FI:PV255 Game Development I - Informace o předmětu
PV255 Game Development I
Fakulta informatikypodzim 2022
- Rozsah
- 2/2/1. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (cvičící)
Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (pomocník)
RNDr. Jan Byška, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 18:00–19:50 A318
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV255/02: Pá 12:00–13:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík - Předpoklady
- PB009 Principles of Computer Graphic && PV112 Computer Graphics API && ( PB161 Programování v jazyce C++ || PB162 Programování Java )
Expected knowledge:
basics of 3D computer graphics (transformations in 3D space, textures, materials, principles of local and global illumination, etc.)
basic knowledge of shader programming (what is vertex/fragment shader, how to use it)
object-oriented programming. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to introduce the field of development of digital games, in both theoretical and practical approaches. Lectures will provide theoretical principles of game development (computer graphics, physics, games interfaces, etc.).
At seminars, students will get experience with the development of digital games through work on individual and later team-based projects. - Výstupy z učení
- At the end of the semester, a student should be able to:
create a design of the digital game in form of a game design document;
design and create visual content of the game;
design and implement basic game mechanics;
create a playable prototype of the digital game. - Osnova
- Introduction, organization; From the concept to the final product.
- Game-play principles (strategy, fps, platformer, etc.), the labour intensity of various game types. Motivation principles in games.
- Principles of computer graphics in games: 3D models, LoD, sprites, culling, tessellation, procedural generation and instancing;
- Physical simulations in games: collision detection, rag-doll physics.
- Lighting: real-time lighting, static vs. dynamic lights, global illumination. Performance.
- Shaders and graphical effects in games.
- Animations
- Game interfaces
- Production: development life-cycle, time-planing
- Literatura
- doporučená literatura
- SCHELL, Jesse. The art of game design : a book of lenses. 1st ed. Burlington: Morgan Kaufmann, 2008, xxx, 489. ISBN 9780123694966. info
- Výukové metody
- Lectures, seminars, homework, student presentations of their designs and prototypes, playtesting.
- Metody hodnocení
- Mandatory - active participation at seminars. Mandatory - weekly updates of semestral projects using GIT. Several assignments during the semester. The main criteria for grading will be the scope and quality of the team-based game prototype.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV255/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2022/PV255