Průchod studijním plánem
Upozornění:
Studijní plán je neaktivní.
PdF NSP211 Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání (na dostudování kombinovaný) (neaktivní)
Název anglicky: Special Education for Vocational School Teachers (graduation combined)
navazující kombinovaný na dostudování, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-SP2 Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol
navazující kombinovaný na dostudování, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-SP2 Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahPedagogika a psychologie (společný základ zajišťuje katedra pedagogiky a psychologie)
Obhajoba diplomové práce (pokud je zadaná na katedře)
Student si při zkoušce vybírá 2 otázky z povinného předmětu a 2 otázky z volitelného předmětu, pokud si ho zvolí.
Část povinná:
Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole
Část volitelná
Specifické poruchy učení
SZZ je tematickými okruhy zaměřena na získání prohloubených poznatků z oboru inkluzivní a speciální pedagogiky a z patopsychologie. Dále je zaměřena na následující kompetence studentů - má široké odborné znalosti a dovednosti ze speciální pedagogiky, má základní komunikační vědomosti a dovednosti, je schopen aplikovat přístupy ke vzdělávání a výchově žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do jejich výuky, ovládá práci se žáky se SVP na úrovni speciálního pedagogika – zpracování speciálněpedagogické diagnostiky, individuálního vzdělávacího plánu, intervence, práce se skupinou i jednotlivcem. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíNávrh témat kvalifikačních prací
Předprofesní a profesní příprava žáků s mentálním postižením
Využití dynamických podpůrných systémů ve vzdělávání a v terapii
Poruchy komunikačních schopností: jejich pojetí ve vybrané české a německé literatuře
Výtvarný projev mládeže s tělesným postižením a epilepsií v prostředí střední školy
Intervence u žáků v riziku poruch emocí a chování
Možnosti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Témata obhájených prací
Využitelnost akční tvorby o osob s mentálním postižením https://is.muni.cz/th/66044/pedf_m/?studium-370180
Komiks u sluchově postižených a jeho možné použití v edukaci https://is.muni.cz/th/79494/pedf_m?studium-370180
Úroveň sebepojetí a emocionální aspekty dětí se specifickými poruchami učení https://is.muni.cz/th/67440/pedf_m?studium-370180
Moderní vzdělávací techniky pro zrakově postižené https://is.muni.cz/th/43401/pedf_m?studium.370180
Komunikační systémy v edukaci žáků s mentálním postižením https://is.muni.cz/th/318581/pedf_m/
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SP6004 | Reflexe praxe 2 | z | 1 | 3 | - |
PdF:SP6006 | Učitelská praxe 3 | z | 2 | 3 | - |
PdF:SZ6005 | Speciální a inkluzivní pedagogika | z | 3 | 2 | - |
PdF:SZ6049 | Pedagogická psychologie | zk | 4 | 1 | - |
PdF:SZ6050 | Učitelská praxe 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:SZ6051 | Školní pedagogika | zk | 4 | 2 | - |
PdF:SZ6052 | Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele | k | 3 | 3 | - |
PdF:SZ6056 | Reflexe praxe | z | 1 | 1 | - |
20 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6053 | Školský a školní management | z | 2 | 3 | - |
PdF:SZ6054 | Inkluzivní vzdělávání | z | 2 | 3 | - |
4 kredity |
Oborová část
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SPk208 | Metodologie 2 | zk | 3 | 1 | - |
PdF:SPk210 | Patopsychologie 2 | k | 3 | 3 | - |
PdF:SPk226 | Specializace: Specifické poruchy učení | zk | 6 | 2 | - |
PdF:SPk228 | Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 1 | zk | 4 | 1 | - |
PdF:SPk229 | Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 2 | zk | 4 | 3 | - |
PdF:SPk800 | Edukace žáků s mentálním postižením 1 | k | 2 | 2 | - |
PdF:SPk801 | Edukace žáků s narušenou komunikační schopností | zk | 3 | 1 | - |
PdF:SPk802 | Edukace žáků s poruchami chování | k | 2 | 4 | - |
PdF:SPk803 | Edukace žáků s tělesným postižením | zk | 3 | 2 | - |
PdF:SPk804 | Edukace žáků se zrakovým postižením | k | 3 | 2 | - |
PdF:SPk805 | Základy adiktologie | k | 2 | 4 | - |
PdF:SPk806 | Odborná praxe souvislá | z | 4 | 4 | - |
PdF:SPk807 | Edukace žáků s mentálním postižením 2 | zk | 3 | 3 | - |
PdF:SPk808 | Edukace žáků se sluchovým postižením | zk | 3 | 1 | - |
45 kreditů |
Volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SPk008 | Případová studie | z | 10 | 4 | - |
PdF:SPk017 | Pedagogická praxe - Specifické poruchy učení | z | 1 | 4 | - |
PdF:SPk106 | Patopsychologie 1 | k | 4 | 2 | - |
15 kreditů |
Diplomová práce
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SP_DP | Diplomová práce | z | 4 | 3 | - |
PdF:SP_DPd | Diplomová práce - Dokončení | z | 8 | 4 | - |
PdF:SP_DPp | Diplomová práce - Projekt | z | 4 | 2 | - |
16 kreditů |
Cizí jazyk
Student si volí jeden z nabízených předmětů
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVk014 | Angličtina pro speciální pedagogy II | zk | 4 | 1 | - |
PdF:JVk034 | Němčina pro speciální pedagogy II | zk | 4 | 1 | - |
8 kreditů |