ČECH, Tomáš. Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ. In Socialia 2004. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005, s. 198-203. ISBN 80-7041-247-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
Název česky Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
Název anglicky Anti-drug education and its realization at the primary school
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant).
Vydání Hradec Králové, Socialia 2004, od s. 198-203, 6 s. 2005.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00012340
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7041-247-X
Klíčová slova anglicky school; primary school; teacher; health; drugs; drug abuse; prevention; primary drug prevention; anti-drug education; curriculum; framework education programme
Štítky anti-drug education, curriculum, drug abuse, drugs, framework education programme, health, prevention, primary drug prevention, primary school, school, teacher
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 6. 2. 2006 12:37.
Anotace
Příspěvek mapuje zkušenosti z realizace primární drogové prevence na základních školách, přináší požadavky na změny v přístupu k drogové problematice a vymezuje prostor pro v edukačním procesu nově užívaný pojem protidrogová výchova. Zvláštní pozornost je věnována učitelům na 1. stupni ZŠ a jejich postojům k problematice drog a zdraví, která je prezentována dílčími výsledky výzkumného šetření mezi učiteli primárního stupně.
Anotace anglicky
The paper describes experience with primary drug prevention at basic schools. It formulates demands on changes in approaches to drugs and introduces a newly established term anti-drug education. It focuses on primary school teachers and their attitudes to health and drugs, because teachers are considered the most important factor influencing the realisation of anti-drug education in primary schools.
Návaznosti
GA406/98/1375, projekt VaVNázev: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 20:22