18. 10.
2009
Dosud nehodnoceno.
Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) nedávno spustil novou agendu tzv. klikacích soutěží. Tato agenda byla vytvořena s cílem zajistit pohodlnou registraci zájemcům
o nejrůznější nabídku, u které poptávka výrazně převyšuje nabídku, a kde tudíž mohou být uspokojeno pouze několik prvních zájemců do rozebrání kapacity.
Časovou soutěž lze využít pro soutěž o vstupenky do divadla, přihlášení do lukrativního kurzu, případně pro jiné limitované nabídky různého typu z Obchodního centra. Tedy pro jakoukoliv akci, u níž je očekáváno velké množství zájemců a která by vyvolala nadměrné zatížení systému klikáním zájemců v krátkém časovém úseku a současně není určena pro běžný prodej v Obchodním
centru nebo jiný způsob registrace, které IS MU umožňuje.
Prostřednictvím klikací soutěže je možné, aby systém ve velmi krátkém čase obsloužil stovky, tisíce či až desítky tisíc zájemců. Díky této agendě lze přesunout kritickou dobu zátěže, ve které
záleží na časovém momentu elektronického „kliknutí“, mimo vlastní systém. Tím se jednak výrazně zrychlí proces registrace (soutěžící nečeká minuty na obnovení stránky) a navíc soutěž neomezí ostatní
uživatele systému, kteří se jí neúčastní.
Právě z důvodu rozložení zátěže systému rozděluje agenda časových soutěží elektronickou registraci do soutěže na tři fáze:
V první fázi získává zájemce na adrese http://souteze.is.muni.cz/ kód, který určí jeho pořadí ve vybrané soutěži. V této
fázi se soutěží, tj. kliká o pořadí v soutěži, a pro pořadí účastníka je rozhodující okamžik, kdy byl jeho kód vygenerován.
Obr. 1: Klikací soutěž.
Obr. 2: Získaný soutěžní kód.
Ve druhé fázi musí uživatel svůj kód registrovat. V této fázi zjistí, zda byl v soutěži úspěšný - pořadí určuje "časová známka kódu". Registrace do soutěže probíhá dle individuálního rozhodnutí
soutěžícího, do 24 hodin od platnosti kódu, a nezáleží na tom, kdy soutěžící
během stanoveného intervalu registraci potvrdí.
Po úspěšné registraci následuje třetí fáze soutěže, kdy má účastník nárok na čerpání výhry. V určené lhůtě musí například vyzvednout vstupenky nebo zaplatit danou službu v Obchodním centru. Pokud nedojde k vyřízení soutěžního kódu ve stanovené lhůtě, kód se stává neplatným a kapacita se uvolňuje
pro další zájemce, kteří jsou o tomto automaticky informováni e-mailem.
Více o časových soutěžích v IS MU v Nápovědě Osobní administrativa → Nápověda → Komunikace .. Klikací soutěže o pořadí ve frontě.
18. října 2009