifikaci logického myšlení. Masarykova univerzita, 2022.
    7. ČERNICKÝ, Ivan, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Šárka PORTEŠOVÁ, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Subtest pro identifikaci prostorových schopností. Masarykova univerzita, 2022.
    8. PORTEŠOVÁ, Šárka, Ondřej STRAKA, Michal JABŮREK, Petr PALÍŠEK, Filip JAJCAJ, Veronika ŠROMOVÁ, David MACEK, Marek HLAVICA, Pavel JIRÁSEK, Lucie DOUBRAVOVÁ, Lukáš GREGOR, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Igor DOSTÁLEK, Ondřej KOLÍN, Martin BÍZA, Adam BEŇUŠ, Jan BURIAN, Denisa CUPÁKOVÁ, Samuel GONDA, Vojtěch GROSZMANN, Kristýna GROSZMANNOVÁ, Andrea HODÍKOVÁ, Vojtěch JANÍK, Kateřina JEBAVÁ, Zuzana KASOVÁ, Johana KAŠKOVÁ, Vilemína KAŠKOVÁ, Jiří KOHOUTEK, Alžběta KOHOUTKOVÁ, Anežka KOHOUTKOVÁ, Eliška KOHOUTKOVÁ, Adam KOŘÁN, Matěj KOTEK, Tibor KOTLÁR, Adam KOUTNÝ, Tereza LEXOVÁ, Bibiana Kynia LIMBVANI, Petr MARTINŮ, Anna MATOUŠKOVÁ, Lucie MELICHAROVÁ, Martin MIHÁL, Huu Hung NGUYEN, Thi Thuy Quyen NGUYEN, Jaroslav PERNIČKA, Lukáš PERNIČKA, Štěpán PETRÁNĚK, Jonáš PULKRÁBEK, Veronika PULKRÁBKOVÁ, Sofie RÖSSNEROVÁ, Johannes SPEKHORST, Jana SPEKHORSTOVÁ, David ŠAFÁŘ, Anežka ŠAFÁŘOVÁ, Viktorie ŠAFÁŘOVÁ, Kryštof ŠIMEK, Iva ŠIMKOVÁ, Karin ŠTORKOVÁ, Kateřina ŠTORKOVÁ, Petra ŠTORKOVÁ, Sylva TŮMOVÁ, Martin URBANÍK, Iva VALEŠOVÁ, Karolína VAŇKOVÁ, Ondřej VEJSLÍK, Vojtěch VEJSLÍK a Pavel ZATLOUKAL. Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů. 2022.
    9. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Subtest pro měření rychlosti zpracování informací. 2022.
    10. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Adam ŤÁPAL a Ondřej STRAKA. The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks. Studia Psychologica. Bratislava: Slovenská akadémia vied, 2022, roč. 64, č. 2, s. 155-172. ISSN 0039-3320. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.31577/sp.2022.02.845.

    2021

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK a Ondřej STRAKA. Game-based screening of gifted children’s abilities. In 2021 Virtual World Conference (WCGTC). 2021.
    2. STRAKA, Ondřej. Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 97 s. ISBN 978-80-210-9905-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9905-2021.
    3. STRAKA, Ondřej. Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 97 s. ISBN 978-80-210-9905-0.
    4. STRAKA, Ondřej, Šárka PORTEŠOVÁ, Daniela HALÁMKOVÁ a Michal JABŮREK. Metacognitive monitoring and metacognitive strategies of gifted and average children on dealing with deductive reasoning task. Journal of Eye Movement Research. Iffwil, Switzerland: Int Group Eye Movement Research, 2021, roč. 14, č. 4, s. 1-21. ISSN 1995-8692. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.16910/jemr.14.4.1.
    5. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Adam ŤÁPAL, Zdeněk NOVÁK, Martin BÍZA, Jan KOTTMAN a Petr PALÍŠEK. Software pro měření deduktivního usuzování dětí (Elliot a nečekaní návštěvníci). 2021.
    6. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Adam ŤÁPAL, Zdeněk NOVÁK, Martin BÍZA, Jan KOTTMAN a Petr PALÍŠEK. Software pro měření kvantitativního usuzování dětí (Triton a hladový oceán). 2021.

    2020

    1. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. Vyvíjíme GIS - Invenio, screeningový online systém pro vyhledávání rozumově nadaných dětí pomocí psychodiagnostických počítačových her. Školní poradenství v praxi. Praha: Wolters Kluwer, 2020, roč. 2020, č. 3, s. 30-33. ISSN 2336-3436.

    2019

    1. STRAKA, Ondřej a Šárka PORTEŠOVÁ. Metakognitivní charakteristika intelektově mimořádně nadaných dětí. Československá psychologie. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 2019, roč. 63, č. 5, s. 543-561. ISSN 0009-062X.

    2017

    1. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Šárka PORTEŠOVÁ a Petr JARUŠEK. Aplikace pro vyhodnocení a pro generování zpráv z vyšetření testem TIM3-5. 2017.
    2. JABŮREK, Michal, Dana JUHOVÁ a Ondřej STRAKA. Představení systému Game-based Intelligence Screening (GIS). In PhD existence 7. 2017. ISBN 978-80-244-5094-0.
    3. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA a Šárka PORTEŠOVÁ. Psychometrická analýza TIM3–5 – Testu pro identifikaci nadaných žáků v matematice pro 3.–5. třídu. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 77 s. Verze 1.0. ISBN 978-80-210-8827-6.
    4. STRAKA, Ondřej, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ. Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM3–5). In Psychologická diagnostika Brno 2017. 2017.

    2016

    1. STRAKA, Ondřej. Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků. Svět nadání. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2016, roč. 5, č. 1, s. 23-37. ISSN 1805-7217.
    2. CÍGLER, Hynek a Ondřej STRAKA. Assessment of giftedness using the Rasch Model: Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM). In 15th International ECHA Conference "TALENTS IN MOTION" : Encouraging the Gifted in the context of Migration and Intercultural Exchange. 2016.
    3. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách). In Eduspace. 2016.
    4. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách). In Hana Janoušková. Tvořivost jako součást nadání. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, s. 56-60. ISBN 978-80-86956-97-8.

    2015

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA a Dana JUHOVÁ. TIM – test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh. In Tvořivost jako součást nadání – Sítě pro podporu nadání. 2015.

    2014

    1. STRAKA, Ondřej, Hynek CÍGLER a Michal JABŮREK. Matematické nadání z pohledu neuropsychologie a kognitivní psychologie. Pedagogika. Univerzita Karlova, 2014, roč. 2014, č. 3, s. 327-358. ISSN 0031-3815.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka, Ivana POLEDŇOVÁ, David MACEK, Milan RŮŽIČKA, Ondřej STRAKA a Jana URMANOVÁ. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. Masarykova univerzita, Brno: Muni Press, 2014, 140 s. ISBN 978-80-210-7520-7.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka, Ivana POLEDŇOVÁ, David MACEK, Milan RŮŽIČKA, Ondřej STRAKA a Jana URMANOVÁ. Rozumově nadaní studenti s poruchou učení. Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 140 s. ISBN 978-80-210-7520-7.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 23. 9. 2024 12:32