Literatura

Bartůněk, D. (2001). Hry v přírodě s malými dětmi: hry a cvičení v přírodě pro děti ve věku od 4 do 8 let. Portál.

Blahutková, M. (2003). Psychomotorika. Masarykova univerzita.

Borová, B. (2001). Míče, míčky a hry s nimi: soubor her pro děti ve věku od 4 do 9 let. Portál.

Brožková, V. (2003). Aerobní vytrvalost dětí předškolního věku. Nepublikovaná diplomová práce. Karlova univerzita, Pedagogická fakulta, Praha.

Bursová, M. (2002). s. 63–67. Vliv podmínek v mateřských školách na kvalitu základních hybných stereotypů předškolních dětí. In: Stav a vývoj antropomotoriky. Sborník příspěvků ze semináře 11.–12. 4. 2002 v Prostějově. Olomouc, Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury.

Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.

Drapela, V. J. (1997) Přehled teorií osobnosti. Praha, Portál.

Dvořáková, H.: (1998) K některým problémům tělesné výchovy v současné mateřské škole. Praha: Karolinum.

Dvořáková, H. (1995) Cvičíme a hrajeme si. Olomouc, Hanex

Dvořáková, H. (2001) Sportujeme s nejmenšími dětmi. Praha, Olympia.

Dvořáková, H. (2019) K pohybové gramotnosti vlastní aktivitou dítěte. Speciál pro mateřské školy, č. 5, s. 4-7.

Erikson, E. H. (1963) Childhood and society (2. ed.). New York, Norton.

Filipová, V., Trestrová, Z. (1999) Dětská škola zad. Projekt podpory zdraví. Závěrečná zpráva grantu Ministerstva školství, Praha.

Holečková, J. (2015) Vliv cíleného cvičení na držení těla skupiny předškolních dětí. Nepublikovaná bakalářská práce, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta..

Hughes, D. Best Practices for Physical Activity: A Guide to Help Children Grow Up Healthy. For Organizations Serving Children and Youth. Newark, DE: Nemours Health and Prevention Services, 2009. Dostupné z:https://www.nemours.org/content/dam/nemours/www/filebox/service/preventive/nhps/paguidelines.pdf

Janošková, H., & Muchová, M. (2011). Cvičení na míči pro celou rodinu. Computer Press.

Janošková, H., Šeráková, H., & Kouřilová, I. (2016). Náměty na cvičení pro děti předškolního věku (1st ed.). Masarykova univerzita, Brno. https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/ps16/cviceni_predskolaci/web/index.html

Junger, J., Palanská, A. (2016) Telesné zaťaženie detí v materskej škole. Prešov: Prešovská univerita v Prešove, Fakulta športu.

Kiphard, J (1992) Motopädagogik. Dortmund:, Modernes Lernen.

Konečná, M. (2014) Vliv zvoleného pohybového programu na úroveň držení těla dětí v mateřské škole v Praze-Kolovratech. Nepublikovaná diplomová práce, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta..

Křivohlavý, J. (2009). Psychologie zdraví (Vyd. 3). Portál.

Kučera, M., Dylevský, I. a kol. (1997) Pohybový systém a zátěž. Praha: Grada.

Matějček, Z. (1994) Co děti nejvíce potřebují. Praha, Portál.

Matějček, Z. (2005) Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada.

Miklánková, L. (2000) Úroveň sportovní socializace ve vztahu ke školní zralosti dítěte. In:

Turek, M. (red.): Motorika detí predškolského a mladšieho školského veku. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie č. 5, Prešov 23.–24. 9. 1999. Prešov

Moston, M. Ashworth, S. (1990) The spectrum of teaching styles. New York: Longman. Dostupné z: http://www.spectrumofteachingstyles.org/index.php

Mužík, V., šeráková, H., & Janošková, H. (2019). Abeceda pohybové aktivity dětí (2019 ed.). Masarykova univerzita. http://is.muni.cz/elportal/?id=1549777

Nová, B. (2016) Intenzita pohybových aktivit v mateřské škole. Nepublikovaná diplomová práce, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta..

Piaget, J., Inhelderová, B. (1997) Psychologie dítěte. Praha, Portál.

Přechová, K. (2011) Vliv pravidelného cvičení s balančními míči na držení těla dětí předškolního věku. Nepublikovaná diplomová práce, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta..

Sedlak, P., Pařízková, J., Procházková, L., Cvrčková, L. and Dvořáková, H. (2017) Secular Changes of Adiposity in Czech Children Aged from 3 to 6 Years: Latent Obesity in Preschool Age. BioMed Research International, Volume 2017, Article ID 2478461, 9 pages, https://doi.org/10.1155/2017/2478461

Sedláková, M. (2004) Vybrané kapitoly z kognitivní psychologie. Praha: Grada.

Sigmund, e., Sigmundová, D. (2011) Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury.

Suchánková, E. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha, Portál.

Šafránek, J. (2000) Kolo pro děti i jejich rodiče. Praha, Portál.

Vašíčková, J. (2016) Pohybová gramotnost v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury.

Zimmer, R. (1995) Handbuch der Sinneswahrnehmung. Freiburg-Basel-Wien: Herder.