ČECH, Tomáš. Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy. In ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6. Brno: Paido, 2004, s. 558-561. ISBN 80-7315-093-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Název česky Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
Název anglicky Primary school teachers as implementers of anti-drug education
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, od s. 558-561, 4 s. 2004.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00010406
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7315-093-X
UT WoS 000264734800040
Klíčová slova anglicky school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Štítky anti-drug education, curriculum, drug abuse, drugs, framework education programme, health, prevention, primary drug prevention, primary school, school, teacher
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 21. 2. 2005 19:05.
Anotace
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, jelikož učitelé jsou nejvýznamnějšími činiteli úspěšné realizace protidrogové výchovy na primárním stupni škol.
Anotace anglicky
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.
Návaznosti
GA406/98/1375, projekt VaVNázev: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:38